|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Katter må man lære seg å leve med, akkurat som naboer, helt klart. Men man skal ikke måtte lære seg å leve med at andre bryter reglene for dyrehold. Det er ikke katter jeg har problemer med, det er katteeiere som ikke rydder opp etter dem slik de plikter å gjøre i følge reglene her jeg bor. |
![]() |
![]() |
#62 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVår katt har også halsbånd med navn og nummer på, og den er kasteret. Og heldigvis har vi gode naboer som garantert hadde sagt fra om katten skulle plaget dem. Og vi er heldig med naboene, for ene har hatt katt i alle år som døde i fjor vinter, så nå adopterer de vår katt når vi er borte og passer den villig vekk i sommerhalvåret når de er hjemme fra Spania. Har også opplevd et par ganger at noen har ringt nummeret på halsbåndet fordi de lurer på om katten har gått seg bort. Men den er bare veldig selskapssyk om vi er borte en dag eller to selv om den har full tilgang hjemme på og komme inn og alt den vil av mat og vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriI enkelte strøk kunne kanskje et forbud mot kattehold være smart ja. Og regler skal overholdes av alle dyreeiere.
![]() |
#64 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes man må tåle at en katt i ny og ne spankulerer over plenen, på lik linje med at man må tåle litt høylydt ungelek eller at naboen av og til har fest. Jeg synes ikke man skal tåle å få ødelagt hagemøbler og barnevogner, ei heller bråk og lurveleven døgnet rundt av hverken store eller små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
WF: BNBE
Helt enig! Men her er det katter på alle kanter, og ikke mye eierne får gjort med det. Jeg irriterer meg i det stille, og flirer av fireåringen som brøler til kattene som passerer hagen vår: IKKE BÆSJ I HAGEN VÅR!
![]() |
#66 |
Mother of Dragons
|
Jeg har sagt i fra til den ene katteieren, men jeg vet ikke hvem eierne er til de tre andre kattene som har hagen vår som fellesareal.
![]() |
#67 |
|
Jeg gjør det. Ikke i skogen, men når jeg er på det felles grøntområdet plukker jeg med meg andres hunders bæsj også, ikke bare min hunds etterlatenskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet er tydeligvis litt forskjellig hva man opplever som problemet. Det hender jeg hører kattehyling om kvelden, men det er sjelden og kortvarig og ikke noe som plager meg. Jeg har ikke fått katter inn på besøk, og det gjør meg ikke noe at naboens katt bruker min hage som snarvei. Jeg hadde ikke giddet å bry meg om en og annen bæsj heller. Problemet er at når snøen går så er det nok kattebæsj i hagen min til å fylle 2-3 bæreposer. Hver eneste vår. Og det kan ikke ryddes i en fei, det smelter gradvis frem og det er ut med hakke og spade hver eneste dag en periode. Det blir bare for mye, altså. Vi må legge ut planker som flytebrygger for å komme oss tørrskodd over. |
![]() |
![]() |
#69 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Beundringsverdig. Jeg må fnise litt når jeg ser hundeeiere som går tur forbi i gata ser seg stjålent rundt og får de øye på noen så er det fram med posen.
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNår det gjelder å si fra til eieren så må man vite hvem som eier katten, men noen ganger vet man ikke en gang hvilken katt som står bak. Jeg har ikke stått rolig og sett på at katter har etterlatt seg 3 bæreposer med bæsj i hagen her, liksom. Dette har skjedd når jeg ikke har vært tilstede. |
![]() |
![]() |
#71 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() |
#72 |
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Signerer denne jeg, så slipper jeg å skrive akkurat det samme selv
![]() |
#73 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har katt. Den er kastrert og gauler ikke. Mjauer den om natta, slipper vi den sporenstreks inn. Vi bor rett ved skog og jorder, og vi ser jo at katta går ut i skogen for å gjøre sitt fornødne. Han er den eneste katten i stikkveien vår, og alle ungene elsker han. Jeg tror det veier opp for ev. antipati de voksne måtte ha. Siden alle vet at det er vår katt, så håper jeg at de hadde tatt det opp med oss dersom han skulle forårsake problemer av ett eller annet slag.
![]() |
#74 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriEtter at vi gravde opp innkjørselen og drenerte i fjor sommer, har hagen vår blitt doen til alle katter i nabolaget. Og det er MANGE - det er stort sett alltid et par-tre katter som lusker rundt i hagen.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 28-06-13 kl 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Signerer. Steriliserte katter gauler vel ikke om natta, gjør de? Min er en diger bamse som helst sover daff i senga til en av oss om natta. For å flåse litt; det burde være skuddpremie på folk som ikke steriliserer kattene sine!
![]() |
#76 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi har to kastrerte katter, men det hjelper ikke akkurat når nabokatta ikke er kastrert. Den ypper, slåss med kattene våre som prøver å jage den vekk , sniker seg inn katteluken (som den ikke skal kunne gå inn i pga chipleser). Vi har tatt den i nskkeskinnet og kasta den ut av gårdsplassen, men den kommer tilbake.
![]() |
#77 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi bor også rett ved skogen og alle naboene tror sikkert at kattene deres bæsjer der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVi hadde et par tre katter som løp rundt her.
![]() |
#79 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNå er jeg veldig glad i katter, mine katter vel og merke ikke andres noe særlig, så jeg er tydeligvis en som flere her ikke liker særlig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
© All rights reserved
|
Jeg bor der. Sist redigert av 007 : 28-06-13 kl 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
|