Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-13, 00:04   #181
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Og det kunne strengt tatt menn vurdert også. Jeg liker at menn trimmer og fjerner hår, også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:10   #182
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det fortsatt sånn at masse helt vanlige damer syns brasiliansk voksing og null hår er det eneste saliggjørende, forresten? Forundret meg litt over det på forumet her for noen år siden, og lurer på om den trenden fortsatt gjelder.

Jeg tror de fleste skiller armhuler og legger fra kjønnshår. Men at bikinilinje, legger og armhuler barberes og kjønnshår "stusses" (eller evt vokses.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:12   #183
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor ofte må man stripe for å "friskeopp" ettervekst?

Gammel 28-05-13, 00:13   #184
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eh...og nå ser jeg at tråden seff har sporet av..

Gammel 28-05-13, 00:14   #185
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte på den typen voksing som fjerner absolutt alt hår.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:18   #186
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tenkte på den typen voksing som fjerner absolutt alt hår.

Jeg har ikke inntrykk av at voksing av alt blir sett på som det eneste saliggjørende, men det ligger sikkert en spørris om temaet her et sted. Jeg har dog inntrykk av at de fleste tar bikinilinjen og at mange stusser under.

Gammel 28-05-13, 00:19   #187
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker ikke så mye over sånt stort sett, det kan være litt pinlig da folk har slanket seg eller vært hos frisøren og jeg ikke legger merke til det. Men en ting har selv jeg fått med meg, og det er at mange stylede, vakre, velstelte motebloggere/fashionistaer har tydelig ettervekst i det platinablonde håret. Skal det være slik?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:21   #188
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Bare vent til du blir eldre" var flåsete og sikkert dønn irriterende. Samtidig vet jeg at det var utrolig mye lettere å være prinsipiell rundt elding, å "eldes med verdighet", "smilerynker som viser at du har levd" og hva har du, før jeg plutselig en dag stod og så en mye eldre person i speilet enn det jeg følte var "meg". Smilerynker er flottesen. Sægging og hengende øyelokk? Ikke like forberedt på det, nei. At du selv lever fornøyd med grått i det mørke antyder dog kanskje at du muligens vil møte den opplevelsen mindre angstfullt enn meg, og det er i så fall strålende.

Nå var nå en gang det jeg reagerte på i denne tråden de holdningene som ble demonstrert ovenfor andres valg om å ikke farge hår, ikke noe negativt om de som da farger håret sitt.

Og ja, jeg håper virkelig at jeg ikke får panikk for å bli eldre, og fniser samtidig av at det åpenbart er et stort ønske om å se så ung som mulig ut her, men at meningene til de som se unge ut er uinteressante fordi de, eh, ser unge ut.

Jeg synes det er fascinerende at det er på dette forumet, av alle steder, jeg oftest blir møtt med "dette skjønner du ikke noe av, du som er ung og vakker". Hvor overfladisk er ikke det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 00:21   #189
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tenker ikke så mye over sånt stort sett, det kan være litt pinlig da folk har slanket seg eller vært hos frisøren og jeg ikke legger merke til det. Men en ting har selv jeg fått med meg, og det er at mange stylede, vakre, velstelte motebloggere/fashionistaer har tydelig ettervekst i det platinablonde håret. Skal det være slik?

Jaffal i følge Kongsvik-trenden.

Gammel 28-05-13, 01:20   #190
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eh, nei, jeg tenker ikke på brazilian wax (som jeg ikke fatter og begriper at folk utsetter seg for). I '91 hadde vi en utvekslingsstudent fra USA i klassen. For henne var det helt naturlig å barbere seg under armene og på beina. For oss var det ikke det. (Det var forøvrig litt det samme med BH-er. Hun brukte BH, og det gjorde "alle" i USA, helt uavhengig av om man hadde behov for det eller ei. Hos oss var det en blanding av at man brukte "topper" og BH-er.)

Kan dette være avhengig av hvor man bor, kanskje?

Lurer på hvor du vokste opp? Jeg vokste opp på tettsted på Østlandet og jeg fikk ikke kultursjokk ved å reise til USA i 1992 hvertfall. Brukte både BH og barberte armhuler og legger, samt bikinilinje, og det var det vanlige i min klasse hvertfall.

Min mor derimot har ikke drevet med slike sysler (barbering) før etter at hun fylte...tja, femti omtrent, altså de siste 8-10 årene.

Gammel 28-05-13, 06:59   #191
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men en ting har selv jeg fått med meg, og det er at mange stylede, vakre, velstelte motebloggere/fashionistaer har tydelig ettervekst i det platinablonde håret. Skal det være slik?

Det skal visst det. "La oss være litt ville og gale og vise ettervekst, dere!"

Jeg velger forresten å stripe fremfor å farge håret for å skjule de første få grå, for å vende litt tilbake til hovedtemaet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 07:24   #192
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Lurer på hvor du vokste opp? Jeg vokste opp på tettsted på Østlandet og jeg fikk ikke kultursjokk ved å reise til USA i 1992 hvertfall. Brukte både BH og barberte armhuler og legger, samt bikinilinje, og det var det vanlige i min klasse hvertfall.

