Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 16:28   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har satset alt på at en eller begge av guttungene blir fotballproffer.

Hvis bare en av dem blir Justin Bieber, er du reddet. Jeg har hørt at han er skikkelig grei med mora si.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 10-06-13 kl 16:36.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 16:30   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men nok om det, jeg tror de aller fleste skulle sett at 100 % ytelse i arbeidslivet når man har mulighet til det, skulle vært markant bedre enn å frivillig velge det bort. Og da mener jeg alle slags yrker.

Dette er jeg helt enig i.

(Og jeg har altså hatt mindre enn 100 % stilling i lange perioder, så jeg har lov til å si det også. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:54   #23
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg mener incentivet ligger der - får du minstepensjon har du alt å vinne på å jobbe 100 % nå, for å spare til pensjonen.

...

Om man har en ektefelle som tjener masse, er nok ikke viljen til å jobbe masse like stor, er jeg redd.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:00   #24
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvis bare en av dem blir Justin Bieber, er du reddet. Jeg har hørt at han er skikkelig grei med mora si.

Jeg har en som skal bli Batman og ei som skal bli Askepott, så jeg regner alderdommen for sikret.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:03   #25
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har en som skal bli Batman og ei som skal bli Askepott, så jeg regner alderdommen for sikret.

Selv her har jeg ikke noe håp.
Jeg har tre som vil bli traktorselger og en som vil bli frisør.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:17   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg skjønner hva du mener, Floksa. Høy utdannelse er høyt verdsatt og omtalt som "det eneste rette" i mange diskusjoner på FP. Støtt og stadig refereres det til at vi har så høyt utdannelsesnivå her inne. Men det er mange av brukerne som ikke har det også, det må ikke glemmes, selv om de kanskje ikke roper fullt så høyt.

Legg til at det er mer aksept for at begge reduserer stillingsprosent eller at det innbetales fra fellespotten til den som har redusert stillingen sin...

Denne artikkelen viser at det for de med inntekt under ca 370.000,- faktisk ikke er mye å tape på å jobbe deltid så lenge man har barn under skolealder når det gjelder pensjonsopptjening...

Gammel 10-06-13, 20:02   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Selv her har jeg ikke noe håp.
Jeg har tre som vil bli traktorselger og en som vil bli frisør.....

Jeg kan for lite om pensjon, og bør nok både lese meg opp og spare.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:07   #28
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Denne artikkelen viser at det for de med inntekt under ca 370.000,- faktisk ikke er mye å tape på å jobbe deltid så lenge man har barn under skolealder når det gjelder pensjonsopptjening...

Jeg kan ikke så mye om pensjon heller, men det er noe viktig her.
Dersom man jobber deltid og tjener lavere beløp så får man allikevel pensjonspoeng tilsvarende opp til en viss inntekt - mulig det er den summen her, i alle fall i nærheten - frem til yngstemann er 6 eller 7 år.
Så for oss som ikke tjener veldig mye så kan jobbe deltid med god samvittighet frem til barna er den alderen uten å tape noe pensjonspoeng på det i alle fall.

Gammel 10-06-13, 22:11   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

En annen ting som er rimelig paradoksal er at de som har de fysisk tyngste jobbene må jobbe lengst for å få mye i pensjon, mens de som har fysisk lette jobber kan gå av med pensjon relativt tidlig.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 23:08   #30
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

http://mobil.aftenposten.no/nyheter/...l#.UbYw-GQazTo

Pensjon versus deltid står greit forklart over. Ser at det er ikke pensjonsopptjening for inntekt over 7,1 G, ca 600.000,-, de pengene går til felleskassen.

Jeg tror på forsikringene våre og innskudd i banken. Vil gjerne tro at boligprisene holder seg sånn noenlunde, men kan ikke ta det for gitt.

Gammel 10-06-13, 23:32   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Er du den neste Berit Rise?

Gammel 10-06-13, 23:39   #32
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

I går spilte de turnering. Jeg ga klar beskjed om at det ikke ble middag om de ikke scoret mål. Minstemann banket inn hele 10 mål, desverre kom han bare på delt andreplass i straffekonkurransen, så det ble ikke saus til maten på han. Jeg tenker det er best å kjøre en hard linje allerede nå, han er jo tross alt 7 år lizm.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 23:41   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Minsten snakker stadig om den Ferrarien han skal ha når han blir stor så jeg regner med at han satser stort. Presser på med alt det er verdt at det er lurt å gjøre lekser skikkelig...
Eldstemann skal jo seff bli proff fotballspiller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.