Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 20:15   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Hva er det egentlig som feiler alle disse unge menneskene som behøver støtte fra NAV, egentlig?

De har sikkert "Småbarnsmamma-ME" og er hjemme på dagtid så de skal ha overskudd til å shoppe, trene og dekorere.

Jeg har vært borti de utroligste historier når det gjelder NAV, akkurat nå har jeg en kamerat som nektes videre AAP fordi han ikke er frisk nok til å ta en hvilkensomhelst jobb, samtidig mener NAV han ikke er syk nok til stønad. Til tross for at fastlegen hans har dokumentert det og til og med møtt opp personlig på møte med NAV og kompisen min. Systemet kan være utrolig rigid og stivbent, og det Shute sier om Festnung NAV var ganske treffende. Jeg for min del syntes jeg kjente igjen NAV Forvaltning i Embetsmennene på Slottet i Kafkas "Slottet".

Jeg tror vel egentlig at det skar seg da alle etatene (Trygdekontor, sosialkontor, arbeidskontor) ble slått sammen til en, og i stedet for at man hadde forskjellige kontorer der det satt personer med spisskompetanse fikk man nå ett kontor der alle skulle kunne litt om alt.

Og selvfølgelig har det mye å si hvordan du møter saksbehandlerne. Men det spiller minst like stor rolle hvordan de møter deg. Jeg har brukt mange år på å komme meg såpass ovenpå at jeg går inn på NAV med hevet hode, for veldig lenge fikk jeg en svært nedlatende holdning i retur ved enhver kontakt med dem, og det gjorde noe med meg på sikt altså.

Sist redigert av Enhjørning : 06-05-13 kl 20:45.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.