|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pris på barnevaktJeg hadde heller ikke brukt barnevakt som ikke var hjemme hos meg. Men å ha barnevakt fra 17-tiden, f.eks. noen som kunne hente ham i barnehagen, ta ham med hjem, lage middag og sånn kunne jeg gjerne gjort.
|
|
|
|
#22 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Pris på barnevakt
Her kaller de det avlastningshjem. Men er enig i det shute skriver, altså. Men der blir altså brukt om hverandre tydeligvis.
|
|
|
|
#24 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Pris på barnevakt
Ja, det er en veldig fin ordning, og veldig synd at det er så vanskelig å få det. Jeg ventet ganske lenge før det ordnet seg, og da var det noen i familien som sa ja til det. Og ja, for meg er det til veldig god hjelp og avlastning. Ungene får selvsagt ikke vite at det er det det er, de er bare på besøk der ei helg i mnd.
|
|
|
|
#25 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på barnevaktJeg tenker at dette kan være en god ordning for spesielt aleneforeldre. Hvis du f.eks må jobbe overtid, foreldremøter, middag eller arrangement rett etter jobb, kino etc. At noen kan hente i barnehagen/skole og ha dem til man kommer hjem. Men sikkert da mest praktisk at det inngår legging hjemme i opplegget.
|
|
|
#26 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Pris på barnevakthar alltid hatt jenter over 18 år til å passe, de har fått 100 kr/ t. Da får de ikke godter etc, men kan forsyne seg med mat/drikke vi uansett har hvis de ønsker. Har inntrykk av at de syns det er attraktivt, endel av tiden er som regel "hvilende vakt" hvor de kan få "betalt for å gjøre lekser." De jeg har hatt har heller brukt tiden på skolearbeid enn på tv, og har hatt andre jobber også (men har prioritert barnevaktjobben ved flere anledninger, derav tenker jeg de syns det er et bra alternativ). |
|
|
|
|
|
#27 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Pris på barnevaktNei. Da hadde jeg heller brukt "nabojenta". Pga pris, og at vi trenger bare noen som er ansvarsfulle og leker med barna, evnt passer på når de sover. Pedagogiske opplegg blir ivaretatt i bhg og skole. Så det vekter ingenting for oss. Dessuten er det leggetid i syv-åtte tiden, så å ha dem hjemme hos andre er bare stress utover det.
|
![]() |
|
|