Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 14:50   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området

Men du kaller det knapper og glansbilder, det syns jeg er rart.

Gammel 29-05-13, 14:53   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men du kaller det knapper og glansbilder, det syns jeg er rart.

Ja, når man ikke vet hva noe kommer til å koste, ikke vet hva man faktisk ender opp med, hva bystyret kommer til å glemme, endre og plutselig si nei til allikevel, så kaller jeg det knapper og glansbilder.

Som Emm sier; det eneste vi vet kommer ut av dette, er byggingen av Lambda.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 18:28   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, når man ikke vet hva noe kommer til å koste, ikke vet hva man faktisk ender opp med, hva bystyret kommer til å glemme, endre og plutselig si nei til allikevel, så kaller jeg det knapper og glansbilder.

Som Emm sier; det eneste vi vet kommer ut av dette, er byggingen av Lambda.

Ja, nå er jo det meste sagt. Også synes jeg at det er en svært uheldig sammenblanding av utfordringer i en og samme debatt. Munch er viktig, og en kulturhistorisk skatt uten sidestykke i norsk sammenheng, men barna (og beboerne forøvrig) på Tøyen hadde fortjent en helt egen debatt og en helt egen plan uten å måtte sitte igjen med følelsen av å måtte gi. Er vi virkelig stolte av at byens minst heldige må gi noe for å få den oppmerksomheten de så opplagt fortjener?

Jeg er helt for et skikkelig løft for denne bydelen. Men helt uten å måtte gi fra seg et av de viktigste stimulansene for oppmerksomhet fra større grupper i all overskuleig fremtid.

Og helt på siden, jeg synes Tøyen i mye større grad har potensialet til å bli et "Lousiana" midt i Oslo, noe som i seg selv hadde løftet denne delen av byen. At noen nevner de har besøkt museet i sin nåværende form og funnet det begredelig, synes jeg er ganske irelevant. Vi snakker uansett om å bygge et nytt museum.

Sist redigert av emm : 29-05-13 kl 18:38.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 19:38   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ingen andre sentrumskoler har hatt en like høy tetthet av fattigdom. I tillegg har skolen gjort endel valg jeg mener er å gjøre elevene til tapere fra dag en, undervise i fagene på morsmålet til barna, i stedet for å sørge for at de blir skikkelig gode i norsk.

Jeg tror derimot, basert på relativt mye forskning på flerspråklighet og minoritetsspråklige, at det høres veldig lurt ut å undervise fag på morsmålet når barna ikke kan tilstrekkelig norsk. http://www.nova.no/id/13863.0

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.