Sv: Biltema er lagd for menn
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Fordi jeg er trygg nok på å vite hva jeg kan og har mulighet til, og derfor ikke føler behov for å bevise noe. Ja jeg vet at kvinner kan gjøre/interessere seg for/jobbe med/klare alt menn gjør, og motsatt. At jeg velger å ikke gjøre noe/interessere meg for noe handler om personlighet, bedagelighet og/eller latskap, og ikke det at jeg er kvinne. At mine valg/holdninger da av og til sammenfaller med et stereotypisk kvinnesyn, får så være. Jeg føler ikke noe ansvar for å være mer enn den jeg er, og da passer man noen ganger i båsen, og noen ganger ikke. 
Dette skjønner jeg ikke helt? Mener du at det er bare folk som ikke er trygge på hvem de er og hva de kan som reagerer på stereotypifisering?
Jeg føler heller ikke behov for å bevise noe personlig, men jeg ser da vitterlig hvordan stereotypifisering er begrensende for jenter og gutter og menn og kvinner, og synes ikke det er noe å dra på skuldrene av i det hele tatt.
For å ta et eksempel som jeg har reagert på i denne tråden - det med at kvinner liksom skal elske drama. det synes jeg er hårreisende fordi det sier noe om at en kvinne som blir opprørt=hun elsker drama, bare=det er ikke noe å bry seg om=bare en dramaqueen. Dette synes jeg er så opprørende at jeg blir helt satt ut. Og det hjelper ikke at folk bare mener jeg liker drama når jeg blir opprørt, heller. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|