|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sender man barna i toget uansett? | |||
| Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. |
|
18 | 15,52% |
| Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) |
|
46 | 39,66% |
| Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land |
|
52 | 44,83% |
| Couldn't care less. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
Noe så veldig. Endeløse mengder fulle folk, gretne folk, dyttende folk, kjipe folk, og nevnte jeg fulle folk? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sikkert, men du fortsetter likevel å poengtere at man må ha en hyggelig dag i toget hvis man ikke er sykelig, og at man har et felles ansvar for å holde halloien ved like.
|
|
|
#103 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må da ikke kimse av kulturarven |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men fulle folk er jo såå spennende når man er barn! Kan jeg huske.
|
|
|
#105 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg er enig med deg i at det skal være en ok opplevelse, og siden jeg vet at det hverken blir veldig slitsomt eller traumatisk for frøkna å bruke den ene timen det lille toget her tar (inkludert oppstilling) synes jeg ikke argumentet kjeeedelig er nok til at vi tar det opp til diskusjon. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
By the Sea
|
Normalen er tross alt ikke Oslotoget?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 16-05-13 kl 14:54. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#108 |
|
Shake it out!
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ja, og så hadde jeg eg lønnelig håp om at han kanskje skulle ombestemme seg etter å ha gått i prøvetoget, men nei. Det var ikke kjekt. Selv om jeg har påpekt at det sikkert er kjekkere å gå i tog enn å se på. Og så tenker jeg at det kommer han jo til å finne ut - at det å stå i to timer og se på toget ikke er særlig gøy det heller.
|
|
|
#109 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ok, Zoë, for meg er personer som mener at folkemasser er traumatiserende og angstskapende definitivt ensbetydende med patologisk.
|
|
|
#110 |
|
By the Sea
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?I dag ble denen tråden relevant i samtalen etter barnetoget. Faren min forteller at han har lest at under 50% av barna i Oslo går i toget på 17. mai og han er tydelig forskrekket. Tonen og uttrykket er litt sånn "hva er galt med verden og hvordan skel dette, ende?!", liksom.
|
|
|
#111 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Helt enig. Det eldste barnet mitt har gått en gang i toget i Bergen sentrum, da i vogn. Det yngste har aldri vært i sentrum på 17. mai. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Men er det sånn at man velger i bergen? her er det slik at man går sammen med skolen sin, og de fleste skolene i Stavanger går i langt tog i sentrum, men mange skoler går også i mer eller mindre lange tog i bydelene. Det er hvilken skole man tilhører som avgjør hvor man går. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Nei, forsåvidt ikke. Da vi var der sist, gikk vi i toget i en annen anledning, og vår skole har ikke plass i toget i sentrum. Hvis vi derimot skulle gå i det toget, er det stor sjanse for at jeg ikke hadde pushet på ungene. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?I din situasjon så synest jeg det er helt ok å ikke være, men i utganspunktet synest jeg barna skal gå. Men samtidig, det skal ikke være en dag med tvang heller så vanskelig å si. Det hadde nok kommet an på hvorfor en ikke ville gå. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ungene mine har gått i to tog idag, barnetog med skolen og resten av stedet og borgertoget for hhv fotball og danseklubb. De syntes sistnevnte var morsomt, sønnen fikk sitte bakpå traktor og minstejenta kunne slå hjul i toget.
|
|
|
#116 |
|
lettere utlada
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg er fra en familie der å gå i tog er et høydepunkt og veldig lystbetont.
|
|
|
#117 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Tøtta mi ville ikke gå i skoletog, og for å være helt ærlig var jeg litt lettet over det.
|
|
|
#118 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enig. Jeg ville nok oppfordret, og forklart hvorfor jeg syntes det var viktig, men tvang fører ikke til noe godt her i huset. I alle fall ikke på sånne ting.
|
|
|
|
#119 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Zoë, vi hadde en flott dag; vår skole var twentysomething i rekken, og jeg satt og drakk cava da det begynte å hølje.
|
|
|
#120 |
|
Glamorøs
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg så også overskriften i Aftenposten før 17. mai om lav deltakelse i Oslotoget og tenkte for meg selv at det er da ikke noe problem. Vi var midt i toget og sto i iskø da himmelens sluser åpnet seg og fikk klemt oss sammen under et lite telt. Ingen hadde jo regntøy eller paraply på grunn av den flotte værmeldingen og jeg syns virkelig synd på de som var stuck i toget da regnskyllet kom.
|
![]() |
|
|