Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Noa Noa - reklamasjon & dårlig service

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 23:44   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noa Noa - reklamasjon & dårlig service

En av mine favorittbutikker tapte seg veldig på servicefronten i dag.
Dvs, dama var hyggelig og blid, og kunne ikke noe for disse reglene.

Saken var at jeg kjøpte meg noen fine gummistøvler i høst.
Jaggu la jeg ikke inn bilder av dem også, i dette forumet!
De var altså fine og ganske billige, kr 369,-.
Men for noen uker siden merket jeg sprekker flere steder i gummien, og de lakk inn vann. Etter bare ca 5-6 mnd bruk.

Reklamerte i dag, og siden jeg ikke kunne vise kvittering, fikk jeg ikke pengene tilbake. Dette var helt forståelig - så jeg regnet med at jeg fikk tilgodelapp. Det skulle jeg få - MEN - jeg fikk kun 50% av SALGSPRISEN, og det var 199,-. Støvlene hadde visst vært på salg etter jeg kjøpte dem, og da kunne jeg altså bare få tilgodelapp på HALVPARTEN av kr 199,-.

Dvs jeg kunne få en tilgodelapp på kr 98,- isteden for 369,- som jeg betalte for dem, for noen mnd siden.

Dama beklaget seg, men sjefen hennes (hun ringte) sa at slik var det, og slik var reglene fra Noa Noa Danmark.

Jeg har forsøkt å finne en kontoutskrift fra kjøpet, det kunne "reddet" meg, men dessverre har jeg nok kjøpt støvlene kontant, så da får jeg bare disse usle kr 98,-

Jeg syns dette var skikkelig dårlig!
Reklamerte etterpå på en såpedispenser hos Saape (pumpen var ødelagt), da fikk jeg uten spørsmål en tilgodelapp eller velge meg en ny til samme pris. Det er jo slik det skal være?

Hva synes dere? Hva sier kjøpsloven, tro?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 23:51   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noa Noa - reklamasjon & dårlig service

Jeg ville nok gaatt videre med dette. Men om du har levert fra deg stovlene og tatt imot tilgodelappen, saa tror jeg egentlig at lopet er kjoert...
Ta kontakt med forbrukerraadet og hoer!!

Gammel 30-04-07, 23:51   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpslova veit eg ingenting om, men dette er virkelig dårlig service. Og så dei fine støvlane dine da!

Gammel 30-04-07, 23:56   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke dette var så rart. Butikken kan jo umulig vite om du kjøpte dem på salg eller før.

Forøvrig tror jeg ikke du har krav noe mer enn du har fått tilbud om. Tviler på at det i kjøpsloven er lengre enn 6 mnd reklamasjon på klær, og du har jo faktisk ikke kvitering for å stadfeste når du kjøpte dem.

Er enig i at gummistøvlene burde holde lenger altså, men tror som sagt du har fått den servicen du kan forvente.

Men at du skulle få tilgodelapp på 50% av beløpet ser jeg ingen logikk i. Enten hele salgssummen eller ingenting mener nå jeg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 23:57   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

En ting er jussen, men jeg synes det er så utrolig korttenkt å ha en slik praksis. Man blir jo ikke veldig motivert til å handle der igjen når sånt skjer!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 23:58   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke finne noen om akkurat denne problemstillingen, men jeg fant noe som liknet. ( ) Kanskje du finner noe på den siden? http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2

Gammel 01-05-07, 00:04   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte engang et par gummistøvler på Exit til storebror. De sprekket veldig fort. Likevel gikk det flere måneder før jeg somlet meg til å gå tilbake med dem, men da fikk jeg også kjøpe noe annet for hele beløpet, uten kvittering eller noe ! Tror nok at hun hadde fått en del klager på disse...

Desverre tror jeg nok at jeg må gi Pia rett, sånn kjøpelovsmessigt. Og så tar forbrukerrådet vel ikke saker på under 500 kr. uansett.

Gammel 01-05-07, 00:05   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kunne ikke finne noen om akkurat denne problemstillingen, men jeg fant noe som liknet. ( ) Kanskje du finner noe på den siden? http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2

Ja, det er den kontoutskriften jeg lette forgjeves etter ikveld.
Jeg har nok betalt kontankt. Skal ringe VISA i morgen og høre om de kan sjekke kontoutskrift for oktober-november. (Det funket da jeg skulle reklamere på et OTH-trekk jeg hadde kjøpt for over 1 år siden!)

Men altså - jeg kunne gått med på å få tilgodelapp på salgsprisen, altså kr 199,- - men som Pia skriver, hva er logikken ved at jeg bare kan få igjen halvparten av det igjen?

Smurfine: Jeg har satt igjen gummistøvlene der, med navn og telefonnummer (orket ikke drasse på dem frem og tilbake) - for å gå hjem og lete etter kontoutskrift uten hell. Så jeg skal tilbake og få en tilgodelapp, men kunne tenkt meg at den var på mer enn kr 99,-...

Gammel 01-05-07, 00:08   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg kjøpte engang et par gummistøvler på Exit til storebror. De sprekket veldig fort. Likevel gikk det flere måneder før jeg somlet meg til å gå tilbake med dem, men da fikk jeg også kjøpe noe annet for hele beløpet, uten kvittering eller noe ! Tror nok at hun hadde fått en del klager på disse...

Desverre tror jeg nok at jeg må gi Pia rett, sånn kjøpelovsmessigt. Og så tar forbrukerrådet vel ikke saker på under 500 kr. uansett.

Ja, det er jo slik ekte service i forhold til reklamasjoner burde være.
Og en annen ting er at dama på Noa Noa faktisk sa at det partiet med gummistøvler var ikke av beste kvalitet... At neste sesongs gummistøvler var mye bedre... Det hjalp ikke meg noe!

Gammel 01-05-07, 00:11   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

En ting er jussen, men jeg synes det er så utrolig korttenkt å ha en slik praksis. Man blir jo ikke veldig motivert til å handle der igjen når sånt skjer!

Nei, jeg ble veldig skuffa og kommer ikke til å handle slike varer der igjen.
Jeg spurte damen om det var samme praksis når det gjaldt klær, eks. hvis jeg kjøpte en fin kåpe til over 2000,- som gikk opp flere steder i sømmene e.l., om jeg da kun fikk igjen halvparten av eventuell billigsalgspris.
Da var visst prosedyren en annen, når det gjaldt klær.

Gammel 01-05-07, 00:37   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis varen har mangel, skal du ha retting eller omlevering.

Det er ikke Noa Noas praksis som spiller noen rolle, men forbrukerkjøpsloven. At de ikke gir deg mer enn salgsprisen må vel være ok når du ikke har kvittering, men halvparten?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 12:14   #12
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dårlig service,syns jeg

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 12:27   #13
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ja, det er jo slik ekte service i forhold til reklamasjoner burde være.
Og en annen ting er at dama på Noa Noa faktisk sa at det partiet med gummistøvler var ikke av beste kvalitet... At neste sesongs gummistøvler var mye bedre... Det hjalp ikke meg noe!

Kanskje du kan be om å få et par nye gummistøvler fra neste sesong?

Ellers er jeg enig i at det er en dum taktikk hvis en ønsker å beholde kundene sine.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.