Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Damer med eplefasong - vis meg din favoritt-olabukse

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 00:42   #1
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Damer med eplefasong - vis meg din favoritt-olabukse

Jeg er lite klesbevisst og har liten greie på klesmerker. Stort sett finner jeg det jeg skal ha om jeg tar bryderiet med å lete litt, men akkurat når det gjelder olabukser så er jeg litt frustrert.

Jeg mangler midje og skylder hofter. Noe som gjør at det gjerne tyter ut over linningen på buksa - eller så faller buksa av fordi det ikke finnes hofter til å holde den på plass. Jeg håper med denne tråden å få tips om drømmebuksa for en som meg. Det hører vel også med her at jeg ikke er speiselt høy, men det lar seg jo gjerne ordne med å legge opp.

Hvilken bukse trives du best i? Og hvor kjøper du den?

Gammel 29-05-13, 08:10   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eplefasong - vis meg din favoritt-olabukse

Abonnerer. Har nøyaktig samme problem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 08:27   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Cubus sine Friday jeans er perfekt for eplefasong. De er høye i livet og smale i beina, men med god stretch. Hvilken str. bruker du? De går opp til 46.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:16   #4
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Jeg bruker størrelse 42. Takk for tips! For endel år siden fant jeg en ganske grei bukse på Lindex, men har ikke funnet noe der siden.

Gammel 29-05-13, 15:19   #5
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Samme problemet her. Er så lei bukser som siger ned!

De jeg synes funker best er de med glidelås bak fra Vero Moda. Men de siger de også.

Gammel 29-05-13, 15:35   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noenlunde samme problem, bare at jeg har brede hofter i tillegg

Jeg må si at jeg trives godt i Levis slight curve. Jeg har bare hatt lave modeller, og de passer fordi de sitter under magen. Det innebærer at jeg bør ha en lang topp over, for de buksene er lave bak, altså.

Jeg har såvidt kjøpt noen bukser som er høye på livet, men de siger bare nedover på meg. Muligens fordi lårene er forholdsmessig mindre enn hofter og mage?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:39   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

KappAhl har noen med høyt liv og strech som heter Stella Jeans. De funker for meg, jeg har mer mage enn hofter..

Ellers så funker Lee Marion også til meg, den er litt bootcut nederst.

Levis Demi Curve har jeg også, men den er jeg ikke helt fornøyd med, men den er grei som reservebukse..

Gammel 29-05-13, 15:40   #8
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg må si at jeg trives godt i Levis slight curve. Jeg har bare hatt lave modeller, og de passer fordi de sitter under magen.

De er ingenting som sklir fortere av enn low cut, altså. Kjedelig, fordi det er en sånn bukse som har vært den aller mest behagelig å ha på hittil (den korte tiden den satt på, that is).

Gammel 29-05-13, 15:41   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tyttebær, her.

De er ingenting som sklir fortere av enn low cut, altså. Kjedelig, fordi det er en sånn bukse som har vært den aller mest behagelig å ha på hittil (den korte tiden den satt på, that is).

Ok, det er mulig det er der de brede hoftene mine kommer inn i bildet Eller belte?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:45   #10
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Du har nok en fordel der, ja. Belte hjelper bare litt så lenge buksa er lav i livet, må uansett gå å dra i buksa hele tiden.

Gammel 29-05-13, 17:32   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salsa jeans. De eneste buksene jeg har som jeg ikke trenger å bruke belte på.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 20:35   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kanskje et lite eple?
Jeg sliter med sig i buksene, og at bukser er for stramme i livet og for slakke nederst.
Levis slight curve var løsningen her.

Gammel 29-05-13, 20:56   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, det er bukser som sitter. Og de er de eneste buksene som noen sinne har sittet på meg ute å ha en glippe bak. Jeg er veldig svai i ryggen.

Gammel 29-05-13, 21:04   #14
Meiose
Aktiv

Meiose sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Hva heter modellen?

Mvh Gravenstein.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 21:29   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har stort sett alltid en muffin hengende over buksekanten, og det er svært lite behagelig. Den eneste buksa som ikke gir slik effekt er en jeg kjøpte på zizzi i høst. Den går ikke inn i livet, og har en del stretch, slik at den legger seg pent i midjen. Samtidig sitter den veldig fint over rompa (eller der rompa burde vært), og jeg er heller ikke plaget med at den sklir ned. Anbefales, men jeg husker dessverre ikke hva modellen heter.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:46   #16
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvor får man tak i slike?

Gammel 30-05-13, 06:06   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tyttebær, her.

Hvor får man tak i slike?

Jeg ser Miinto har, og de har akkurat den modellen jeg har. Selv kjøper jeg på en lokal liten butikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.