Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er det ok å leke slik med hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 21:11   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Personlig syns jeg du er overdriver litt. Jeg tenker at de kjenner hunden sin og ser om hunden er med på leken eller om den faktisk føler seg jaget. Her kan snuppa og hunden vår godt løpe etter hverandre, og noe av det morsomste hunden vår vet er når hun og mannen min løper etter hverandre. Da er det også helst mannen etter henne.
Man kjenner hunden sin, kjenner kroppsspråket. Det er ikke slik at en familiekjær og trygg hund plutselig snur og biter.

Jeg ville forøvrig aldri latt noen andre barn leke slik med hunden vår, fordi de ikke kjenner hverandre, og jeg ikke kjenner barnet godt nok til å bedømme om barnet forstår leken.
Jeg er også alltid i nærheten og kan stoppe leken når jeg syns det blir nok. Jeg liker ikke når hunden blir for gira.

Jeg ville heller ikke latt datteren min delta i slik type lek med en annen hund enn vår.
Ikke fordi jeg nødvendigvis stoler blindt på hunden vår. Det gjør jeg ikke, og de får aldri være alene, men et dyr er et dyr. Og jeg kjenner vår hund aller best.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.