Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mary Kay og testing på dyr

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 00:41   #1
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Mary Kay og testing på dyr

Mary Kay reklamerer blant annet med at deres produkter ikke testes på dyr. Jeg hadde planer om, og inviterte nylig til hupleiekveld med Mary Kay, men fikk nettopp høre at de har flyttet produksjonen til Kina og driver både med dyretesting og uoversiktlige arbeidsforhold. Jeg lurer altså på om jeg skal avlyse hele greia?
Er det noen her som driver med Mary Kay, bruker produktene eller har god informasjon om disse opplysningene?
Jeg vil gjerne opplyses!

Gammel 29-05-13, 01:10   #2
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Mary Kay og testing på dyr

Det står om det her.

Veldig skuffet hvis dette er riktig, altså. Jeg som er så glad i L'Occitane.

Gammel 29-05-13, 01:19   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo ikke an å ikke vise til Bloom County i en slik tråd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 01:20   #4
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Gammel 29-05-13, 01:22   #5
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet. Det er mitt første homeparty ever.

Gammel 29-05-13, 07:48   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

L'Occitane er fyfy ja, versting. Kunne ikke falt meg inn å bruke det.

Gammel 29-05-13, 10:28   #7
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hudpleiekonsulent for Mary Kay og sendte en henvendelse til hovedkontoret i Sverige for å høre om dette medførte riktighet. Her er svaret jeg fikk:

Sitat:

Mary Kay Inc. stödjer inte djurförsök.
Mary Kay Inc. har förbundit sig till att avskaffa djurförsök och är en förespråkare av att använda alternativa metoder till grund för produktsäkerhet.
Vi utför inte djurförsök på våra produkter eller dess ingredienser och vi ber inte heller andra att göra det för vår räkning, förutom när lagen kräver det.

I Kina har man en speciell produktlinje som användas av de kinesiska kvinnorna. Tyvärr kräver kinesisk lag djurförsök, vid framtagning av produkter i landet.
Mary Kay Inc har en kontinuerlig kontakt med den kinesiska regeringen för att försöka avskaffa dessa djurförsök.

De produkter Mary Kay erbjuder i övriga världen (bla Europa och Norden) är inte testade på djur.
Vi kan garantera att inga produkter som du har köpt av oss är testade på djur!

I mer än två decennier har Mary Kay varit ledande i att hjälpa till att utveckla alternativa testmetoder för just säkra produkter.
Detta åtagande fortsätter än idag, i partnerskap med globala tillsynsmyndigheter som hanterar just produktsäkerhet, i ett försök för att få en global acceptans av dessa nya metoder.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 10:39   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

L'Occitane er fyfy ja, versting. Kunne ikke falt meg inn å bruke det.

Jeg må bare kommentere denne: De er jo ingen versting når de ikke har testet på dyr tidligere, men gjør det nå for å tilfredstille det kinesiske markedet. Det er selvsagt uakseptabelt, men det gjør dem jo ikke verre enn de som gjør det samme, eller de som har testet på dyr hele veien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 17:06   #9
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Labanga: jeg sendte en Mail til hudpkeiekonsulenten her og fikk noe av det samme svaret.

Gammel 29-05-13, 17:56   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må bare kommentere denne: De er jo ingen versting når de ikke har testet på dyr tidligere, men gjør det nå for å tilfredstille det kinesiske markedet. Det er selvsagt uakseptabelt, men det gjør dem jo ikke verre enn de som gjør det samme, eller de som har testet på dyr hele veien.

Nei ja, du har rett i det. Jeg trodde L'Occitane alltid hadde stått på rød liste, men det stemmer visst ikke.
Vet at flere firmaer som stod på grønn liste før, har gått over på rød pga. Kinagreiene, men endel firmaer har heldigvis avstått fra å selge produktene sine i Kina. Jeg meldte meg ut av Yves Rocher da de gjorde som L'Occitane, etter 10 år som kunde.

Sist redigert av Dixie Diner : 29-05-13 kl 18:17.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 18:32   #11
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg er hudpleiekonsulent for Mary Kay og sendte en henvendelse til hovedkontoret i Sverige for å høre om dette medførte riktighet. Her er svaret jeg fikk:

At de selger ikke-testede produkter her gjør ikke saken noe bedre for meg, ihvertfall. Det er da ikke forbrukerne som skal beskyttes, det er fortsatt dyrene det handler om.

Gammel 29-05-13, 18:47   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æsj, så kjipt. Jeg kjøper nesten bare produkter fra MK og synes ikke det er noe særlig at de tester på dyr selv om det ikke gjelder produktene jeg kjøper. Nå ble jeg litt muggen kjenner jeg.

Gammel 29-05-13, 18:52   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil det si at alle produkter som skal selges til Kina er testet på dyr? I så fall - hvilke produkter vet man med 100% sikkerhet selges ikke i Kina?

Gammel 29-05-13, 18:52   #14
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Helt enig. Det er absolutt dyrene det handler om.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:20   #15
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Ja, det er litt av problemet her kjenner jeg. Skal jeg støtte MK, når de velger å selge til Kina?

Gammel 29-05-13, 19:28   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tyttebær, her.

At de selger ikke-testede produkter her gjør ikke saken noe bedre for meg, ihvertfall. Det er da ikke forbrukerne som skal beskyttes, det er fortsatt dyrene det handler om.

Ikke sant? Det hjelper jo ikke at jeg gir penger til et firma som tjener penger ved å teste på et annet marked.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vil det si at alle produkter som skal selges til Kina er testet på dyr? I så fall - hvilke produkter vet man med 100% sikkerhet selges ikke i Kina?

Se lista som ble linket til over her!

Gammel 29-05-13, 20:43   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Lush er et bra merke, forresten. Dyrevennlig. De har butikk i Oslo, og også nettbutikk. Billigere å kjøpe det i England da. Urban Decay er også bra, men jeg lurer på om de faktisk også gikk over to the dark side (Kina). Det var et helsikes spetakkel på FB-siden deres pga. dette, jeg tror faktisk de ombestemte seg, men jeg er ikke helt sikker.

Gammel 29-05-13, 21:04   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men Lush er så parfymert at man besvimer før man kommer innen 50 meters radius av butikken.

Gammel 29-05-13, 21:06   #19
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

De kan da ikke påstå at de er imot dyretesting når de velger å selge produkter i Kina som er testet på dyr! Dobbeltmoral så det synger etter. Blir gretten av sånt.

Gammel 29-05-13, 21:13   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men Lush er så parfymert at man besvimer før man kommer innen 50 meters radius av butikken.

Ajaj jeg har ikke vært inne i butikken, men de har vel en haug av uparfymerte eller mildt parfymerte produkter? Eller? Jeg har prøvd noen av produktene og jeg reagerer på veldig sterke lukter, men jeg har ikke reagert noe på dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.