Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gresk mat

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 23:15   #61
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.158
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gresk mat

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mannen insisterte på å bruke Trip Advisor og bestille bord til kl. 22. (vi skulle reise hjem tidlig neste dag) fordi han måtte jobbe på hotellrommet. Jeg var innhul av sult og hadde et blodsukker så lavt at jeg snublet i det. Det er muligens den vondeste maten jeg har smakt. Til slutt smeltet isfronten fordi vi bare måtte le.

Jeg planlegger å ha en flaske Cava i bakhånd. Mens barna ser en annen vei, selvsagt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 23:54   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk mat

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, Kroatia har et helt annet kjøkken, mye likere det italienske, og betydelig mer sofistikert enn det greske. Masse trøfler! Derimot er det jo nokså varierende kvalitet på spisestedene, så det kan være veldig hit and miss. Full gourmet den ene dagen, ihjelkokt sovjetkantine den andre.

Enig! Min erfaring, som nå begynner å bli 12 år gammel, men læll, er at maten i Kroatia er mye bedre enn i Hellas. Mye mer likt det italienske kjøkkenet, som du sier.
Jeg var der også i 1989 forresten, da det fremdeles var Jugoslavia. Vi kjørte minibuss fra Norge gjennom østblokken (og et nylig frigjort Øst-Tyskland) til Istriahalvøya. Helt hippie .

Jeg synes gresk mat er greit, men ikke særlig spennende. Og jeg har aldri vært på AI. Den er jo veldig enkel og husmannskostaktig. Rene smaker, rene råvarer og gjerne forsiktig krydret. Ikke noe galt, men det er jo mye av det samme. Slått i bakken av maten har jeg vel aldri blitt selv om jeg synes gresk salat er deilig forfriskende og at tzatziki er kjempegodt og at fritert aubergine kan være perfekt til lunsj. Det er ikke noen matdestinasjon i mine øyne. Da reiser man heller til Italia eller Frankriket.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 06-06-13 kl 17:10.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 16:51   #63
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk mat

Hva er AI?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 17:10   #64
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk mat

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hva er AI?

All Inclusive

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 21:15   #65
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk mat

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mannen insisterte på å bruke Trip Advisor og bestille bord til kl. 22. (vi skulle reise hjem tidlig neste dag) fordi han måtte jobbe på hotellrommet. Jeg var innhul av sult og hadde et blodsukker så lavt at jeg snublet i det. Det er muligens den vondeste maten jeg har smakt. Til slutt smeltet isfronten fordi vi bare måtte le.

hva spiste du da? Jeg tror også jeg bare spiste god mat i barcelona. Selv da vi i desperasjon ramlet inn på en kinarestaurant i en bakgate, var det godt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 22:10   #66
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk mat

Jeg synes gresk mat er godt, men for min del er det råvarene som løfter maten, ikke at det er "stor" kokekunst. (Jeg bedømmer sjeldent ting ut fra hvor flink den som lager tingen må være)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no