Sv: Kjønn som gruppe
Selv om det er litt på siden av det jeg egentlig legger opp til å diskutere her, så har jeg også lyst til å si noe om at kvinner generelt hemmer seg selv i sin egen livsutfoldelse på en måte som menn ikke gjør. Det synes jeg er et kjempeproblem - jeg tenker at det fører til både sykdommer og mangel på livsglede.
Men da tenker jeg ikke på slike ting som å vegre seg fra å kjøre med henger og sånt, altså. For meg så blir det på detaljplan og sorterer innunder ting man faktisk ikke Må Kunne for å ha et Fullverdig Liv. Jeg er langt mer opptatt av den generelle mangelen på selvtillit som mange kvinner har, hvordan man bygger selvtilliten sin på kropp og utseende (og det er sannelig en skjør grunnmur), hvordan man ikke vil være til bry eller ta for mye plass eller le for støyende. Ikke bare krymper man som menneske av slike begrensninger men man kaster energien sin rett ut av vinduet istedet for å bruke den på noe gøy, utviklende, nytt og lærerikt.
Sist redigert av Pebbles : 15-05-13 kl 22:30.
|