Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 14:49   #61
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Katter i nabolaget må man lære seg å leve med om man velger å bo i tettbygde strøk. På samme måte som at man må lære seg å leve med naboer og slikt.

Katter må man lære seg å leve med, akkurat som naboer, helt klart. Men man skal ikke måtte lære seg å leve med at andre bryter reglene for dyrehold. Det er ikke katter jeg har problemer med, det er katteeiere som ikke rydder opp etter dem slik de plikter å gjøre i følge reglene her jeg bor.

Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 14:50   #62
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår katt har også halsbånd med navn og nummer på, og den er kasteret. Og heldigvis har vi gode naboer som garantert hadde sagt fra om katten skulle plaget dem. Og vi er heldig med naboene, for ene har hatt katt i alle år som døde i fjor vinter, så nå adopterer de vår katt når vi er borte og passer den villig vekk i sommerhalvåret når de er hjemme fra Spania. Har også opplevd et par ganger at noen har ringt nummeret på halsbåndet fordi de lurer på om katten har gått seg bort. Men den er bare veldig selskapssyk om vi er borte en dag eller to selv om den har full tilgang hjemme på og komme inn og alt den vil av mat og vann.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:03   #63
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

I enkelte strøk kunne kanskje et forbud mot kattehold være smart ja. Og regler skal overholdes av alle dyreeiere.
Overholdes ikke de må jo dyrene fjernes da, eller eierne flytte et annet sted? Det er ingen menneskerett å ha dyr.

Men om dere plages av kattebæsj, hvorfor ikke si i fra? Om det ikke er gjort? Hadde jeg mottat klage på katten min hadde jeg skaffet kattedo sporenstreks. Det fjerner nok ikke problemet helt, men reduserer det i alle fall.

Nå er vi heldige og bor på landet, så her er det få katter å bli plaget av, men i feltet vi bodde før var det mange katter. For mange. Men ingen regler om dyrehold.

Ellers må jeg si jeg er lei av slike tråder. Men det spiller jo ingen rolle.
Bor man i tettbygd strøk må man regne med litt slikt tror jeg. Uansett reglement.

Gammel 28-06-13, 15:07   #64
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes man må tåle at en katt i ny og ne spankulerer over plenen, på lik linje med at man må tåle litt høylydt ungelek eller at naboen av og til har fest. Jeg synes ikke man skal tåle å få ødelagt hagemøbler og barnevogner, ei heller bråk og lurveleven døgnet rundt av hverken store eller små.

Bor man i tettbygde strøk krever det at man tåler litt, men også at man tar hensyn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:11   #65
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvis jeg kan være helt ærlig så kan jeg ikke fordra løsgjengerkattene og skulle ønske at naboene rundt meg kunne finne andre kjæledyr. Det er mange katter i nabolaget hos oss og det er bæsj, tiss og nattehyling og alle kjipe ting som følger med.

Jeg liker ikke katter heller og er generelt ikke opptatt av dyr, så jeg har vanskelig for å finne positive følelser for dyreeiere som bare slipper dyra ut på selvstyr. At kattene sikkert må gå rundt sånn og drite og hyle overalt for å trives spiller nix-nada rolle for meg. Jeg kan uansett ikke fordra å bli belemret med det.

: surmaga :

Helt enig! Men her er det katter på alle kanter, og ikke mye eierne får gjort med det. Jeg irriterer meg i det stille, og flirer av fireåringen som brøler til kattene som passerer hagen vår: IKKE BÆSJ I HAGEN VÅR!

Gammel 28-06-13, 15:17   #66
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men om dere plages av kattebæsj, hvorfor ikke si i fra?

Jeg har sagt i fra til den ene katteieren, men jeg vet ikke hvem eierne er til de tre andre kattene som har hagen vår som fellesareal.

Likevel: Om man kjøper seg katt så bør man jo være klar over at man tilegner seg noe som kun gir glede for seg selv og som garantert er til plage for andre.

Gammel 28-06-13, 15:25   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

synes dette skal gjelde hundeeiere også, jeg. Ta opp hundedritt når du ser det, selv om det kanskje ikke er fra din egen hund.

