Sv: Er NAV virkelig så ille?
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Come on. Det finnes noe mellom "kutt trygdeytelser til alle med tullediagnoser" og "del ut skattepengene våre til alle som vil ha", altså. Det at jeg argumenterer mot forslaget ditt om at personer diagnostisert med Fibromyalgi eller ME ikke skal ha rett til uføretrygd (for det er det du sier, ikke sant?) betyr ikke at jeg ikke er moden for endring i velferdssystemet. Det betyr at jeg synes forslaget ditt til endring er et dårlig et.
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Come on. Det finnes noe mellom "kutt trygdeytelser til alle med tullediagnoser" og "del ut skattepengene våre til alle som vil ha", altså. Det at jeg argumenterer mot forslaget ditt om at personer diagnostisert med Fibromyalgi eller ME ikke skal ha rett til uføretrygd (for det er det du sier, ikke sant?) betyr ikke at jeg ikke er moden for endring i velferdssystemet. Det betyr at jeg synes forslaget ditt til endring er et dårlig et.
Fair enough, men jeg er interessert i å vite hva mellomtingen er? "Fokus på nærvær, ikke på fravær" "trim på arbeidsplassen" "dialogmøter med NAV" "få folk til å være stolte, ikke ha fokus på skam" -alt er vel og bra, men jeg har null tro på at det utgjør særlig mer enn et drypp i havet når "regningen" kommer.
Og jeg har lyst til å ta et aldri så lite "come on" i retur. Fibromyalgi er vår tids whiplash. Det er akkurat de samme menneskene som har fibromyalgi i dag som ville hatt whiplash på åttitallet, banna bein. Har de vondter og vanskelig for å stå i full jobb? Helt sikkert, jeg tviler ikke på det. Mener jeg at det er akkurat like "verdig" å ha fibromyalgi og whiplash som kreft i bukspyttkjertelen? Nei-mener jeg.
|