Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva gjør dere med håret til jentene på 17 mai?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-13, 01:18   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva gjør dere med håret til jentene på 17 mai?

Jeg liker å flette og ikke minst å lære nye fletter. Så det blir nok noen fletter i håret her på 17 mai.

I fjor lagde jeg denne på storesøster og brukte flaggbånd i. Den ble veldig fin syns jeg. Men har lyst til å prøve noe nytt i år.

(Kilde: youtube.com)

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 01:25   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med håret til jentene på 17 mai?

(Jeg skulle ønske jeg hadde noen som kunne flette håret mitt.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 01:26   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jenta mi hater å sette opp håret, noe hun alltid har gjort. Så her er det langt hår i fritt fall. Helt ok.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 01:57   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Den var søt da, skal prøve den på tantejentene mine i helga. Min blir 12 til sommeren og det er nok uaktuelt for henne å gjøre noe som helst annet enn løst hår rett ned. Heldigvis hører det hårbånd til kystdrakten hennes så blir det litt pynt

Gammel 10-05-13, 08:15   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig morsom! Den vil jeg også prøve meg på.

Gammel 10-05-13, 09:28   #6
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig fint! Her blir det musefletter tipper jeg, ikke nok hår til skikkelige fletter enda.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 09:45   #7
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Imponert over nivået. Enn så lenge er jeg heldig om tålmodigheten til Snuppa holder til både ett par klemmer og ett hårstrikk eller to. Det er vel ikke langt nok til de største krumspringene heller enda. Jeg ble uansett temmelig imponert den dagen hun kom hjem fra barnehagen og noen der hadde flettet luggen hennes - hvordan fikk de henne til å sitte stille?

Gammel 10-05-13, 10:39   #8
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prøvde meg på denne i dag

(Kilde: youtube.com)

Den ble fin, men jeg fikk den ikke like ryddig som på videoen. Så må nok øve litt. Tror jeg går for den dersom jeg klarer å få den fin.

Gammel 10-05-13, 12:16   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klipper av en bit flagg-bånd og knytter en sløyfe på strikken. :enkel:

Gammel 10-05-13, 12:55   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått til dette på Frøkna sitt hår, hun har veldig glatt hår så alt "raser" sammen. Hun har mye hår, men hvert hårstrå er veldig "fint". Har du noe i håret før du begynner å flette det (bortsett fra vann)?

Hun går som regel med hestehale eller løst flettede musefletter. Selv som 14 åring har jeg ca 2 minutter på å få håret hennes fint før hun blir utålmodig.

Gammel 18-05-13, 01:46   #11
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Det ble hårbånd som passer til kjolen og det var helt greitt. Hun er ikke glad i at jeg tester med håret hennes så hun går vanligvis med det løst. Men jeg får ta en titt på linkene i morgen, kanskje jeg får forsøkt meg på litt fletting. ;-)

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 02:16   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Min har hatt waterfall-flette.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 08:30   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hva gjør dere med håret til jentene på 17 mai?

Nydelig, Obelix! Var det den som ble presentert med video i en norsk nettavis i uka som gikk tro?

Min hadde pariserfletter. Ble kjempefin, og ikke minst satt det hele dagen i motsening til vanlige fletter som sklir ut etter en time.

Gammel 18-05-13, 08:34   #14
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Jeg gikk for en 4 deler flette med bånd som den ene delen. Men startet oppe og flettet inn hår fra begge sider. Så den ble ikke skrået slik som i videoen.

Lillesøster var ikke i humør til fletting, men jeg hadde en fin hårsløyfe av flaggbånd til henne.

Sist redigert av zinatara : 18-05-13 kl 11:17.
Gammel 18-05-13, 09:20   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

(Jeg skulle ønske jeg hadde noen som kunne flette håret mitt.)

Jeg og! Jeg kler veldig godt pariserfletter og sånt, men får det jo ikke til på meg selv (såvidt på andre) så da blir det aldri til at jeg får gått med det.

Datteren min hadde en halv pariserflette i håret i går. Jeg hadde ikke tid til å ta hele håret, i tillegg til at jeg ikke er så voldsomt flink på de der, så jeg flettet toppen av håret og så satte strikk i halvveis, slik at hun hadde ei pariserflette som hang over resten av håret, om noen skjønner min noe klønete beskrivelse.
Jeg elsker når noen jobber med håret mitt, så når jeg blir lotto-millionær så skal jeg ansette egen frisør som bor i et av mine "pool houses".

Gammel 18-05-13, 09:25   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, jeg så den øverste videoen nå, og det så jo superlett ut, til og med noe JEG kan klare! Må bare få kjøpt meg en sånn stor nål. Må innom Kreaktiv i dag.

Gammel 18-05-13, 09:40   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips Zinatra Brukte den du laget i fjor. Kjempesuksess!

Gammel 18-05-13, 09:53   #18
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det ble to pariserfletter, en på hver side, satt hele dagen, og flaggbånd i bunn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 11:28   #19
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg og! Jeg kler veldig godt pariserfletter og sånt, men får det jo ikke til på meg selv (såvidt på andre) så da blir det aldri til at jeg får gått med det.

Jeg har øvd masse. Jeg kunne det aldri før jeg fikk barn og det var vel først når storesøster begynte å få langt hår at jeg prøvde meg. Men det var først når det gikk lus på skolen i fjor og jeg flettet hår hver eneste dag at jeg fikk skikkelig trening i det.

Det som er morsomt er hvor lett det er å imponere andre med fletter. Jeg har fått skryt for helt enkle fiskebensfletter.

Størstejenta er enklest å flette da. Hun kan jeg bare gi en iPad og så sitter hun helt stille, bortimot uten å ense hva jeg holder på med.

Gammel 18-05-13, 16:33   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg skal absolutt øve og øve. Er blitt mye flinkere i det siste. Men hvordan i huleste klarer man å flette pariserfletter og andre innviklede greier på SEG SELV??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.