Jeg gjør det. Ikke i skogen, men når jeg er på det felles grøntområdet plukker jeg med meg andres hunders bæsj også, ikke bare min hunds etterlatenskaper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:26   #68
konsulenten
Passiv

Standard

Det er tydeligvis litt forskjellig hva man opplever som problemet. Det hender jeg hører kattehyling om kvelden, men det er sjelden og kortvarig og ikke noe som plager meg. Jeg har ikke fått katter inn på besøk, og det gjør meg ikke noe at naboens katt bruker min hage som snarvei. Jeg hadde ikke giddet å bry meg om en og annen bæsj heller. Problemet er at når snøen går så er det nok kattebæsj i hagen min til å fylle 2-3 bæreposer. Hver eneste vår. Og det kan ikke ryddes i en fei, det smelter gradvis frem og det er ut med hakke og spade hver eneste dag en periode. Det blir bare for mye, altså. Vi må legge ut planker som flytebrygger for å komme oss tørrskodd over.

Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:29   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gjør det. Ikke i skogen, men når jeg er på det felles grøntområdet plukker jeg med meg andres hunders bæsj også, ikke bare min hunds etterlatenskaper.

Beundringsverdig. Jeg må fnise litt når jeg ser hundeeiere som går tur forbi i gata ser seg stjålent rundt og får de øye på noen så er det fram med posen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:32   #70
konsulenten
Passiv

Standard

Når det gjelder å si fra til eieren så må man vite hvem som eier katten, men noen ganger vet man ikke en gang hvilken katt som står bak. Jeg har ikke stått rolig og sett på at katter har etterlatt seg 3 bæreposer med bæsj i hagen her, liksom. Dette har skjedd når jeg ikke har vært tilstede.

Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:41   #71
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Men det er kanskje sånt man bare sier, i affekt.

Folk som ikke kastrerer kattene sine, bør være meget glad at jeg bare snakker i affekt, når jeg ytrer frampå om hva jeg syns slike folk fortjener.

Gammel 28-06-13, 15:56   #72
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har katt selv, så jeg kan ikke akkurat klage på naboens. Men katten min jager uansett bort alle andre katter.

Ingen av naboene har klaget på vår, men jeg tenker at det er jo ikke så mye man får gjort. Jeg hadde spandert en sånn "bort med katten" spray da, hvis noen klaget. Og jeg kommer gjerne bort for å plukke bæsj, men ingen har spurt.

Vi bor ved siden av et jorde og en skog, katten er kastrert og holder seg i nærheten, så jeg tror egentlig han stort sett bruker jordet eller skogen når han må på do. Untatt om vinteren, da tror han hele hagen er en diger kattekasse - men han liker ikke snø, så han holder seg nok til egen hage, da blir det ikke så langt å gå.

Signerer denne jeg, så slipper jeg å skrive akkurat det samme selv

Gammel 28-06-13, 16:04   #73
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har katt. Den er kastrert og gauler ikke. Mjauer den om natta, slipper vi den sporenstreks inn. Vi bor rett ved skog og jorder, og vi ser jo at katta går ut i skogen for å gjøre sitt fornødne. Han er den eneste katten i stikkveien vår, og alle ungene elsker han. Jeg tror det veier opp for ev. antipati de voksne måtte ha. Siden alle vet at det er vår katt, så håper jeg at de hadde tatt det opp med oss dersom han skulle forårsake problemer av ett eller annet slag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 16:28   #74
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at vi gravde opp innkjørselen og drenerte i fjor sommer, har hagen vår blitt doen til alle katter i nabolaget. Og det er MANGE - det er stort sett alltid et par-tre katter som lusker rundt i hagen.

Jeg aner ikke hvor de bor, og det kunne ikke falle meg inn å begynne detektivjakt for å spore opp eierne slik at de kunne komme og plukke kattebæsj.

Jeg har aldri observert at en katt bæsjer, og jeg har ikke tenkt tanken på å spyle dem ned bare for å være i hagen lizzom. Men det burde jeg kanskje gjøre?

Neste gang jeg tar den daglige runden for å drepe brunsnegler, får jeg ta med vannpistol og skremme katter i samme slengen.

