|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Om det er såpass høy musikk at bassen dundrer, hvor ofte er det greit å spille så høyt om du er leieboer eller har leieboere? Hvilken tid på kvelden bør musikken eventuelt roe seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Aldri ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En anelse distre
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?
Greit nok, men er det da greit å spille slik flere kvelder i uka, eller innimellom i helgene? Er det ok hver helg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Hvis du tenker å involvere politiet så rykker de vel ikke ut før etter kl.23 muligens.
![]() |
#6 |
En anelse distre
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Jeg lurer egt bare på når det er greit som leietaker å si i fra til huseier om at det kanskje begynner å bli nok. Det er jeg som leier. Det er ikke huseier som dundrer, men barna når hun er borte. Kanskje er det greit at det dundres bass at dette ikke er noe å bry seg om. Jeg synes bass er vanvittig irriterende når det stadig gjentar seg, men derfor trenger jeg som sagt en realitetsorientering. At det bare er dumt å irritere seg over høy musikk eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Jeg synes ikke det er greit noen gang, egentlig, når man bor i hus med andre, som ikke er av høytspilletypen selv, og særlig ikke i hus med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Dette er en situasjon hvor det ikke er galt som i juridisk galt på noe vis, men det er ikke greit fordi du forstyrres av det. Du kan fint ta det opp med huseier og forklare at det mange kvelder i uka er såpass høy musikk og bass at du sliter. Det er ikke sikkert de er klar over det. Hvis de ikke vil gjøre noe med det er det vel du som bør se deg om etter nytt hus.
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Jeg tror ikke du kan gjøre regning med at ungdommer i det hele tatt tenker over at dette er forstyrrende. Jeg var i alle fall ikke den som tenkte slike tanker helt av meg selv som tenåring. Men jeg var høflig og imøtekommende, og hadde helt klart tatt hensyn dersom noen ga meg et hint om at det ble for høy musikk for ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En anelse distre
Hun jeg leier hos er fantastisk så hun tar det nok alvorlig om jeg sier i fra at jeg synes det er mye, men jeg er redd for å klage om det er en ting de fleste finner seg i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En anelse distre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() |
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Yngre dager? Jeg spiller fremdeles høyt jeg! Men jeg bor i enebolig uten leieboere og god avstand til naboene.
![]() |
#15 |
En anelse distre
Har ikke noe å spille høyt med så her er det aldri volum, men det skal sies at det er mange, mange år siden jeg spilte så høyt slik at det hørtes til naboer ja. Kanskje hadde også jeg spilt høyt innimellom om jeg bodde slikt til at det var greit og hadde noe å spille med, det var ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Ville bare erte litt.
![]() |
#17 |
En anelse distre
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Jeg tror jeg skal gjøre det. Sendte en sms nå i kveld om ikke gjengen oppe kunne spille litt lavere, fikk til svar at hun skulle gi beskjed så ble det stille. Tenker jeg må prate med henne en dag og fortelle det på en hyggelig måte at musikken skrues opp ganske så høyt på kveldene hun jobber eller er ute andre ærend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvor mye høylytt musikk er grei på kveldstid?Gi beskjed på en fin måte du. Og gi SAMTIDIG beskjed om hvordan ungdommene ter seg og hiver søppelet sitt ned til deg. Jeg hadde ikke tolerert det.
![]() |
#19 |
En anelse distre
Huff, det hadde ikke jeg likt noe særlig nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|