Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er din favorittgrillmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 20:07   #21
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Hva er din favorittgrillmat?

Opprinnelig lagt inn av Meiose, her.

Lager potetsalat med olivenolje, sitron (såpass mye at det smaker ordentlig sitron), hakket basilikum, løk, salt og pepper. Den er utrolig god! Og poteter da, bruker gjerne små amadinepoteter før nypotetene kommer.

Ellers lagde jeg fyllet til disse samosaene til en vegetarmiddag nylig, den fungerer nok kjempegodt som ett alternativ til potetsalat!

Det er selvfølgelig også hvitløk i sitronpotetsalaten.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:59   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å lage en sennepsbasert potetsalat jeg er blitt veldig glad i, det er chili og vårløk i den også.
Ellers er jeg veldig glad i grillet asparges, og fylt sopp. Og paprika!
Griller som regel det typiske (pølser, burgere, biffer, alt vegansk seff) utenom.

Gammel 29-05-13, 21:04   #23
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker å grille pizza! Ellers liker jeg å grille grønnsaker også, ja. Aubergin, squash og paprika, også blande det i en salat med couscous og bladpersille f.eks. Liker også marinert kylling. Gleder meg til jeg får grill!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:05   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Mangosalsa var faktisk utrolig godt til grillmat, vi hadde gjester med sitrusallergi samt ingen er glade i koriander så vi droppet dette men meget godt uten dette også.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:17   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har ofte bare kokt nypoteter (eller amadine-poteter før de norske nypotetene kommer) og blandet inn litt olivenolje, maldonsalt og friske urter fra verandakassene og hatt som tilbehør til grill. Tilsetter man hakket rødløk og noe syre (balsamico eller hvitvinseddik eller sitron eller hva man har og liker) så blir det veldig godt. Enda bedre med soltørket tomat og oliven.

Denne typen potetsalat kan bygges ut så mye du gidder. Jeg synes det er godt å kombinere salat og potetsalat.

Da starter vi som over her - og legger til: cherrytomater, tynne skiver av rå gulrot, paprika, små eplebiter, ruccula - elt med litt crunsh eller smak passer fint å ha oppi. Bør helst serveres rimelig nylaget. Kanskje litt, men ikke mye salatblader, f.eks. romanosalat.

Ellers så bruker vi ganske ofte båtpoteter til. Det synes jeg aldri blir feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.