Sist redigert av LilleRosin : 28-06-13 kl 16:45.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 16:41   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Her jeg bor er det mange som har katt, inkludert meg selv. Og aldri er vi plaget med gauling om natta i hvert fall. Det betyr vel at vi i dette nabolaget har vært "flinke" til å få kattene våre kastrerte.

Kattebæsj i hagen har jeg aldri sett. Men det er mye buskas, kratt og skog runt om kring, så de gjør vel fra seg der.

Mine katter foretrekker å gjøre fra seg inne på kattedoen, spesielt om vinteren.

Signerer. Steriliserte katter gauler vel ikke om natta, gjør de? Min er en diger bamse som helst sover daff i senga til en av oss om natta. For å flåse litt; det burde være skuddpremie på folk som ikke steriliserer kattene sine!
Jeg foretrekker katter langt foran flere av naboene her. DE er til sjenanse, de.

Gammel 28-06-13, 16:46   #76
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to kastrerte katter, men det hjelper ikke akkurat når nabokatta ikke er kastrert. Den ypper, slåss med kattene våre som prøver å jage den vekk , sniker seg inn katteluken (som den ikke skal kunne gå inn i pga chipleser). Vi har tatt den i nskkeskinnet og kasta den ut av gårdsplassen, men den kommer tilbake. Det er så jeg vurderer å ta den med til veterinæren og få den kastrert på egenhånd.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 16:46   #77
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor også rett ved skogen og alle naboene tror sikkert at kattene deres bæsjer der. Hvis noen av naboene mine er av de naive i denne tråden vil jeg bare si; de bæsjer ikke i skogen. De bæsjer på min plen og i mine bed. Jeg jager katter ved å kaste kongler etter (ikke på) dem og sprute vann på dem om sommeren. I tillegg strør jeg hel pepper på plen og i bed innimellom. Nå bæsjer de som oftes på en annen nabos plen i stedet. Eller i sandkassa der mine barn heldigvis ikke leker lenger.

:liker katter på avstand og på film:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 17:12   #78
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Vi hadde et par tre katter som løp rundt her.
Men etter at vi fikk katt har hun visst fikset territorium. Det er svært sjelden vi ser andre katter lenger og når vi ser en lusker den seg forsiktig forbi.

Nå bor vi ikke i tettbygd strøk. Men har massevis av skog.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 17:55   #79
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nå er jeg veldig glad i katter, mine katter vel og merke ikke andres noe særlig, så jeg er tydeligvis en som flere her ikke liker særlig godt. Uansett, jeg mener at om man bor tett i tett så burde man vurdere å ikke ha katt. Mest av alt burde folk bare blitt flinkere til å ikke la kattene parre seg fritt slik at man reduserer kattebestanden noe. Om man faktisk hater katter så intenst at det i tillegg får seg til å nesten hate katteeierene i tillegg da mener jeg man selv burde flytte lang fra folk. Kattene forsvinner ikke så frustrasjonen blir til ingen nytte.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 18:41   #80
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg synes folk som skal ha frittgående dyr bør flytte på landet. Langt, langt ut på landet.

Jeg bor der. Og jeg har katt. Kun en katt nå, i vinter hadde vi tre.

Selv om jeg altså bor langt ut på landet, så tror jeg at den katteløse naboen hater katten vår dypt og inderlig. Jeg regner nemelig med at katten vår driter i naboens bed, uten at jeg er 100% sikker. Og selv om vi har en kastrert hannkatt som, stort sett, er inne om natten, så har det nok sikkert hendt at den har laget lyder som naboen ikke har likt.

Jeg tar det forøvrig med knusende ro, jeg tror jeg hater de rautende kyrne til naboen like inderlig som h*n hater katten. Kyrne har beite inn mot hagen vår, så det hender at de driter så det skvetter inn på plenen vår. Kuskit tiltrekker seg fluer, så vi har litt å gjøre på om sommeren. I tillegg er jurene til kyr ganske fulle fra kl. 05.00 om morgenen, noe de gir høylydt beskjed om. Katteremjing er ingenting(!) i forhold til 8 rautende kyr i nabohagen kl. 05.00, fra mai til september.

Sist redigert av 007 : 28-06-13 kl 19:24.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.