Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Opprinnelig lagt inn av Simone, her.
Og så tok det jo ganske lang tid frå anmeldelsen blei kjent til Skype-loggane dukka opp i media.
I tillegg var det det aspektet med at ho hadde beskyldt andre menn for seksuell trakassering tidligare (to lærarar).
Etter å ha lest om beskyldningane mot dei to lærarane i referata frå retten i dag lurar eg litt på om denne jenta kan ha blitt utsatt for overgrep tidligare, altså før ordføreren og dette med dei to lærarane. Men det blir sjølvsagt berre spekulasjonar.
Dette er jo blitt behørig avkreftet i begge rettsakene?
Det jeg undres på er hvordan folk helt selvfølgerlig gikk ut fra at dette ikke var sant. Da min nabo, som jeg kjenner som en hyggelig fyr, ble anmeldt for noe, var ikke min første reaksjon å gå høyt ut for å beskytte ham samtidig som jeg var med på ryktespredning for å svekke troverdigheten til den som anmeldte ham. Det er den biten av det som skjedde i Vågå jeg ikke skjønner. At man gikk langt i å antyde at jenta ikke var helt god etc.
Jeg tenker at en rektor/evdelingsleder burde være profesjonell nok til å se at det kanskje ikke var det politiske vervet og vennskapet med ordføreren han skulle hegne om, men ansvaret sitt som leder av skolen der jenta gikk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|