Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 12:10   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Vixen sitt innlegg var kjempeflott, ja! Og som lærer til ungdom i et land med et så godt utbygd velferdssystem, føles det av og til som å pisse i motvind når man prøver redusere frafall og antall stryk med mer IKT, mindre teori, lesegrupper, leksehjelp, tettere kontakt med hjemmet, spill i undervisningen, mer helsesøster og hva_har_du. Disse tiltakene er vel og bra de, men hovedgrunnen til frafallet er jo at ungdommen ikke er "sultne" nok lenger. De mangler motivasjon til å komme seg gjennom skolen, rett og slett, og det tror jeg dessverre velferdssystemet vår har en stor del av skylden for. (Det gjelder selvsagt ikke alle, men altfor, altfor mange.)
Var det noen som så Kongsvik vg. skole på søndag, der Kine følte på bittebittelitt depresjon og spiseforstyrrelse for å få sykmelding og dermed slippe tentamen? Lene K.J tar den norske skolehverdagen så på kornet at jeg nesten satte latteren i halsen der jeg satt. Og er det egentlig så rart at ungdommen har bittelitt depresjon og litt vondt i ryggen når de våkner, når vi voksne holder på på samme måten? De er godt opplærerte, tenker jeg. Nå høres det selvsagt ut som om jeg ikke tror at ungdom kan være syke og ha det vanskelig på samme måte som voksne, og det er vel ikke helt det jeg mener, men mitt inntrykk er holder på å slippe en generasjon med svært lite motstandsdyktige voksne ut i arbeidslivet, de av dem som i det hele tatt er interessert i eller kvalifisert for å få en jobb.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.