|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#821 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Slik er det hos oss også. |
|
|
|
|
#822 |
|
Fortynnet
|
Helt enig og veldig lurt. Og enda syns jeg det ville vært mye mindre graverende at en voksen trener sov på rom med femten 11 år gamle jenter, enn en femtiåring alene i hotelldobbeltseng med en 14-15-åring. |
|
|
|
|
#823 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Mannen er også trener for 02-jentene, og til tross for at en del av disse også er gode venninner av frøkna, som vi har kjent i mange år, kan jeg ikke se for meg at noen av oss hadde syntes det var naturlig at han sov i samme seng som dem. |
|
|
|
|
#824 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hos oss får ikke trenere av motsatt kjønn sove på samme sal som barna/ungdommene de trener, uavhengig av sport. Så vi må ha med lagledere av samme kjønn. Helt riktig vurdering. Montro hva som er normen i Nord-Gudbrandsdalen...
|
|
#825 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg har sluttet å følge med nå jeg, for jeg syns det blir så utrolig pinlig. Nesten så jeg ikke tror at dette er sant. |
|
|
|
|
#826 |
|
Mjau
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg følger med fordi jeg mener det er viktig at man kan "arrestere" disse som mener at det er helt greit fordi jenta "var med på det selv", og som mener Øygard er en kjernekar som ikke har gjort noe annet galt enn å utgi seg for Donald. Dessverre er det jo ikke bare på VG-nett og i Vågå og omegn disse holdningene finnes. |
|
|
|
|
#827 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg må også følge med. Denne saken er så viktig. Den er fæl, og jeg blir satt ut av den - særlig av de villeste historiene som kommer frem - men jeg må følge med helt til slutt, ja.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#828 |
|
~~~~~~~
|
Her er jeg også. Må følge med, og jeg syntes denne saken blir mer og mer graverende. Det som også er skremmende er alle de i ledende posisjoner som sitter og forsvarer Øygarden - er de skikket til å gjøre jobben sin mht dømmekraften de viser at de innehar?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 14-05-13 kl 18:41. |
|
|
|
|
#830 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er en artikkel om det på VG nå. Han sa vel at Øygard var veldig opptatt av å hjelpe jenta og at han oppfattet at Øygard var en slags fosterfar.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#831 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg blir vekselvis kvalm og lattermild av denne saken. Hva er det med folk som kan sitte og si at så lenge de ikke har lest alle meldingene mellom dem, i rekkefølge, ja da kan man ikke synes noe om det som står?!
|
|
#832 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Jeg tror ihvertfall at det er viktig å tenke at dette kunne skjedd mange steder, med mange tilsynelatende oppegående folk man ikke tror det om. Nå tenker jeg ikke bare på Øygard, men på reaksjonene til de voksne menneskene som er rundt ham. Det er virkelig noe å tenke nøye over. Jeg har allerede hørt noen kommentarer som "hva er det med Vågå", men jeg tror ikke det er noe spesielt med med Vågå. Dessverre, må jeg vel nesten si. |
|
|
|
|
#833 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er sikkert sant, men samtidig så vet jeg om en masse rettskafne folk som ville ha snudd i en slik sak. Folk som er store nok til å si "jeg tok feil! Jeg beklager!" Jeg tror ikke det har noe med Vågå som sådan å gjøre, selv om det går utover Vågås rykte at folk som er sentralt plassert i kommunen liksom ikke helt får seg til å si at de synes dette er fullstendig uakseptabel oppførsel. Og for ordens skyld - for meg hadde kun skype-kommunikasjon uten mistanke om fysiske overgrep, også vært helt fullstendig uakseptabelt. Man gjør rett og slett ikke sånn.
|
|
|
|
#834 |
|
Mjau
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tror også dette kunne skjedd og skjer flere steder. Nettopp derfor er denne saken så viktig fordi den får styggedommen frem i lyset, og forhåpentligvis på sikt kan medvirke til at det blir lettere å stå frem med slike ting, og lettere å få ansvarliggjort de det gjelder, enten det er siktede, eller vitner som lyver så det renner. |
|
|
|
|
#835 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er også der, pøbelsara. Jeg forstår det ikke. Ingen jury kan vel glemme de meldingene som har kommet fram? Jeg regner med at prosedyren til statsadvokaten i stor grad kommer til å dreie seg om disse. |
|
|
|
|
#836 |
|
Jeg er (selvfølgelig) enig i det. Jeg tror likevel at det er viktig å få frem at dette sannsynligvis er veldig vanlige folk som ingen ville trodd slikt om på forhånd. Det er ikke sikkert at de hadde trodd det om seg selv heller. Vi vet jo at folk reagerer på ugreie måter i gitte omstendigheter (selv om det ikke betyr at alle gjør det), og det er det jeg vil påpeke. At jeg mener det er viktig å ta innover seg at dette ikke er så unikt, det er ikke noe som tilsier at dette ikke kunne skjedd hvor som helst ellers. Jeg skriver det ikke for å unnskylde oppførselen deres, heller tvert imot. Det blir vanskeligere å ikke ta det på alvor dersom man ikke anser det som et engangstilfelle i Vågå. |
|
|
|
|
#837 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke enig i dette, tror jeg. Jeg tror ikke dette kunne skjedd hvilken som helst annen plass i Norge, at en maktperson fortsatt skulle få massiv og bred støtte etter f.eks. slike sms-er og Skype logger hadde kommet fram, og som Øygard har bekreftet at han har sendt. Dersom det bare hadde vært ord mot ord tror jeg at mange også i andre tilfeller kunne åpenlyst støttet tiltalte og "nekte" å ta innover seg det åpenbare, men ikke når man kan fremlegge det som har kommet fram i denne saken. |
|
|
|
|
#838 |
|
Men hvorfor har det da skjedd i denne saken? |
|
|
|
|
#839 |
|
Mjau
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)At de fortsetter i runde 2 forundrer meg. Jeg ville trodd flere tok til seg bevisene som foreligger i form av meldinger og logg. Kan på en måte skjønne det i runde en før man så dette, men nå forundrer det meg. |
|
|
|
|
#840 |
|
Mjau
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Man må kanskje spørre seg hvor mye makt, og hvilken makt Øygard fortsatt har. |
|
|
![]() |
|
|