|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva gjør du 1 mai | |||
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 9,26% |
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende |
65 | 60,19% |
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. |
13 | 12,04% |
Annet. |
20 | 18,52% |
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiFlagge, ja. Det må jeg huske å gjøre.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiPersonlig ser jeg ikke noe galt med å trene, selv har jeg tenkt å gå på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. mai
Men hva med de som gjør hagearbeid/bilvask uten å være demonstrative? (Jeg har tenkt på vindusvask dersom været er bra. Og det er ikke for å være demonstrativ, men fordi det er veldig praktiskt å benytte seg av den ekstra fridagen til sånt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHva er fordommene? Kan forresten tilføye at jeg gjerne kan bruke denne dagen til å jobbe litt i hagen om det skulle passe sånn, på samme måte som jeg kan gjøre det på søndag eller 1. pinsedag - det er ingenting demonstrativt i det, og det er dessuten ikke noen som ser inn i hagen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
Blant annet at man ikke aner hva dagen er for, og at det er blitt en almenn hagearbeidsdag.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg vet godt hva dagen er for, men jeg har ikke noe forhold til den verken fra barndommen eller senere. Er det virkelig et problem at ikke alle føler som deg for denne dagen? Men hagen min er som sagt usjenert, om jeg skulle finne på å jobbe med noe der imorgen kan det umulig sjenere noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHer i huset har vi de siste årene gått i tog.
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiNå ble jeg glad for at mannen fikset blomsterkassene allerede i går, gitt.
![]() |
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiFor meg går det med å ikke jobbe i hagen på å respektere at dette er en festdag for andre rundt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
Nei, for all del!
![]() |
#11 |
På vei
Jeg vet også utmerket godt hva dagen er for, men jeg har aldri hatt noe forhold til den på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Samme her, vinduspuss står på planen min for morgendagen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg har ikke noe forhold til 1. mai, men mannen synes det er en spesiell dag. Han er fra en litt rødere familie enn den jeg kommer fra. Regner med at vi koser oss litt ekstra, kanskje spiser litt god mat og har det familifint.Tog og taler blir det ikke noe av for vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHer er det lite annet enn en fridag. Jeg har ikke tradisjon for noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg har vokst opp med toggåing 1. mai - både som korpsdeltager og før den tid sammen med mamma og pappa. De var ganske så sosialistiske i sin ungdom.
![]() |
#17 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg har vokst opp med å gå i tog 1. mai. I voksen alder har det blitt lite av det, men respekterer dagen og følger litt med (jobber i et fagforbund så det er nesten obligatorisk).
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiDe siste årene har jeg gått i 1. mai-tog, men i år takket vi ja til en invitasjon fra våre naboer og dro på besøk hos dem istedet. Som jeg skrev i den andre tråden, trønderværet frister ikke nevneverdig til toggåing i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. mai1. mai spiser jeg kaker, for det er bursdagen til moren min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHer er det en fridag. Jeg er vokst opp i et arbeiderpartihjem, men tog har i aldri hatt noe til overs for. Tanken på mamma i demonstrasjonstog er faktisk urkomisk (hun er temmelig anarkistisk og hadde aldri i livet klart å finne en parole hun ikke ville kverulert på.
![]() |
|
|