|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilder av andres unger på Facebook, hva er kutyme?
Nei, vi orket ikke. Hun er søt og det var en hyggelig reportasje om borettslaget vårt og den fine lekeplassen som er bygd på dugnad. Jeg synes det er veldig rart at de trykket det uten å informere oss eller i det minste ta kontakt, men vi hadde en alvorsprat med frøkna om at man ikke lyver om hva man heter når man møter andre.
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bilder av andres unger på Facebook, hva er kutyme?Da jeg var barn, var det største som kunne skje at man kom i avisa ("Se, jeg har funnet vårens første hestehov!") og nå er folk veldig fryktstyrt i forhold til publisering av bilder.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Bilder av andres unger på Facebook, hva er kutyme?Det kan være mange grunner til at folk er restriktive på dette. Jeg har en venninne som jobber i barnevernet. Hun har opplevd trusler mot seg og familien, og hun ønsker ikke bilder av barna i avisen eller ellers der de er identifisert med navn. Hun er også forsiktig med hva hun legger ut av seg selv.
![]() |
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bilder av andres unger på Facebook, hva er kutyme?Det er sant, noen.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Bilder av andres unger på Facebook, hva er kutyme?Svigerforeldrene mine var beredskapshjem tidligere. De måtte til tider være obs på at foreldrene til barna ikke visste hvor de bodde, fordi det var fare for kidnapping (og ja, den viste seg å være reell). Det hadde det ikke vært noe særlig om bilder av barna dukket opp her og der.
![]() |
|
|