Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sole seg toppløs?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Soler du deg toppløs på rygg offentlig?
Ja! 8 3,79%
Nei! 197 93,36%
Annet - spesifiser i tråden 6 2,84%
Deltakere: 211. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-13, 14:53   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sole seg toppløs?

Jeg husker når jeg gikk på videregående så solte jeg meg litt toppløs på det nærmeste badeanlegget. Da sammen med andre på min alder. Det sluttet jeg fort med, for mamma sendte ut den tre år yngre broren min for å sjekke om jeg solte meg toppløs. Fikke så "øra flagra" når jeg kom hjem. Etter det gjorde jeg det et par ganger på veldig øde steder uten fare for at lillebror skulle spionere for mamma.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 14:53   #42
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toppløs soling er veldig 80-talls i mitt hode.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 14:53   #43
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, aldri nå lenger. Ser ikke helt poenget. Tror jeg kanskje har gjort det en gang eller to på utenlandsferie i tjueårene, og da var det mest av praktiske grunner, glemt bikinitopp eller noe slikt, ikke fordi jeg er redd for å få skille. Tror egentlig ikke folk soler seg toppløse på stranden fordi de er redde å ikke bli jevnt brune, det er nok mer snakk om eksponeringsbehov, vil jeg tro.

"Poenget" er ikke så mye at jeg er redd for å få skille, som at jeg synes det er finest å ikke ha det. I tillegg til at det er deilig å slippe våt bikinitopp etter bading. Det med eksponeringsbehov kjenner jeg meg ikke igjen i; jeg synes i grunnen jeg er finere med overdelen på, så det er stort sett når vi er på ekstremt avslappede familiestrender jeg dropper den.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 15:05   #44
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nå soler ikke jeg meg, punktum - men hvis jeg hadde gjort det, hadde det vært uaktuelt å være toppløs.

Jeg husker det som veldig vanlig på 80-tallet. Etter at jeg ble voksen har jeg nesten ikke vært på steder der folk soler seg, men de få gangene det har skjedd kan jeg ikke huske å ha sett mange toppløse solbadere.

Gammel 10-05-13, 15:12   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en gang for lenge siden!
1979-1990, da var det toppløst for alle pengene. Lettvint og enkelt.

Da vi var i Barcelona sist sommer var vi målløst overrasket over alle spanjoler som stolte seg toppløse. Og det var ikke bare unge, smekre jenter. Damer i alle aldere og fasonger hadde bare bittesmå bikinibukser på seg.

Gammel 10-05-13, 15:12   #46
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Niks, har vel gjort det en gang eller to da jeg var tenåring, men ikke siden. Jeg soler meg i grunnen ikke noe særlig i det hele tatt, da.

Gammel 10-05-13, 15:49   #47
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

På egen altan, på badeplasser der jeg er alene og på steder man er ment å være naken (naturiststrender). Ellers ikke.

Gammel 10-05-13, 15:56   #48
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke siden 80-tallet!

Jeg har en venninne som har et herlig bilde fra sin første sydentur, alene med mor, som 16-åring. Der har mor tatt bilde av den yndige 16-åringen sin som spiller toppløs badmington med lokal greker på stranden. Den gang var det helt naturlig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 16:21   #49
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den gang var det helt naturlig.

Toppløshet, kanskje, men ikke at mor har is nok i magen til å ta bilde av sin yndige 16-åring som spiller toppløs badmington med lokal greker på stranden, vel?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 16:22   #50
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er deilig både å sole seg og svømme toppløs, men jeg beholder overdelen på når jeg er "ute blant folk".

Gammel 10-05-13, 17:19   #51
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes det er vulgært. Det var langt vanligere på 80- og 90-tallet, så vidt jeg kan huske.

Gammel 10-05-13, 17:51   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Gjorde det for 18-20 år siden, men nå hadde det ikke vært aktuelt.
Kan ikke helt skjønne at jeg gjorde det den gangen heller.
Jeg har ikke de største puppene og bruker en enkel overdel som gir minimalt med skiller,
så det er ikke noe problem.
Eneste som ser skillet, er meg selv eller mine nærmeste som ser meg uten klær.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 17:55   #53
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det er mange år siden, gitt. Rart å tenke på at det var helt naturlig på 80-tallet, og ikke noe man tenkte over to ganger. Sier litt om hvordan det med bluferdighet er veldig kulturelt betinget.

Jeg soler meg heller ikke toppløs. Men skulle gjerne gjort det, hvite pupper er ikke fint, liksom.

Gammel 10-05-13, 18:02   #54
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei og ikke på 80-tallet, heller, selv om puppene var i pre-barn-shape.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 18:24   #55
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, aldri nå lenger. Ser ikke helt poenget. Tror jeg kanskje har gjort det en gang eller to på utenlandsferie i tjueårene, og da var det mest av praktiske grunner, glemt bikinitopp eller noe slikt, ikke fordi jeg er redd for å få skille. Tror egentlig ikke folk soler seg toppløse på stranden fordi de er redde å ikke bli jevnt brune, det er nok mer snakk om eksponeringsbehov, vil jeg tro.

Har overhodet ikke noe eksponeringsbehov i det hele tatt, men de sjeldne gangene jeg befinner meg på et sted der det er solskinn og varmt, og det er lagt til rette for soling, så tar jeg av toppen hvis det er mest komfortabelt. Ser ikke hvorfor jeg ikke skal kunne få luft på kroppen like mye som mannfolka.

De andre kvinnfolka jeg kjenner som har tendens til å gå toppløse er like lite glade i oppmerksomhet som meg, så der tror jeg du er langt ute på viddene. En hyggelig gammel dame jeg kjenner kan f.eks. finne på å vandre halvnaken rundt i skogen og plukke blåbær. Men kun på steder det er lite sannsynlig med selskap.

Gammel 10-05-13, 18:24   #56
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, jeg synes det er vulgært.

Vulgært, faktisk.

Pollen har vel i hvert fall grundig fastslått at teorien til HI stemmer; det er ikke vanlig å sole seg toppløs lenger.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 18:29   #57
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har virkelig ikke noe eksponeringsbehov mht å vise puppene mine. Men synes at det er ganske prippent å synes pupper påføre og liv må dekkes til. Noen menn som sprader rundt toppløs har jo større pupper enn damer. Burde se også dekket seg til?

Gammel 10-05-13, 18:37   #58
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at jeg så toppløse i Slottsparken i 1996.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 18:37   #59
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har virkelig ikke noe eksponeringsbehov mht å vise puppene mine. Men synes at det er ganske prippent å synes pupper påføre og liv må dekkes til. Noen menn som sprader rundt toppløs har jo større pupper enn damer. Burde se også dekket seg til?

Enig. Mange muslimske kvinner dekker seg til mer enn muslimske menn. Jeg tipper det er samme ord som brukes om dem som går vekk fra den kulturelle normen - vulgær, eksponeringsbehov. Hvor går grensen egentlig? Ved burkaen? Ved trusen? Jeg synes dette er interessant å tenke på.

Sist redigert av noen : 10-05-13 kl 18:57.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 19:05   #60
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Noen menn som sprader rundt toppløs har jo større pupper enn damer.

Pupper som er større enn damene deres?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.