|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?1) Bland 1 makrellboks med 1 tunfiskboks som du har i en tett boks = supert pålegg til lunsj på knekkebrød eller brød. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?En boks tunfisk blandet med to-tre hakkede vårløk eller en halv hakket rødløk, majones og sweet chili til det er passe konsistens og styrke, en halv liten boks mais og kanskje litt paprika. Hakket koriander eller andre urter er en bonus. Voila, verdens beste pålegg!
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Vi spiser fisk 4 ganger i uka, sånn røff regna. 1 av dagene er det fiskegrateng/fiskekaker/-boller, de andre dagene fiskefileter med variert tilbehør. Vi spiser laks en dag, torsk en dag og seifilet/steinbit en dag. Jeg lager middag her i huset og jeg elsker fisk og grønnsaker mye mer enn kjøtt, så da blir det sånn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Jeg klarer forresten ikke pasta + fisk eller f.eks. laks i hamburgerbrød. Det blir helt feil mix for meg. Til det må jeg har kjøtt. Fisk kan jeg kokkelure sammen med alle tenkelige og utenkelige grønnsaker, med poteter, blomkålmos, ris eller påmmfri. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Vi prøver å få til iallfall to ganger. Ungene er ikke samstemte over hva de liker så da blir det variert deretter, en gang noe den liker og den andre gangen noe den ungen liker.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Vi griller endel fisk nå det er sesong for det, deilig. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Vi spiser fisk 2-4 ganger i uken. Fiskesuppe, fiskegrateng, røkt kolje, fiskekaker, fiskeboller og laks tilberedt på forskjelligvis er det det går mest i.
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?
Samme her. Pasta og laks funker absolutt ikke. Pesto kan også holde seg unna. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Permakulturell
|
Takk, disse skal jeg prøve med det første.
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Nei, jeg må innrøme at det blir oftere en gang i uka enn to. De gangene vi har to, består den ene middagen av ren fisk (ofte laks, siden det er den fisken ungene liker best) og den andre er fiskekaker, fiskeboller eller en fiskesuppe fra Toro, der ingen av delene inneholder veldig mye fisk, er jeg redd. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Hvis du liker makrell i tomat, må vel et par brødskiver/knekkebrød med det i uken går som et fiskemiddagsmåltid?
|
|
|
|
#32 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Mine fiskefavoritter:
|
|
|
#33 |
|
Peppy!
|
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Jeg ble inpirert av denne tråden i går, om å spise fisk oftere. Jeg testet ut seibiff med løk fra Findus til middag i går. Det var ganske godt, jeg stekte den og hadde den på grovbrød med majones og sennep og masse grønnsaker til. Veldig enkelt, kalorifattig og sunt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Til middag krydrer jeg seifileten (og laksfileten) med denne på begge sider før jeg steker den: |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Med nebb og klør
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Takk for kryddertips Skremmern - den skal prøves! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Eklektisk
|
Hvilke planteoljer er denne laget av? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Med nebb og klør
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du fisk til middag flere ganger i uken?Tror Sheasmør er innholdet fra en slags nøtt. Dog er det vel laktose i Vita Fraiche så den utgår i heimen. |
|
|
|
![]() |
|
|