Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket gummiregntøy er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-13, 15:25   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Hvilket gummiregntøy er best?

Jeg er fan av skallklær og har ikke kjøpt gummiklær på årevis! men nå spurte jenta mi som går i 1 klasse fint om ikke hun kunne få gummiregntøy. Det sitter langt inne å kjøpe, men er redd hun ikke kommer til å bruke skallklærne og da er det dumt å investere i noe dyrt ala Isbjørn eller Bergans. Hun må ha størrelse 134/140 så det begrenser seg litt (ser mange merker bar går til 128).
Hvilket gummiregntøy er best? Ser for meg at dette er noe som blir fort ødelagt og må kjøpes nytt flere ganger ila en sesong.

Gammel 15-04-13, 18:28   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket gummiregntøy er best?

Vi er fornøyde med Reflex.

Gammel 15-04-13, 19:29   #3
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Reflex best! Fin passform og god kvalitet. Og freshe farger.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 19:34   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

HM sitt har holdt i flere sesonger. Har også arvet noe fra Abeko, det er mykere.

Gammel 15-04-13, 19:38   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Troll sitt er jeg glad i. Det er mykt selv om det er tykt og har glidelås.

Vi bruker bare skallklær men har hatt 2 sett med troll i reserve og det har vert det settet jeg har vert mest fornøyd med. Jobber i barnehage så har en del erfaring.

Ser familiebutikken hadde i str 10år men ikke stort fargeutvalg: http://www.familiebutikken.no/regnse...rod-37127.html

De er store i størrelsen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:24   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Didrikson sitt er veldig bra. Det har vi nå. Vi er også fornøyd med reima og troll og lindex sitt bamseregntøy. Reflex er også helt greit.

Gammel 15-04-13, 20:25   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har brukt Reflex i mange år, og har aldri opplevd at det har blitt oppbrukt eller utslitt i løpet av en sesong. Førsteklassingen min liker det tynne regntøyet fra Reflex best. De har en tynn og en tykkere kvalitet.

Gammel 15-04-13, 21:25   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fornøyd med regntøyet fra Name it, vannsøyle på 10 000 faktisk! Bhg skryter av det, for han er den eneste som er tørr på de våteste dagene.

Gammel 16-04-13, 14:02   #9
Curly

Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Finner ikke Didrikson med mer enn 5000 vannsøyle. Ser at familiebutikken har Abeko som ble best i test i fjor, og smartkids.no har mikk-line. Begge med 8000 i vannsøyle. Spørs om jeg går for en av de
Mange butikker skriver ikke vannsøyle ser jeg.

Gammel 16-04-13, 14:11   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Finner ikke Didrikson med mer enn 5000 vannsøyle. Ser at familiebutikken har Abeko som ble best i test i fjor, og smartkids.no har mikk-line. Begge med 8000 i vannsøyle. Spørs om jeg går for en av de
Mange butikker skriver ikke vannsøyle ser jeg.

Er det vanlig med vannsøyle på gummitøy, da? Er ikke det en sånn teknisk tøy-greie?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 14:40   #11
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mange gummierte plagg har lavere vannsøyle enn man skulle tro. Det er jo bare et mål på hvor stort vanntrykk som skal til før plagget/duken lekker.

Gammel 16-04-13, 15:00   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt regnfrakk til meg selv og gummitøy til PP i det siste, og det var ikke vannsøyle på noen av de plaggene - ergo tenkte jeg at det er forbeholdt teknisk tøy?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 16-04-13, 15:11   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig med vannsøyle på gummitøy, da? Er ikke det en sånn teknisk tøy-greie?

Det er vanlig med vannsøyle på regntøy også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:16   #14
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i Reflex. Jeg synes det er tykt og klumpete, og buksene har ikke holdt i en sesong før de har blitt hullete.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:17   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Reflex er helt ok. Jeg hadde ikke regnet med at jeg måtte kjøpe nytt i løpet av sesongen, hvorfor skulle du det? Den eneste Reflexbuksa som jeg husker er blitt slitt ut, er str 104 hos storebror. Den lappet jeg noen ganger før jeg hev den. Her er det jo snakk om en ganske stor jente.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:32   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror mye regntøy har vannsøyle på 5000 eller gjerne mindre.

Gammel 16-04-13, 15:39   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Nå har jeg googlet mitt regntøy (fra Blæst). Det tekniske tøyet har vannsøyle på 8000, om PVC-frakkene (som jeg har) står det bare at den er vann- og vindtett.

Gammel 16-04-13, 15:53   #18
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært fornøyde med alt av regntøy egentlig. Har arvet, kjøpt brukt og nytt, alt har holdt fint til nå. Liker godt både det tynne og det tykke fra reflex. Har en særs aktiv gutt som sliter klær, men regnklærne har han ikke fått hull i.

Gammel 16-04-13, 16:02   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå har jeg googlet mitt regntøy (fra Blæst). Det tekniske tøyet har vannsøyle på 8000, om PVC-frakkene (som jeg har) står det bare at den er vann- og vindtett.

Ikke sikkert det står på voksenregntøy, men til barn står det stort sett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:04   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror mye regntøy har vannsøyle på 5000 eller gjerne mindre.

Kan det virkelig karakteriseres som regntøy da, tror du? 5000 er ikke så mye, akkurat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.