|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva sier statens reiseregulativ?Når jeg må dra til utlandet med fly kl 18 kvelden før et møte, og kommer hjem neste dag kl 19, hva kan jeg føre av timer da? Kan jeg føre de 4 timene reisetid på avreisedagen, og alle timene fra arbeidsstart om morgenen til jeg lander om kvelden dagen etter? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Reisen gjelder fra du drar ut døren til du kommer inn døren, ja, alt med utenlandstakst i det landet du er.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Sorry, nå svarte jeg som om du mente diett, men du tenkte antagelig på arbeidstimer? Det kan jeg ikke noe om, vi fører ikke timer.
|
|
|
#4 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Ja, jeg tenkte timer. Jeg har nemlig fastlønn men jobber redusert stilling, og siden jeg har alle tenkelige muligheter til å flekse noterer jeg antall timer jeg jobber for å holde oversikten selv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Jeg fører time for time som er utenfor ordinær arbeidstid. Reisetiden på søndag føres "fra dør-til-dør". Når jeg skal hjem begynner reisetiden når jeg er på vei til flyplassen. Varer møtet i flere timer enn det som er en vanlig arbeidsdag føres dette ikke opp. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?
Hvorfor fører du ikke arbeidstid utover vanlig arbeidsdag? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har ingen tittel
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Jeg jobber ikke i staten, jeg er i et privat firma, men vi får reisegodtgjørelse etter statens reiseregulativ, så da tenkte jeg at jeg får holde meg nogenlunde til reglene der. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?er statens reiseregulativ? Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 20:03. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?er statens reiseregulativ? Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 20:03. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
For når jeg drar på møter så er det en forutsetning at det kan bli lengre dager enn hva jeg har hjemme som vi ikke skriver noe ekstra for. Generelt sett er det slitsomt med ukes-lange møter, det er liten tid til å hente seg inn. Man skal være "tilgjengelig" i pausene, i lunchen og noen ganger på kveldstid. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?er statens reiseregulativ? Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 20:04. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har ingen tittel
Takk for klar tale. Det er sånn jeg har vurdert det også, siden det ligger en forventning om at jeg skal være med. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Jeg tror ikke det er vanlig å få føre timer for å drikke øl om kvelden. Vi får i hvert fall ikke arbeidstid for middager med kunder når vi er på reise. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Det kommer helt an på altså. Føre timer for representasjonsmiddager er helt legitimt. Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 17:43. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Det får vi altså ikke. Når jeg er på reise er det typisk møter hele dagen, og så arrangerer vi middager for kunder, eller blir invitert på middager med samarbeidspartnere på kvelden. Dette får vi ikke kompensert på noen måte, vi får kun timer for møtene. Jeg tipper det er interne regler som styrer det, og ikke noe som reguleres i statens reiseregulativ? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?er statens reiseregulativ? Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 20:04. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Hva sier statens reiseregulativ?Men jobber du gratis da, Pepper Lemon? Det nekter nemlig jeg Sist redigert av m^2 : 08-05-13 kl 20:06. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Gratis og gratis ... Det ligger på en måte i stillingsbeskrivelsen. Og så får vi en kompensasjon per døgn vi er på reise, slik at det jo alltid blir noen kroner utav en reise. Og så er det jo fryktelig gøy, da. |
|
|
|
![]() |
|
|