Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 15:36   #441
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Cottage Pie med sellerirotmos i steden for potetmos.

Gammel 27-05-13, 15:51   #442
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fiskeburgerere, stekt potet og gulrot

Gammel 27-05-13, 17:38   #443
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vårruller, ris, rå gulrøtter, agurk og sweet chilisaus.

Gammel 27-05-13, 17:42   #444
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har laget sin nydelige gulrot- og fennikelsuppe.

Gammel 27-05-13, 17:46   #445
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vårruller, ris, rå gulrøtter, agurk og sweet chilisaus.

Nam! Det hørtes veldig godt ut!

Gammel 27-05-13, 18:11   #446
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi ha hjemmelaget pasta med sopp og parmesan. Xian-mannen kom hjem med en pastamaskin for noen uker siden [1], og siden har vi tatt pasta til nye høyder. Den blir jo litt porøs, slik at sausen - f eks bolognese - trekker inn i pastaen.

[1] Så utrolig 90-talls! Vi etablerte oss og ble gift det tiåret, uten å pådra oss noen slik maskin. Men det er aldri for sent, tydeligvis.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 18:16   #447
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Ost og skinkepai med salat og tzatziki. Nam!

Christa er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 18:18   #448
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pitabrød med oppskåret skinke, dressing og salat. :kjappismiddag:

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 18:18   #449
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ovnsbakt laks med rømme og pesto, ovnssteikte poteter og brokkoli dampet i eplejuice.

Gammel 27-05-13, 18:25   #450
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

I dag hadde vi gratinert tortellini med spinat og blåmuggost. LilleVenn likte ikke spinaten, LøveMannen likte ikke blåmuggsmaken. Ye,ye. Jeg syntes det var godt da

løve70 er aktiv nå  
Gammel 27-05-13, 18:53   #451
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Idag har vi hatt fiskeboller i karrisaus med poteter og revne gulrøtter.

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 18:59   #452
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Idag har vi hatt fiskeboller i karrisaus med poteter og revne gulrøtter.

Åhhh! Det hørtes også veldig godt ut! Det var favorittmiddagen min da jeg var mindre, men har ikke hatt det siden jeg ble sammen med min mann for over 13 år siden. Han liker ikke fiskeboller må vite...

Gammel 27-05-13, 19:02   #453
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Åhhh! Det hørtes også veldig godt ut! Det var favorittmiddagen min da jeg var mindre, men har ikke hatt det siden jeg ble sammen med min mann for over 13 år siden. Han liker ikke fiskeboller må vite...

Ikke min personlige favoritt,selv om det er godt,men huset yngste frøken på 13 ville så gjerne ha det,så da ble det sånn. Du kan jo lage deg en liten porsjon en gang mannen er borte?

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 19:08   #454
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ikke min personlige favoritt,selv om det er godt,men huset yngste frøken på 13 ville så gjerne ha det,så da ble det sånn. Du kan jo lage deg en liten porsjon en gang mannen er borte?

Jeg _kan_ jo det, men når jeg er alene er jeg ofte rammet av en av følgende punkter:
* behovet for å lage noe med MASSE løk, siden mannen min heller ikke er like glad i løk som meg (lurer på om noen egentlig er det når jeg tenker meg om )
* jobber lenge, og ender derfor opp med å kjøpe noe på butikken på jobb
* rett og slett er lat, eller "plukke oppråtten" som man sier der mine foreldre kommer fra, og ender opp med å bestille mat levert på døren selv om jeg alltid har intensjoner om noe helt annet.

Men det er jo ikke umulig at det kommer til å skje en gang likevel. Mest sannsynlig kommer jeg til å få mamma til å lage det til meg en gang jeg drar hjem alene.

Gammel 27-05-13, 20:47   #455
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Risgrøt pga. dårlig tid.

Gammel 27-05-13, 21:42   #456
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Njulaif: Reis hjem til mamma og forlang at hun lager det til deg,du.

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 21:50   #457
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Njulaif: Reis hjem til mamma og forlang at hun lager det til deg,du.

Det bare er litt styrete, siden jeg bor i Oslo og hun bor i Bodø, men desto større grunn til at hun nok går med på å lage det til meg neste gang jeg kommer.

Gammel 27-05-13, 22:07   #458
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Det bare er litt styrete, siden jeg bor i Oslo og hun bor i Bodø, men desto større grunn til at hun nok går med på å lage det til meg neste gang jeg kommer.

Oida,det var ikke akkurat naboen nei,men når du kommer med tvillingene,kan hun neppe motstå ønsket ditt,vettu!

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 27-05-13, 22:13   #459
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag har vi hatt hjemmelagde kyllingnuggets med ris og salat til. Jeg fant også et fantastisk enkelt tips til dip her inne: Ta rømme i en skål, ha i sweet chilisaus og smak deg fram. Det ble veldig godt!

Gammel 27-05-13, 23:18   #460
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Spør meg heller hva vi skal ha til middag i morgen! Kålruletter på asiatisk vis!

Jeg har i årevis hatt en forkjærlighet for den trauste, men likevel sofistikerte retten kålruletter. Dette hadde vi aldri noen av mine barndomshjem, men jeg fikk det da jeg gikk på folkehøgskole. Siden har Xian-mannen, som er den av oss som har tålmodighet til å pakke små ting inn i kålblader, laget det som overraskelsesmiddag noen ganger.

Denne fant vi da vi søkte etter oppskrifter med nykål. Kålruletter og asia, jeg gleder meg!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.