Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det vanskelig å sy liftgardin?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 13:36   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanskelig å sy liftgardin?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg skal sy liftgardin når jeg har flyttet til høsten. Og jeg kommer til å kjøpe liftsystemet fra Toso. Dyrt, men av flere som driver på med interiør så hører jeg at det er definitivt det beste.
Nå skal min ha foring også, og det kompliserer syingen litt. Men jeg har forsåvidt fått god opplæring av sydamen der jeg er vikar, så jeg tror det vil gå kjempefint.

Den første liftgardiner jeg sydde, i 1993, sydd i et fantastisk kraftig stoff og fôret med chinzt, var liftsystemet fra Silient Gliss. Det var utrolig bra.
Silent Gliss laget(lager)skinner og gardinsystemer beregnet bruk i båter og offentlige bygg. Stangen og opphenget har jeg etterpå delt i to og brukt på to små vinduer.
Men det som var helt avgjørende var at jeg fikk fantastisk hjelp av damene i en gardin og utstyrsbutikk her i byen. De tegnet og forklarte, og lurte jeg på noe tok jeg bare prosjektet mitt med meg inn til byen og de ordnet opp.

Kittet fra Stoff og Stil er helt greit å bruke, du må være nøyaktig og følge bruksanvisningen.
Jeg har to liftgardiner til kjøkkenvinduet og de har blitt dratt opp og ned hver dag i seks år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.