Jeg vokste opp "nordpå". Jeg mente forøvrig ikke at ingen barberte seg, men at du ikke ble sett rart på om du lot være.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 08:00   #193
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ha synlig ettervekst var vel moderne for noen år siden, det var jo folk som farvet håret slik hos frisøren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 08:53   #194
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør i hvert fall mitt for å øke alderssensitiviteten, ser jeg. Den lille etterveksten som så helt tilforlatelig ut på badet hjemme, ser grusom ut på det lyssterke hotellbadet.

(Nå brenner jeg inne med en morsom kommentar om at jeg heldigvis er i Polen, men jeg har vel brukt opp min kvote med Slem-på-Internettet i denne tråden. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 09:35   #195
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Å ha synlig ettervekst var vel moderne for noen år siden, det var jo folk som farvet håret slik hos frisøren.

En skal vel ikke lenger tilbake enn i fjor sommer/høst. Særlig etter den nye versjonen av 90210 eksploderte den trenden, Annie gikk foran i stor stil. Det henger nok fortsatt litt igjen.

Gammel 28-05-13, 09:42   #196
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er fascinerende at det er på dette forumet, av alle steder, jeg oftest blir møtt med "dette skjønner du ikke noe av, du som er ung og vakker". Hvor overfladisk er ikke det?

Jeg mener i utgangspunktet at man kan diskutere det meste, ganske så uavhengig av hvilke erfaringer man har. Når det nå er sagt, så ble jeg litt overrasket over at du reagerte på Polyannas innlegg. Jeg oppfattet det ikke som noe mer enn en kompliment og en litt sleivete bemerkning. Noe jo Polyanna også antydet ved å skrive :dukker og løper:.

Og forresten. Hvorfor er det veldig overfladisk å påstå at noen som ikke har opplevd rynker og hengende øyelokk ikke vet så veldig mye om hvordan det er å ha det slik? (Hvis det altså er slik at du ikke har opplevd dette - det vet jeg jo ikke.) Rent personlig har jeg funnet det overraskende vanskelig å akseptere at jeg utseendemessig blir eldre og at ting "siger".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 09:50   #197
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vokste opp "nordpå". Jeg mente forøvrig ikke at ingen barberte seg, men at du ikke ble sett rart på om du lot være.

Jeg er fra Østlandet og det at nordpå jeg barberte meg for første gang. :P Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang før jeg kom dit.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 09:51   #198
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

(Nå brenner jeg inne med en morsom kommentar om at jeg heldigvis er i Polen, men jeg har vel brukt opp min kvote med Slem-på-Internettet i denne tråden. )

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 09:56   #199
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det nå er sagt, så ble jeg litt overrasket over at du reagerte på Polyannas innlegg. Jeg oppfattet det ikke som noe mer enn en kompliment og en litt sleivete bemerkning. Noe jo Polyanna også antydet ved å skrive :dukker og løper:.

Jeg tviler ikke på at Polyanna mente det på en hyggelig måte, selv hadde jeg blitt eitrende forbannet over å oppleve at jeg hadde blitt "kneblet" i en diskusjon, uansett hvor godt ment det hadde vært.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg

Og forresten. Hvorfor er det veldig overfladisk å påstå at noen som ikke har opplevd rynker og hengende øyelokk ikke vet så veldig mye om hvordan det er å ha det slik? (Hvis det altså er slik at du ikke har opplevd dette - det vet jeg jo ikke.

Jeg tror nok at enkelte mennesker er rene vindmøllene i meninger - så snart de eller omgivelsene endrer seg, så endres meningene. Mens andre igjen er temmelig stabile i den forstand at de faktisk mener det de sier uavhengig av deres eget ståsted. Jeg er feks helt stabil på min mening om dødsstraff. Det er galt. Jeg innser også at hvis mine barn hadde blitt drept så hadde kanskje jeg også ønsket dødsstraff, og derfor blir jo systemet forvaltet av folk som ikke er personlig involvert.

Denne sterke meningen har jeg rett og slett ikke om utseendeting, her svinger jeg alt ettersom. Jeg tror ikke jeg noensinne blir å bry meg om grå hår (jeg tror jeg er såpass lys at dette vil gå ganske upåaktet hen), men hvis jeg endrer mening så er det også OK. Hadde jeg hatt dette som fanesak, hadde jeg ikke skiftet mening, da hadde jeg nok ment det samme uavhengig av mitt eget utseende.

Sist redigert av him : 28-05-13 kl 12:03. Årsak: tegnsetting
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 10:12   #200
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig er det mulig du har barbert deg de siste 20 år, men jeg syns dette har kommet mer de siste - tja - 10 årene?

Da tror jeg du husker litt feil. Jeg kan nemlig også erindre at det var ei i klassen min på gymnaset som ikke barberte seg under armene, noe jeg syntes var meget merkelig. Dette er mer enn 20 år siden, så mitt inntrykk er at dette har vært helt vanlig siden 80 tallet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.