Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan lykkes med livsstilsendring?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 13:01   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?

Jeg skal ikke skryte på meg noen enorme omlegginger, men etter et helt liv med en svært tilgivende metabolisme som lot meg komme unna med utskeielser og korte innskjerpinger, har førtiårskrisen kommet til den også. Jeg måtte virkelig ta tak her i fjor, og gikk ned 8 kg som jeg stort sett har holdt.

En av de viktigste metodene for meg er predefinerte valg. Jeg trenger ikke å velge om jeg skal ta den bollen hver fredags morgen, for det er allerede bestemt. Jeg trenger ikke å tenke på om jeg skal ta en sjokoladekjeks på møtet, for det er valgt. Jeg trenger ikke å snoke i skapet etter noe før middag, for jeg vet at jeg ikke skal ha noe.

Det er veldig vanskelig å motstå fristelser når man må bestemme seg hver gang den er der. Kanskje man velger nei 10 ganger i løpet av en dag, men ikke den 11., og da er det mye lettere å si ja den 12. også. Hvis jeg slipper å vurdere det, men bare umiddelbart tenker niks, så tar det mye mindre energi.

Nå snakker jeg om mens man slanker seg bevisst, altså. Når jeg skal holde vekten, er jeg ikke fanatisk. Men jeg kan ikke gå ned i vekt og spise søtt på hverdager, det går bare ikke for meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.