Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Yoghurt hver dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 09:50   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurt hver dag?

Det er mange forskjellige svar man får fra legene også. Når vi var på Haukeland når storebror var 1 1/2 ca fordi han reagerte både på soya og melk og vi hadde bare resept på soya MME fikk vi beskjed om at han trengte ikke noe MME om han ikke tålte melk når han var 3år kunne vi gi kalsiumtabeletter men før det trengte vi ikke tenke på det. Vi ga han havremelk med kalsium fordi vi følte det var best selv men beskjeden fra legen var at vi ikke trengte det.

Lillebror får Nutrimigen forsatt. Vi har faktisk prøvd ut melk denne uken og det kan se ut til at det går greit men jeg er redd for å gi han rein melk enda så tror vi venter litt med det. Han har fått 3 små yoghurter i løpet av uken og melk i mat.

Storebror har tålt melk i snart 2år og først nå ser jeg at han drikker ren melk. Regner med at det går fortere med Lillebror som nesten bare har drukket den ekle nutrimigenen og ikke fått noe særlig havremelk.

Har dere andre gikk rein kumelk med en gang de ikke ser ut til å reagere på melk? Jeg er så redd for å overbelaste lillebror sin mage. Han har ikke fått en dråpe melk siden han var 3mnd gammel.

Helsestasjonen sa at om han får en skive ost innimellom og litt yoghurt innimellom så var det greit. Så kunne jeg iføre melk litt etter hvert. Der var det ikke noe press om at han måtte få melk nå hvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.