Sv: Regler om fri utenom ferier
Jeg kjenner at det er vanskelig å holde på sakligheten når noe treffer meg rett hvor det gjør vondt. Jeg regner med at det er denne nyhetssaken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10104498
Når begge foreldrerepresentantene som blir intervjuet har tatt barna ut av skolen tidligere, så føler jeg dette blir som å trekke opp stigen etter seg. Nå har de ikke bruk for det lenger, så nå skal ingen gjøre det...
Sitat:
Som alenepappa med dårlig råd tidligere, tok han barn ut av skolen og dro på Sydenferie utenfor ferien - da Sydenturene var billigst.
Nettopp.
De eneste et slikt forbud rammer, er slike som meg. Jeg har tatt ut barna 1 gang på 4 år, for å få råd til en tur til et sted som vi vanskelig kunne tatt innen skoleferien. Med fridagene i Mai ble det et fravær på 4 skoledager på hvert barn. Nå kommer jeg til å grue meg og føle at jeg blir tenkt stygt om hvis jeg skulle driste meg til å gjenta dette senere. Føler at jeg må spørre pent.
Jeg føler at det reelle problemet som ligger bak her er de foreldre som tar barna ut av skolen flere uker sammenhengende. Det har vel aldri vært ønskelig, men de har ment at det ikke er noe problem for de. Og når barna kommer hjem etter 6 uker, så er det vanskelig for de å ta opp tråden og undervisningen lider under at de har mistet mye. Tror noen at disse foreldrene vil respektere et forbud? Hva slags straff skal de i såfall få?
|