Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sur, humorløs mamma?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 13:49   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sur, humorløs mamma?

Det er helt greit hadde jeg sagt, da jeg vet at ingen her vil våkne før tidligst 9 uansett på en fridag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:00   #62
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det er helt greit hadde jeg sagt, da jeg vet at ingen her vil våkne før tidligst 9 uansett på en fridag.

Ha ha, her også.

Jeg tror jeg hadde tatt det med godt humør. Eller jeg vet det, her må barn som skal gå i tog dra hjemmefra før kvart på sju uansett.

Når det er sagt, mannen vekte meg med et sånt 17-mai-horn en gang. Det var ikke på 17-mai,da, men likevel. Det kan hende jeg endte opp med å slå skikkelig hardt. Ikke med vilje, men i halvsøvne i full panikk. Jeje.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:25   #63
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes (seriøst) at du skal sette klokka litt før, og så ringer du til svigermor og lar gutten blåse i telefonen.

Gammel 16-05-13, 14:27   #64
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sur, humorløs mamma?

På 17. mai så syns jeg dette er innenfor. Jeg kunne nok også fort antatt at folk står tidlig opp den dagen uansett, og at det derfor ikke var så farlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:29   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden er et godt eksempel på at folk ofte ikke evner å sette seg inn i hvordan andre har det og tror at andre har det omtrent på samme måte som en selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:37   #66
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jamen, kjære deg, Hyacinth - hva skal man gjøre når folk spør, da?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:38   #67
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde fått totalt panikk og sikkert blitt rasende om jeg rent faktisk hadde blitt vekket av en fløyte i øret, 17. mai eller ikke.

Likevel hadde jeg nok pent satt klokken på vekking litt før 7 om jeg hadde blitt varslet på forhånd, slik at jeg kunne gi guttungen den gleden. Men jeg hadde glatt gitt svigermor klar beskjed om at jeg synes det var en ekstremt dårlig ide i vårt hushold, og at jeg ville ha meg frabedt lignende hemmeligheter i fremtiden.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:41   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg ser at mange tar det lettere enn meg, all ære til dere som tar slike ting på strak arm og ser moroa i det.

Jeg vet at jeg løste det fryktelig dårlig med 6-åringen i dag tidlig. Og jeg ødela mye for han ved å buse det ut slik jeg gjorde. Det var veldig, veldig dårlig gjort av meg. Og jeg skal prøve å gjøre det godt igjen. Men jeg kommer nok ikke til å tillate noe fløyte i hus tidlig på morgenen selv om jeg er forberedt på det nei..

Ting man sier til ungene uten å tenke... Det går helt sikkert bra og om kort tid har han glemt det. Skal love deg at iallefall mine unger må finne seg i endel skuffelser og ting som ikke blir som de har planlagt. Omtrent hele tiden faktisk. Det tror jeg unger tåler helt fint.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 16:25   #69
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal selvsagt ikke vekke svigermor kl. 6. Du skal vekke henne kl. 00:45. Det er det eneste som nytter overfor folk som synes det er helt ok å vekke andre tidlig om morgenen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 16:27   #70
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du skal selvsagt ikke vekke svigermor kl. 6. Du skal vekke henne kl. 00:45. Det er det eneste som nytter overfor folk som synes det er helt ok å vekke andre tidlig om morgenen.

Ikke sant? Særlig hvis de synes det er ok med begrunnelsen at "B-mennesker kan jo bare legge seg til å sove igjen". Det kan nemlig A-mennesker som blir vekket 00:45 også.

Gammel 16-05-13, 16:35   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumt av svigermor, men ikke noe barnet bør lide for. Flott at du skværer opp med ham, også kan du i et vennlig tonefall forklare svigermor hvorfor noe slikt er uaktuelt hos dere nå som dere sover så lite. Som du ser av dette tråden så er det ikke så innlysende at dette er en fryktelig faux pas.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 16:38   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt skikkelig sur, men nå er ikke jeg kjent for å være den rauseste i verden når det gjelder "spøk og moro". Der kan jeg være en skikkelig surpomp.

Jeg hadde nektet. Kjipt at det må gå utover barnet, men jeg hadde kompensert med noe annet. Om ikke det var en 100 % bra nok kompensasjon, får så være. :kynisk:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:08   #73
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig å love ungen noe sånt. Har hun lovet han at dere skal reagere positivt også eller? For hun risikerer jo at han blir kjempe lei seg fordi dere blir sure....

Dårlig gjort syntes jeg. Den eneste dette er morsomt for er svigermor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:20   #74
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde blitt skitsur, mannen hadde garantert syntes det var festlig. Deretter hadde han blitt sur fordi jeg er kjip, og så hadde vi hatt det gående.

Gammel 16-05-13, 17:48   #75
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dumt av svigermor, men ikke noe barnet bør lide for.

Lide? Det var da voldsomt.

Dårlig forslag, jeg hadde blitt møkksur, både om det gjalt svigermor eller min egen mor eller hvem som helst for den del.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:10   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Lide? Det var da voldsomt.

Det er da et ganske vanlig utrykk som jeg aldri har opplevd at noen har tatt så bokstavelig før. Og så langt er det jo bare barnet det har gått ut over, så da syns jeg det er fint at Mex skal skvære opp med ham.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:36   #77
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei, vet du -det hadde jeg ikke hengt meg opp i!
Ikke sikkert han et våken til den tid heller.
Ellers hadde jeg kanskje gjort en avtale om at han kunne vekke dere, bare ikke så tidlig.
Hadde absolutt ikke blitt sur på svigermor, tror ikke dette var ondt ment.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:40   #78
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sur, humorløs mamma?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

På 17. mai så syns jeg dette er innenfor. Jeg kunne nok også fort antatt at folk står tidlig opp den dagen uansett, og at det derfor ikke var så farlig.

Ja, det tenker jeg også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:53   #79
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

JA. Det synes jeg virkelig. 17 mai er ungenes dag. Og du såret nok sønnen din. Det er slike ting jeg husker godt fra den alderen. Bare der var det min mormor som ødela det.
Greit nok at du er sur på svigermor. Men fy skamme seg for å ødelegge gleden for barnet.

Ja. Nå kjente jeg at jeg ble provosert. Jeg hadde hatt superdårlig samvittighet.

Gammel 16-05-13, 18:58   #80
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

17. mai er en dag jeg er vant med å stå opp tidlig. Gjerne midt på natta, da jeg ver i ti-tolv-fjortenårsalderen. Vi sto opp i tre-firetiden og syklet ned til den døgnåpne bensinstasjonen for å handle godis. Om min svigermor hadde lovet femåringen at han skulle få vekke oss, så skulle han jammen ha fått vekket oss. Tenk så gøy for ham!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.