|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kontoen tømmes pga spill?Jeg går inn på nettbank, og der ser jeg over 1000 kr har gått ut av kontoen min, bare sjekk her. Beklager at det blir så stort.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Og da har du forhåpentligvis også lært å slå av kjøp i spill på alle iDingser, og å ikke dele passordet med ungene.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?
Hvordan gjør man det da? Vi har ingen i-dingser
|
|
|
#5 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det er det samme på android-telefoner også.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Hun har en Sony Xperia, ikke en helt ny.
|
|
|
#7 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Hvordan slår man av in-app purchase på Samsung Galaxy Tab 2? Ungene har nettopp fått, jeg har prøvd å google men ikke funnet noen gode svar.
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Du må vel inn på Google Play og velge at man må ha kode?
|
|
|
#9 |
|
awesom
|
Nei bevares, tenk å ha sympati med noen som har vært uviten, det hadde jo vært helt krise.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Jeg må skrive inn gmai-passordet mitt om jeg skal kjøpe noe i Playstore. Ungene spiller endel, og jeg tviler på at de hadde turt å kjøpe noe uten å spørre først, men jeg tør ikke la være å ha passord uansett.
|
|
|
#11 |
|
|
Problemet med InApp-kjøp er jo at unger ikke skjønner at de kjøper ting. Spesielt de som ikke kan lese.
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Det har vært så mye om dette i media de siste årene, og dette er virkelig noe foreldre bør sette seg inn i før de slipper ungene løs med dingser.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Huff, dette er kjipt. Hvor gamle er ungene dine? Ungene mine vet hvordan de kjøper med ekte penger, men vi har sperre. Heldigvis, merker selv hvor lett det er å klikke feil. Det kommer jo opp flere ganger om man er sikker på kjøpet, da. ;-)
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Sjekk at barna faktisk har spilt! kontoen min ble tappet for tusenvis av kroner som ble ført som inapp-purchases på kontooversikten, men som var gjort uten at noen hadde logget seg inn i appstore med mitt brukernavn/passord. Det var svindel. Heldigvis kunne jeg bevise at ingen i husstanden hadde vært logget på i tidsrommet uttakene var gjort, og Apple kunne ikke bekrefte at innloggingen og kjøpene var gjort på lovlig vis. Jeg fikk igjen pengene mine. Det er lurt å skru av in-app-purchases og å stille inn kontoen slik at det alltid må legges inn passord.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Minsten her har en iPod. Helt i starten så tenkte jeg ikke på at det sikkert er lurt å holde passordet hemmelig men han og eldstemann har fått klar beskjed om å ikke kjøpe noe som helst uten å spørre. Sålangt har det gått fint men burde sjekke/ordne sånn at jeg bytter passord på den altså.
|
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det er lurt å skru av inn-app purchases likevel altså. Det er jo inni spillene får bein å gå på, og det er ikke alltid like tydelig at man kjøper ting for ekte penger når man er barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hør på pøbelsara, det er like vanlig å nå bruke appstore som svindel som det tidligere var med diverse netthandel.
|
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Sv: Kontoen tømmes pga spill?Vi har passord på vår, men jeg kjøper alltid ting og så må det ligge en stund før de kan bruke det. Ellers kan det bli veldig dyrt sier jeg. jeg visste ikke at man kan slå av in-app-purchases. Det skal jeg jammen gjøre på iPaden.
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Du kan skru på at man må skrive passordet for hver gang man kjøper noe også, da trenger du ikke vente, man må skrive passord hver gang selvom man kjøper to apper rett etter hverandre. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Det visste jeg heller ikke. Takk. Det er jo det beste. FOr det KAN jo tenkes at det er et eller annet jeg har lyst til å kjøpe en dag. Bare ikke barbiepenger eller noe sånt.
|
![]() |
|
|