|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Hvilket gummiregntøy er best?Jeg er fan av skallklær og har ikke kjøpt gummiklær på årevis! men nå spurte jenta mi som går i 1 klasse fint om ikke hun kunne få gummiregntøy. Det sitter langt inne å kjøpe, men er redd hun ikke kommer til å bruke skallklærne og da er det dumt å investere i noe dyrt ala Isbjørn eller Bergans. Hun må ha størrelse 134/140 så det begrenser seg litt (ser mange merker bar går til 128).
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Jeg liker Reflex best! Fin passform og god kvalitet. Og freshe farger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Troll sitt er jeg glad i. Det er mykt selv om det er tykt og har glidelås. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Didrikson sitt er veldig bra. Det har vi nå. Vi er også fornøyd med reima og troll og lindex sitt bamseregntøy. Reflex er også helt greit.
|
|
|
#7 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Vi har brukt Reflex i mange år, og har aldri opplevd at det har blitt oppbrukt eller utslitt i løpet av en sesong. Førsteklassingen min liker det tynne regntøyet fra Reflex best. De har en tynn og en tykkere kvalitet.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Veldig fornøyd med regntøyet fra Name it, vannsøyle på 10 000 faktisk! Bhg skryter av det, for han er den eneste som er tørr på de våteste dagene.
|
|
|
#9 |
|
![]() ![]() |
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Finner ikke Didrikson med mer enn 5000 vannsøyle. Ser at familiebutikken har Abeko som ble best i test i fjor, og smartkids.no har mikk-line. Begge med 8000 i vannsøyle. Spørs om jeg går for en av de
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?
Er det vanlig med vannsøyle på gummitøy, da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Mange gummierte plagg har lavere vannsøyle enn man skulle tro. Det er jo bare et mål på hvor stort vanntrykk som skal til før plagget/duken lekker.
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Jeg har kjøpt regnfrakk til meg selv og gummitøy til PP i det siste, og det var ikke vannsøyle på noen av de plaggene - ergo tenkte jeg at det er forbeholdt teknisk tøy?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Jeg er ikke spesielt glad i Reflex. Jeg synes det er tykt og klumpete, og buksene har ikke holdt i en sesong før de har blitt hullete. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Jeg synes Reflex er helt ok. Jeg hadde ikke regnet med at jeg måtte kjøpe nytt i løpet av sesongen, hvorfor skulle du det? Den eneste Reflexbuksa som jeg husker er blitt slitt ut, er str 104 hos storebror. Den lappet jeg noen ganger før jeg hev den. Her er det jo snakk om en ganske stor jente. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Tror mye regntøy har vannsøyle på 5000 eller gjerne mindre.
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Nå har jeg googlet mitt regntøy (fra Blæst). Det tekniske tøyet har vannsøyle på 8000, om PVC-frakkene (som jeg har) står det bare at den er vann- og vindtett.
|
|
|
|
|
#18 |
|
passe nerd
Sv: Hvilket gummiregntøy er best?Vi har vært fornøyde med alt av regntøy egentlig. Har arvet, kjøpt brukt og nytt, alt har holdt fint til nå. Liker godt både det tynne og det tykke fra reflex. Har en særs aktiv gutt som sliter klær, men regnklærne har han ikke fått hull i.
|
|
|
#19 |
|
Drømmer
|
Ikke sikkert det står på voksenregntøy, men til barn står det stort sett. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Kan det virkelig karakteriseres som regntøy da, tror du? 5000 er ikke så mye, akkurat.
|
|
|
![]() |
|
|