Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Karakterer fra 5 klasse. Hva mener du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 07:13   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karakterer fra 5 klasse. Hva mener du?

Vi får gode tilbakemeldinger på alt de gjør, og tror ikke karakterer hadde gjort noen forskjell. Ukesluttprøve og diktater etc blir tatt på Its learning, vi kan når som helst gå inn og sjekke resultater. For femteklassingen blir skriftlig arbeid levert på Its learning, og tilbakemeldinger gitt samme sted. Matteboken sendes hjem med kommentarer en gang i uka. I tillegg får vi månedsmelding der alle resultater er skrevet opp, pluss ting som glemte bøker, lekser som ikke er gjort, eller andre ting de syns vi bør vite om. Kartleggingsprøver blir gjennomgått på utviklingssamtalene.

Jeg ser ikke helt at karakterer ville gitt noe tilleggsinfo for oss, men jeg har ingen sterke argumenter mot heller tror jeg. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i problemstillingen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:54   #2
Minimo
Nybegynner

Medlem siden: May 2013
Minimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg er for karakterer fra 5.trinn. Mye lettere for oss foreldre å se hvordan barna egentlig ligger an på skolen, og jeg tror de vil bli litt mer motiverte. Karakterene trenger jo ikke å bli "delt ut" i plenum, kanskje man kunne fått de inn på fronter for eksempel?

Minimo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:38   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minimo, her.

jeg er for karakterer fra 5.trinn. Mye lettere for oss foreldre å se hvordan barna egentlig ligger an på skolen, og jeg tror de vil bli litt mer motiverte.

Hvorfor trenger du karakterer for at du skal kunne vite hvordan barnet ditt "egentlig ligger an på skolen"? Og hvorfor tror du at det å få satt en karakter i et fag faktisk forteller deg hvordan ungen ligger an?

Rent personlig vil jeg mye heller at mine unger skal få en god vurdering som forteller noe om måloppnåelse i fag, enn å få en karakter. En karakter forteller for eksempel skrekkelig lite om hva man kan jobbe mer med og hvor man har problemer.

Jeg syns det er trist om man må ty til karakterer for å oppnå motivasjon. Da syns jeg man har feilet i utgangspunktet. Å lære seg noe fordi man vil lære det gjør at kunnskapen sitter bedre enn om man lærer seg noe for å få en god karakter.

Hva er egentlig Høyres motivasjon for karakterer? :har visst ikke lest forslaget grundig nok:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:57   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så av Høyre. Skolene råtner på rot i byen min, men se om skolepartiet ikke viser handlekraft når det er valgår likevel! Karakterer i barneskolen er gratis, må vite. Bare så dumt at de må settes i en asbestfylt brakke. Dusteparti.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:15   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk nettopp en sånn valgkampblekke fra Høyre, de vil ha Kunnskap i skolen.
Lurer på hvem som ikke vil det.

Det er bare at de som ikke vil ha bare kunnskap, men også ha skolebygg som følger dagens standard. psykososialt miljø eller inneklima blir latterliggjort og sett på som pusete idioter som bare er opptatt av skolemat og lek.

Gammel 22-05-13, 22:45   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg fikk nettopp en sånn valgkampblekke fra Høyre, de vil ha Kunnskap i skolen.
Lurer på hvem som ikke vil det.

Det er bare at de som ikke vil ha bare kunnskap, men også ha skolebygg som følger dagens standard. psykososialt miljø eller inneklima blir latterliggjort og sett på som pusete idioter som bare er opptatt av skolemat og lek.

Ja, ja, jeg har enda ikke funnet et eneste parti med en skolepolitikk som passer meg. Høyre tror at karakterer til småunger og anonym retting av prøver er det som må til. (Ja, og så vil de ha kunnskap inn i skolen- revolusjonerende ide! ) Frp tror på spanskrør. SV har litt for mye fokus på det psykososiale og eplene og litt for lite på fag. AP? Det er søren ikke godt å si hva de egentlig står for lenger.
Men søren heller, skolene i Bergen har råtnet seg gjennom både AP og Høyre-styre, så sånn sett har jo begge leire rett når de skylder på hverandre.

Lille meg: Høyres motivasjon for karakterer er (hvis man leser mellom linjene i vissvasset deres) at det viser handlekraft og at de tar skolen på alvor, men det viktigste er at det er at tiltaket er gratis. Garantert.

