Sv: Er det vanskelig å sy liftgardin?
Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.
Jeg skal sy liftgardin når jeg har flyttet til høsten. Og jeg kommer til å kjøpe liftsystemet fra Toso. Dyrt, men av flere som driver på med interiør så hører jeg at det er definitivt det beste.
Nå skal min ha foring også, og det kompliserer syingen litt. Men jeg har forsåvidt fått god opplæring av sydamen der jeg er vikar, så jeg tror det vil gå kjempefint.
Den første liftgardiner jeg sydde, i 1993, sydd i et fantastisk kraftig stoff og fôret med chinzt, var liftsystemet fra Silient Gliss. Det var utrolig bra.
Silent Gliss laget(lager)skinner og gardinsystemer beregnet bruk i båter og offentlige bygg. Stangen og opphenget har jeg etterpå delt i to og brukt på to små vinduer.
Men det som var helt avgjørende var at jeg fikk fantastisk hjelp av damene i en gardin og utstyrsbutikk her i byen. De tegnet og forklarte, og lurte jeg på noe tok jeg bare prosjektet mitt med meg inn til byen og de ordnet opp.
Kittet fra Stoff og Stil er helt greit å bruke, du må være nøyaktig og følge bruksanvisningen.
Jeg har to liftgardiner til kjøkkenvinduet og de har blitt dratt opp og ned hver dag i seks år.