|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?17. mai er jo en fridag, barnetoget er frivillig og arrangementet på skolen er vel i regi av FAU? I mitt hode er det helt selvsagt at foreldrene har ansvar for egne barn, men vet ikke om det stemmer med virkeligheten.
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Skolen. Dette kan anses som et skolearrangement. Får lærerne overtidsbetalt for å gå i tog, som de stort sett gjør, er de på jobb og har ansvaret. Jeg skjønner faus argumenter i artikkelen godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?
Er det sånn nå? Jeg har jo, som kjent, ingen barn, men jeg husker at da jeg var barn, så var alltid lærerne med i toget og passet på oss. Vi hadde opprop i skolegården og greier, så jeg tror lærerne passet på oss.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?
Det er sånn her hvor jeg bor og der hvor kjærestens datter bor i hvert fall. Og moren min var lærer på barneskolen jeg gikk, og jeg husker at det var slik da også. Ingen lærer gikk i toget med oss, det var alltid de samme pappaene. Lærerne som ikke hadde barn på skolen jeg gikk, var heller aldri tilstede der på 17. mai.
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?Her har vi ett stort skoletog i byen der alle skolene samles, og der er det skolen og lærerene som har ansvaret. Det er også et tog på lokalt arrangement på ettermiddagen for bare vår skole og barnehagene i omegn, og da er det klassekontaktene på hvert trinn på skolen som har ansvaret for ungene i toget. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|