|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg skjønner ikke hvorfor jeg er kommet i hardt vær nå. Jeg har ikke sagt at deltidsarbeidende er egoister. Jeg tolker ørnekvinnen som om hun vil krangle med meg og synes hun leser denne debatten som fanden leser bibelen. Jeg har skrevet klart og tydelig hvorfor jeg ikke synes det er så bra at det er så mange kvinner som jobber deltid i begynnelsen av denne tråden. Istede for å tillegge meg meninger jeg inke har, kan man lese innleggene mine derfra.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#362 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LOProblemet er vel det som ofte skjer i debatter med mange debattører. (Jeg tror det er over 70 stykker som har skrevet minst ett innlegg her.) Jeg vil anta man henger seg opp i noen ting. Jeg har det. Jeg syns det er hårreisende at deltidsarbeidende skjæres over en kam og anklages for å være egoistiske og at det blir sagt at de muligens ikke skal kunne få samfunnsgoder på lik linje med resten.
|
|
|
#363 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg blir egentlig bare fascinert over at det fremdeles-after all these years- er så mange som tar bekymring rundt generelle samfunnsproblem som kritikk av personlige valg. Det er et problem når for mange mennesker i arb.dyktig alder velger å stå utenfor arbeidslivet, samme pokker om det er fordi de gjør det for å bake cupcakes eller for å gi barna roligere morgener. Det er et problem når vi lar oss sykmelde for et godt ord- uansett om det er fordi sjefen er en drittsekk eller hunden vår ble påkjørt samme dag som oldemor døde. At noen sikkert har en god grunn til å ikke delta i arbeidslivet, tror jeg ikke det er noen som betviler, men det må likevel gå an uttrykke bekymring over utviklingen og å komme med forslag til hva som kan gjøres for å snu den. Sist redigert av rine : 09-06-13 kl 19:07. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kvinner og deltid og LO
På FP er det veldig mange etablerte og kanskje litt interne fraser som brukes; f eks å ha vrangbriller på, ha lange tær osv. |
|
|
|
|
|
#365 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg lurer egentlig på om lille meg og ørnekvinnen mener at det ikke skal diskuteres problemet for velferdstaten om det blir svært mange deltidsarbeidende kvinner?
|
|
|
#366 |
|
ihuga feminist
Det er jo helt greit. Det som jeg ikke syns er greit, er å komme med negative karakteristikker av alle som velger slikt. DET blir noe helt annet.
|
|
|
#367 |
|
ihuga feminist
Problemet med svært mange deltidsarbeidende kvinner må gjerne diskuteres. I tilfelle er det fint om man holder seg unna personkarakteristikker av de som velger å jobbe deltid. Det er også fint om man faktisk har tenkt litt på hvorfor det er et problem med deltidsarbeidende kvinner. Hvis det man bekymrer seg for er skatteinngangen, så kanskje man skulle ta det som et generelt problem med skatteinngang? Hvis det er likestillingen man er bekymret for, så kan man kanskje ta opp det som problem? Hvis det er for lav BNP som er problemet, så kan vi jo alle bare begynne å selge borettslagsleiligheter til hverandre?
|
|
|
#368 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har lest gjennom debatten en gang til og synes virkelig at det har blitt poengtert at det er lite personkarakteristikker av deltidsarbeidende og at tonen er at man prøver å få frem nettopp disse poengene som du nevner her.
|
|
|
#369 |
|
Halloen!
Jeg synes du motsier deg selv her. Jeg kan iallfall ikke se at noen har kommet med negative karakteristikker av alle hjemmeværende. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2013
![]() ![]() ![]() |
Det var denne kommentaren jeg først og fremst tenker på. Å si at noen må ha inn noe med teskje er nedlatende. |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Halloen!
Sv: Kvinner og deltid og LOØrnekvinnen: Kanskje RL, men jeg oppfatter det ikke slik her. RL ville man sikkert sagt noe riktig sakte, her skriver man :teskje: hvis man vil få fram at man har sagt noe så enkelt som man overhodet klarer å si det. |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Mother of Dragons
|
Om du får anfall av det, så er virkelig ikke dette forumet for deg.
|
|
|
#373 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2013
![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er nedlatende. Jeg forholder meg ikke til stammespråket deres. Ditt innlegg om debattkulturen på FP var så nedlatende at jeg ikke hadde tenkt til å nevne det en gang. Håper for din skyld at du aldri opptrer slik i det virkelige liv. |
|
|
|
|
|
#374 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kvinner og deltid og LOHa det bra.
|
|
|
#375 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinner og deltid og LO1.) Lille Meg og Ørnekvinnen. I denne debatten har jo mange, flere ganger skrevet i detalj om hvorfor deltid for friske arbeidsføre kvinner ikke er noe v i synes er en bra greie. Jeg har IKKE kalt folk snyltere noe sted. Jeg har heller ikke generalisert. Dt er mulig jeg har vært nedlatende mot Ørnekvinnen, mitt teskjeinnlegg kom etter at hun i fiere av sine på død og liv ville ha det til at jeg kalte deltidsarbeidende kvinner for snyltere. His man registrerer seg på et forum for å krangle med folk i en tråd om deltidsarbeid, burde man i hvert fall sørge for å krangle med dem som måtte mene det man gjerne vil argumenter mot.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Er frisk!
|
Jeg synes:
|
|
|
|
#377 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I Holland har familier omsorgsplikt for både barn, ektefeller og foreldre, vil vi ha det slik her i landet? I Holland er det veldig mange kvinner som jobber deltid, er det fordi de har et tyngre omsorgsarbeid?
|
|
|
|
|
#378 |
|
Er frisk!
|
Jeg ønsker meg ikke Holland. Bill.mrk. enebarn med foreldre som allerede har vært syke i 20 år... Skulle jeg alene pleid de, hadde jeg ikke kunnet jobbe i det hele tatt, jeg kunne ikke hatt egen familie og jeg kunne så visst ikke bosatt meg her jeg bor. Takke meg til å betale mer skatt og å jobbe fullt og mer enn det.
|
|
|
|
#379 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes sykelønna kan senkes til 80 %, faktisk. |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Mother of Dragons
|
Om man skulle innført det her i landet ser jeg for meg at det hadde slått verst ut for de som allerede har nokså lite ressurser. Med alle mulige unntak så er det jo jevnt over dårligere helse hos eldre i lavere klasser, mens akademikerne (for å generalisere) som allerede har stort sett god lønn og fleksible jobber og mer likestilte forhold, de har i større grad eldre som er friskere og greier seg selv bedre.
|
![]() |
|
|