Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Gratis medisin til barn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-13, 00:14   #21
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis medisin til barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, Billa, jeg er helt enig med deg der. Akkurat det med diabetikere skjønner jeg faktisk poenget med, det var bare en anekdote. Og jeg har sett mange med bæreposer med medikamenter som de distribuerer videre til slekta.

Men det som virkelig frustrerer meg er nok spesifikt for barnemedisin. Det er veldig få sykdommer som omfattes av blåreseptforskriften, vi har mange syke unger som er en av 5-10 i landet med sin tilstand. Og som dermed selvfølgelig ikke omfattes av noe punkt i forskriften. Og som må ha medisiner som legemiddelfirmaene ikke gidder registrere i lille Norge fordi det ikke lønner seg og som vi dermed må importere og evt spesialprodusere miksturer av.Så må vi da selvfølgelig søke om å få medikamentet inn i landet og vi må søke om å få det dekket. Og medikamenter som er i fritt bruk til voksne må også søkes om fordi det ikke er noe vedtak for den aktuelle lidelsen for barn. Det blir veldig mange slike søknader. Og når man da blir møtt av saksbehandlere som nærmest misforstår med vilje, sender vrange svar tilbake, ber om mer dokumentasjon når det de egentlig mener er "jeg aner ikke hva du egentlig prøver å få til her" eller man blir møtt med "diagnoselisten er uttømmende og diagnosen står ikke på listen" så blir man litt halvgal. Der går det veldig, veldig mange arbeidstimer. Og jeg skjønner det er vanskelig. Det blir bare ikke mindre frustrerende av den grunn.

Jeg er helt enig i frustrasjonen over firkantede saksbehandlere, og har mange ganger forsøkt å ta en telefon til riktig etat på vegne av både foresatte og pasienter. Det å bli slått i hodet med saksbehandlingstid og paragrafer gjør også at jeg av og til må puste med magen og virkelig prøve å "forstå" den jeg snakker med. Senest i går hadde jeg en runde med SLV vedr et uregistert preparat, og i følge mine kollegaer hadde jeg både skiftet ansiktsfarge og stemmeleie i løpet av samtalen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.