|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Etter forrige runde skjønte jeg jo at det er mange som meg.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hvis jeg hadde hatt hage, Candy, ville jeg vært akkurat som deg.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Så fin tråd, Candy! :følger med:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg tenker jeg venter med å gjøre noe til det ikke ligger 30 cm snø over størsteparten av hagen.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Hos oss er det bart, så vi kjører i gang.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Fin tråd! Her føler jeg meg hjemme. Jeg er en wanna-be-gardner, men hvert år kommer det like brått på: ÅJA, - jeg burde ha sådd for lengesiden, ja!!
|
|
|
#8 |
|
Trøtt
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg er også litt accidental gardener, men elsker å pusle i hagen selv om den store Planen ikke finnes.
|
|
|
#9 |
|
Snikende tiger
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Denne tråden er perfekt for oss! Vi tar ikke de store prosjektene i år. Det skal kanskje dreneres, og det skal byttes vinduer og panel her en eller annen gang (borettslag). Da kommer folk til å tråkke og grave i hagen. Så i år (i dag faktisk) bare klipper og luker vi bort det som er dødt fra i fjor, rensker opp litt, og venter og ser hva som dukker opp. Det er første vår i huset - vi flyttet inn i fjor sommer, så vi husker ikke helt hva som er her.
|
|
|
#10 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Abonnerer.
|
|
|
|
#12 |
|
Glad
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg har krokus i plenen fra i forfjor.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Klippe hekk, altså? Er det lurt?
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg fant igjen plenen min for bare en liten uke siden, så jeg er fortsatt på raking av vissent løv fra i fjor. Kalking skal gjøres i regnvær, har jeg lært, og det har vi faktisk ikke hatt på over en uke (hvis jeg ikke teller med snøen som falt i natt). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?... og jeg kalker på den første soldagen vi har hatt på en uke. Jeje.
|
|
|
#16 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Nå passer det finfint å ruske opp litt i blomsterbedene - fjerne døde planterester, og luke vekk dødt ugress mens jorden ennå er fuktig, og før det begynner å spire igjen. Plenen kan ha godt av en omgang med riva for å få litt luft.
|
|
|
|
#17 |
|
Trøtt
|
Re: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Men rake plen mens det fortsatt er vått altså?
|
|
|
#18 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jada, det går fint an å rake på en våt plen. Det er også riktig at gjødsel er et godt middel mot mose. Visstnok er mose mest vanlig i næringsfattig jord, så får man mose kan det være ett tegn på at det trengs mere gjødsel.
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Kalk og gjødsel altså.
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?Jeg raker og rydder og kaster ting. Kalke og gjødsle plen har jeg aldri gjort, så jeg bøyer meg i støvet for the accidental gardener.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-04-13 kl 20:04. |
|
|
|
![]() |
|
|