Gammel 22-05-13, 22:49   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Lille meg: Høyres motivasjon for karakterer er (hvis man leser mellom linjene i vissvasset deres) at det viser handlekraft og at de tar skolen på alvor, men det viktigste er at det er at tiltaket er gratis. Garantert.

Det er forøvrig en annen ting. Hvis det skal dyttes MER administrasjon inn i skolen uten at man samtidig dytter mer penger inn (for eksempel flere lærere / færre elever per lærer), så har jeg problemer med å forstå at det skal gjøre skolen bedre.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 22:59   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er forøvrig en annen ting. Hvis det skal dyttes MER administrasjon inn i skolen uten at man samtidig dytter mer penger inn (for eksempel flere lærere / færre elever per lærer), så har jeg problemer med å forstå at det skal gjøre skolen bedre.

Ja, jeg tviler på at Høyre har tenkt å komme med mer penger.

Og så vil jeg påstå at dersom man ikke klarer å se om ens eget barn er under middels- middels eller over middels i matte, engelsk og norsk (spesielt når man har resultater fra kartlegginsprøver hvert halvår) har man så svekkede sjelsevner at man neppe burde hatt barn. Karakterer på barneskolen er noe som uten unntak vil gagne foreldrene til de sterke elevene, og da som enda en ting de kan sole seg i glansen av. Greit nok det, det er gøy å ha flinke barn, men den endelige bekreftelsen på dette, synes jeg man kan vente med til de når trettenårsalderen.

Gammel 22-05-13, 23:07   #9
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg tviler på at Høyre har tenkt å komme med mer penger.

Og så vil jeg påstå at dersom man ikke klarer å se om ens eget barn er under middels- middels eller over middels i matte, engelsk og norsk (spesielt når man har resultater fra kartlegginsprøver hvert halvår) har man så svekkede sjelsevner at man neppe burde hatt barn. Karakterer på barneskolen er noe som uten unntak vil gagne foreldrene til de sterke elevene, og da som enda en ting de kan sole seg i glansen av. Greit nok det, det er gøy å ha flinke barn, men den endelige bekreftelsen på dette, synes jeg man kan vente med til de når trettenårsalderen.

'

Helt enig.

Gammel 22-05-13, 23:07   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karakterer på barneskolen er noe som uten unntak vil gagne foreldrene til de sterke elevene, og da som enda en ting de kan sole seg i glansen av.

Noen ganger er du altså bare ikke til å tro. Jeg har ikke noen problemer med at du ikke tror det har noe for seg med karakterer i barneskolen, men det er nedslående at du er så sleivete og respektløs når du snakker om både foreldre og elever. Jeg er en av de få her som har sagt noe om egne, positive erfaringer med karakterer på barneskolen, og det har utelukkende med det å motivere elever til innsats å gjøre (spesielt sterke elever, ja, som det ikke alltid er så lett å motivere), og ingenting med ønsket om å sole seg i noen glans. Jeg har innsett i en del tidligere diskusjoner at sterke elevers utfordringer i skolen ikke er noen kampsak for deg, men du kunne da virkelig likevel holde deg for god til å redusere det til foreldrenes behov for noe å skryte av.

Gammel 22-05-13, 23:26   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har som sagt ingen problemer med at noen er motstander av karakterer i barneskolen. Jeg er på ingen måte sikker på at det er den beste løsningen å innføre det. Det var ikke det jeg reagerte på, det jeg reagerte på var påstanden om hva som er motivasjonen for foreldre som er for.

Gammel 22-05-13, 23:28   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med å se at karakterer brukt fornuftig kan være en god kilde til motivasjon for endel elever. Men jeg har ikke noe tro på at det vil bli brukt på en sånn måte at det blir hovedeffekten, jeg tror det vil virke demotiverende på såpass mange at det mer enn oppveier den positive effekten.

Og så kan det bli en lettvint løsning også. Jeg har akkurat fått evaluering av fjerdeklassingen. En hel side detaljert om hvordan han ligger an i forhold til læreplanen for 4. trinn og hva vi bør bruke tid på å jobbe videre med. Fantastisk dokument, må ha tatt lang tid å snekre sammen, men du verden så nyttig! Karakterer kunne ikke ha gitt i nærheten av samme informasjon.

