|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Borte
|
Sv: Saft til hverdagsJeg er veldig glad for det kostholdsfokuset som har vært de siste årene og det faktum at det faktisk har hjulpet. Forbruk av salt og sukker har gått ned og den foruroligende raskt stigende vektkurven på norske skolebarn har stagnert.
|
|
|
#142 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Saft til hverdags
Jeg har inntrykk av at slike hverdagsvaner ofte kommer i tillegg til annen kos. Totalmengden er det viktigste, men jeg tror fort summen blir stor på en uke om det blir mye søtt innbakt i måltidene. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi kjøper sjelden saft. Og drikker sjelden. Vann, melk eller fruktjuice, men helst det første. Saft gir metthetsfølelse, og tar plassen til mors deilige grønnsaker |
|
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsEr egg mat for kyllinger? |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Saft til hverdagsHer i huset er vi hemningsløse melkedrikkere, og drikker ikke melk til middag for å få i oss jern og vit-C gjennom kosten. Gøy saft smaker hoppetau så våre stakkars barn får saft med sukker i om de vil ha det eller juce med like mye sukker. Det varierer og de liker vann også til mye mat. tror vi overlever.
|
|
|
#147 |
|
flisespikker
|
Det er klart det er? Grunnen til at det er masse næring i egg er jo at kyllingen skal få næring mens den utvikles.
|
|
|
#148 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Nettopp. Det er primært plommen som er kyllingembryoets næringskilde, men også eggehviten. Meedmindre det var en "embryo vs. kylling"-protest, da.... |
|
|
|
|
|
#150 |
|
bits and pieces
|
Sv: Saft til hverdagsVi har vel omtrent aldri saft. Eneste er hvis de skal ha med seg varm saft på tur tror jeg.
|
|
|
|
#151 |
|
Erfaren
Å ja, det er vel sant. Jeg tenker liksom på hele egget som en uferdig kylling jeg. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#153 |
|
Erfaren
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Passiv
|
Sv: Saft til hverdagsHønseplacenta er noe av det beste jeg vet. |
|
|
|
#157 |
|
Passiv
|
Håper du fikk den med deg i doggy bag. Det er jo trend å spise morkaka si for tiden. Ihvertfall blant kjendiser. Dyr gjør det også. Tipper det er veldig næringsrikt. Ikke et mikrogram jern går til spille. |
|
|
|
#158 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Saft til hverdagsFra saftdrikking til morkanespising på bare litt over 150 innlegg.
|
|
|
#160 |
|
Erfaren
Sv: Saft til hverdagsNå har denne nye kunnskapen fått tid til å synke inn her. Uten å egentlig har tenkt så veldig nøye i gjennom det, så har jeg nok hatt et indre bilde om at den gule plommen var kyllingen som ikke ble. |
|
|
|
![]() |
|
|