|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() KoffertstørrelseVi kjøpte nettopp to nye samsonite kofferter. Den ene på 87,5 l og den andre på 118,5. Mannen mener den største er alt for stor og vil være over grensa på 23 kg med en gang. Jeg er usikker. Vi skal få de inn i leiebil også. Er det noen som har den største til samsonite og som har litt erfaring med størrelse?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Koffertstørrelse.Jeg er der jeg også. Må ha ny koffert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koffertstørrelse.Har ikke målene på den største kofferten vår, men tipper at det er omtrent likt. Vi må passe på hva vi pakker i den for ikke å passere 23 kg. Pakker alltid lette, men plasskrevende ting i denne (joggesko o.l). På fjorårets USA-tur hadde jeg med ei baggasjevekt sånn at jeg kunne forsikre meg om at kofferten ikke var for tung.
![]() |
#4 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KoffertstørrelseJeg valgte også å kjøpe 102 liter samsonite istedenfor den på 118,5 pga de er så strenge med vektkravene. Får lett 20 kg i den på 102 liter men da er den full også da. Hadde glatt gått over vektkravene med den større kofferten.
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: KoffertstørrelseHm... 102 altså, det er jo en mellomting mellom de jeg kjøpte. Jeg tror jeg må nedom butikken igjen og se en gang til...
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KoffertstørrelseJeg husker ikke litersmålene på våre, men vi har en veldig stor en fra Smsonite. Så stor at vi får en beltestol i den hvis vi deler rygg og pute.(En litt merkelig måte å beskrive str på, men det ble den beste måten akkurat nå, visst.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|