Gammel 22-05-13, 23:30   #13
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

[quote=Katta;3708465]Jeg har ingen problemer med å se at karakterer brukt fornuftig kan være en god kilde til motivasjon for endel elever. Men jeg har ikke noe tro på at det vil bli brukt på en sånn måte at det blir hovedeffekten, jeg tror det vil virke demotiverende på såpass mange at det mer enn oppveier den positive effekten.

Og så kan det bli en lettvint løsning også. Jeg har akkurat fått evaluering av fjerdeklassingen. En hel side detaljert om hvordan han ligger an i forhold til læreplanen for 4. trinn og hva vi bør bruke tid på å jobbe videre med. Fantastisk dokument, må ha tatt lang tid å snekre sammen, men du verden så nyttig! Karakterer kunne ikke ha gitt i nærheten av samme informasjon.[/quote]

Det tar lang tid :-) Jeg tror nok at om vi skal sette karakterer, må vi likevel lage det dokumentet - så i så fall får du nok i pose og sekk. Skolen har ikke tradisjon for å fjerne oppgaver selv om nye legges til.

Gammel 22-05-13, 23:39   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men det er uvesentlig for mitt standpunkt i forhold til karakterer at jeg selv hadde syntes det var morsomt om barna mine fikk - hensynet til alle dem som slett ikke hadde synes dette var noe stas på barneskolen, teller mye mer enn hensynet til mine barn (som også hadde syntes det var kjempegøy) eller meg som forelder.

Selvsagt er "foreldrene til de flinke elevene synes det er morsomt" et helt irrelevant argument i sammenhengen. Den eneste som har dratt frem dette stråmannsargumentet er jo rine.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ingen problemer med å se at karakterer brukt fornuftig kan være en god kilde til motivasjon for endel elever. Men jeg har ikke noe tro på at det vil bli brukt på en sånn måte at det blir hovedeffekten, jeg tror det vil virke demotiverende på såpass mange at det mer enn oppveier den positive effekten.

Helt enig i at det er en veldig relevant innvending. Det er absolutt ikke noen kampsak for meg å innføre karakterer i norsk barneskole - jeg bare spilte inn tidligere i diskusjonen at på vår skole bruker de bare toppen av karakterskalaen på de laveste trinnene, og gir en verbal vurdering til dem som ikke får så høy måloppnåelse. Jeg tenkte at dette var en mulig modell, dersom man tror at man med det kunne få motivasjonen for toppelevene uten å demotivere dem som sliter - men det er på ingen måte en modell jeg er sikker på at er bedre enn dagens.

Og så kan det bli en lettvint løsning også. Jeg har akkurat fått evaluering av fjerdeklassingen. En hel side detaljert om hvordan han ligger an i forhold til læreplanen for 4. trinn og hva vi bør bruke tid på å jobbe videre med. Fantastisk dokument, må ha tatt lang tid å snekre sammen, men du verden så nyttig! Karakterer kunne ikke ha gitt i nærheten av samme informasjon.

Nei, en grundig evaluering bør jo være en del av tilbakemeldingen fra skolen enten man får karakterer eller ikke, synes jeg.

Gammel 22-05-13, 23:44   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Helt enig i at det er en veldig relevant innvending. Det er absolutt ikke noen kampsak for meg å innføre karakterer i norsk barneskole - jeg bare spilte inn tidligere i diskusjonen at på vår skole bruker de bare toppen av karakterskalaen på de laveste trinnene, og gir en verbal vurdering til dem som ikke får så høy måloppnåelse. Jeg tenkte at dette var en mulig modell, dersom man tror at man med det kunne få motivasjonen for toppelevene uten å demotivere dem som sliter - men det er på ingen måte en modell jeg er sikker på at er bedre enn dagens.

Fungerer det sånn i praksis? Det blir ikke sånn at man i realiteten leser ekstremt flink - ganske flink - stryk? Da tenker jeg på hva barna mener, ikke de voksne.

Gammel 22-05-13, 23:49   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Fungerer det sånn i praksis? Det blir ikke sånn at man i realiteten leser ekstremt flink - ganske flink - stryk? Da tenker jeg på hva barna mener, ikke de voksne.

