Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 00:14   #26
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Lille meg: du henviser til en (1!) studie som gir en indikasjon. Du må gjerne være overbevist, jeg er ikke det. En svale gir ingen sommer.

Litt av poenget med akkurat den studien er at 1) det er en svært STOR studie, som har foregått over lang tid, og 2) man ønsket å bevise det motsatte av hva man fant ut.

I boken refereres det forøvrig til mange andre studier også. Dette var den studien jeg ble mest overrasket over.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

De generelle kostholdsrådene fra FHI er min anbefaling, på samme grunnlag som vaksiner. Jeg har ingen grunner til å tro at jeg kan Google eller lese medisinsk forskning på egen hånd og få noe vettugt ut av det på dette området heller.

Jeg har aldri hørt fanatiske vaksinemotstandere gjentatte ganger henvise til forskning. Jeg har heller ikke hørt at mange av vaksinemotstandere er leger. Men slik er det faktisk i lavkarbo-leiren. Så jeg føler din sammenligning blir merkelig.

Jeg tror det er såpass kontroversielt med lavkarbo at det vil ta årevis - kanskje vi rett og slett må ha et generasjonsskifte - før FHI kommer til å endre sitt standpunkt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.