|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetI år blir det stusselig ferieplaner for oss. Skal bruke alt av penger og litt til på utbedring av eiendom, så vi blir i all hovedsak hjemme. Men vi må finne på noe allikevel. Fortrinnsvis lavbudsjett. Det må ikke være gratis altså, men noen av dagene bør det være det. Noe artig/interessant man kan ta med ungene på uten at det koster det hvite ut av øyet.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetJeg håper jo ikke det blir stusselig, men budsjettet er i alle fall det. Så får jeg håpe på noen gode tips, sånn at det ikke blir så veldig stusselig. Jeg har sett litt i trådene til M*2 (aner ikke hvor det opphøydtegnet er), der var det gode tips, men jeg tar gjerne flere.
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetRisenga svømmehall, dra på skoler og barnehager man ikke har vært på før og leke. Båttur på Oslofjorden, Akershus festning, Historisk museum.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetVilla Malla på Hurum. Syden i Norge.
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetReptilparken i Oslo, Krøderbanen fra Vikersund til Krøderen, Blåfarveverket på Modum, Hadeland Glassverk, Vigelandsparken, ta båt ut til Hovedøya eller en av de andre øyene i Oslofjorden, Teknisk Museum, Botanisk hage og museene på Tøyen.
|
|
|
#7 |
|
One of These Days
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetBotanisk hage på Tøyen i Oslo er vakkert å vandre i. Løkka, sitte på en utecafé med en is eller en kald brus. Reptilparken i Oslo. Tusenfryd, men det er forholdsvis dyrt. Dra på forskjellige strender. Ta båten ut til Hovedøya og andre steder i Oslofjorden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
rakkarpus
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetLauvlia, Theodor Kittelsens hjemsted i Sigdal. Interessant omvisning pluss utsilling, og feks malekurs til barna.
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetFin tråd, vi skal også være mest hjemme i sommer så jeg trenger også tips.
|
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetVi var i Bjørneparken i fjor, kjempestas for tiåringer og toåringer. Men billig var det ikke.
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetSamme tenkte jeg, HV. Hverken Bjørneparken eller Langedrag er billige steder å dra.
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetDet finnes mange kystledhytter å se om er ledig og booke med primitiv standard som er rimelig. Mange av disse ligger rett ved sjøen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetGruvene i Kongsberg er spennende å besøke.
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetEkeberg er fint, med husdyrparken og fine lekeplasser. Østensjøvannet for fuglelivet. Inspiria for regnværsdager (ikke gratis, men veldig, veldig bra!). Folkemuseet og de andre Bygdøymuseene. Frognerparken og Frognerbadet. Amadeus dyrepark.
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ting å gjøre/oppleve i ØstlandsområdetHvis det blir bra vær er det jo fantastisk å ta båten ut til noen av øyene. Hovedøya, Langøyene og de andre jeg ikke husker navnet på. |
|
|
|
![]() |
|
|