Jeg tror ikke barna mener det, men jeg har vel aldri snakket med noen av dem om saken. (Jeg husker at læreren de hadde for et par år siden snakket om at 3 (den tredje beste karakteren; 1 er best) er en god karakter, og at det var viktig å huske dette, ikke tenke at det var en dårlig karakter fordi det var den dårligste man kunne få. Men det oppfattet jeg som en påminnelse til foreldrene minst like mye som til barna.)

Gammel 23-05-13, 00:02   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke barna mener det, men jeg har vel aldri snakket med noen av dem om saken. (Jeg husker at læreren de hadde for et par år siden snakket om at 3 (den tredje beste karakteren; 1 er best) er en god karakter, og at det var viktig å huske dette, ikke tenke at det var en dårlig karakter fordi det var den dårligste man kunne få. Men det oppfattet jeg som en påminnelse til foreldrene minst like mye som til barna.)

Hva så med de 4 elevene i klassen som ikke greide det bra nok til å få karakter? Jeg er ikke helt overbevist om at det er noen stor forskjell på å ikke få noe stempel og å få det i den situasjonen. Jeg tenker at hvis man skal bruke karakterer for såpass unge barn må det brukes som en ren motivasjonsgreie, altså at alle elever kan oppnå høyeste karakter hvis de greier det som er satt som mål for seg personlig. Da kan jeg være med på det. Å gi karakterer ut fra hvordan man ligger på gausskurven har jo ingenting for seg, de skal ikke søke seg videre på noe uansett.

Gammel 22-05-13, 23:29   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg har ett barn som hadde elsket å få karakterer og som hadde blitt motivert til det lille ekstra for å oppnå gode resultater og ett barn som hadde fått selvtilliten fullstendig knust. Jeg foretrekker å slippe det siste.

Gammel 22-05-13, 23:51   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Skilpadda: Jeg har ikke lest tråden så nøye, (og dermed ikke fått med meg at det var noen her som faktisk hadde erfaring med karakterer fra barneskolen) men jeg mener faktisk at ulempene med å innføre det på en vanlig offentlig skole, er langt større enn fordelene. Uten av jeg vet så mye om skolen sønnen din går på, vil jeg tro at den ikke er helt representativ for resten av landet når det gjelder elevmassen?

Nå leste jeg innlegget ditt, og jeg ser at for en flink, men skolelei elev, kan det være motiverende å vite at han har fem, men kan klare seks, jeg vil likevel påstå at innføring av karakterer i barneskolen vil koste mer enn det smaker.

Du har vel rett i at utfordringene til sterke elever i skolen ikke er min kampsak, (jeg synes det er viktig, og prøver å tilrettelegge, men det blir ikke førstepri, jeg innrømmer det) men jammen har jeg fått mange Aha-opplevelser når det gjelder denne problemstillingen på FP. Det smerter meg litt å innrømme det, men det var faktisk en diskusjon her som fikk meg til å studere den flink-late-eleven i klassen litt nærmere og tvinge ham med på et opplegg som ga litt større utfordringer. (Han skjønte nemlig ikke helt selv at han ble resignert og "slapp" fordi at han kjedet seg tror jeg, men ting funker bedre nå.) Jeg er også oppgitt over at det tilsynelatende skal være så forbaska vanskelig å gi ekstra utfordringer på ukeplaner, noe det jo har vært utallige tråder om her inne. Med andre ord- jeg er ikke helt uten omtanke og empati for sterke elever.
Og så blir man litt resignert selv etter mange år i skolen, for hvem er det som møter opp på foreldresamtaler og foreldremøter- jo foreldrene til elevene der det meste går etter boken og alt er bare velstand. Karakterer blir jo dermed nok en bekreftelse på at man har lykkes. Det er ikke noe galt i det, (jeg er jo en sånn mor som tropper opp og får masse godord om ungene selv) men for meg-som også arbeider i skolen- blir det likevel tidsnok tydelig hvem som "har det" og hvem som "ikke har det", jeg ønsker det rett og slett ikke denne stemplingen inn i barneskolen.
Jeg ser derimot -etter å ha lest innlegget ditt- at det var sleivete å avskrive alle som ønsker karakterer som strebere som bare ønsker å sole seg i glansen, så det beklager jeg.

Gammel 22-05-13, 23:54   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Takk for beklagelsen, rine, det setter jeg pris på. Og så synes jeg det er veldig hyggelig å høre at du har fått inspirasjon til å motivere en av elevene dine etter disse FP-diskusjonene!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.