Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du ikke liker venners navn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 21:17   #1
Gyda
Fullverdig medlem

Gyda sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Når du ikke liker venners navn

Jeg hadde vel ikke klart å kommentert det om jeg møtte mennesker som kalte ungen sin Arwen, Eowyn eller Frodo eller noe slikt, men jeg har sett det på forum på nett. Og har da klart å ikke si noe. Ikke at de navnene er stygge altså, men de er så spesielle og tydelig ut fra en bok at det blir litt ... rart.

Ellers har jeg en bekjent som driver og skifter navn. Han har fått klar beskjed om at det er tåpelig. Ikke å skifte navn, men han har nå tre fornavn , det ene mer fantastisk enn det andre.

Gammel 06-10-06, 22:47   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg hadde vel ikke klart å kommentert det om jeg møtte mennesker som kalte ungen sin Arwen, Eowyn eller Frodo eller noe slikt, men jeg har sett det på forum på nett. Og har da klart å ikke si noe. Ikke at de navnene er stygge altså, men de er så spesielle og tydelig ut fra en bok at det blir litt ... rart.

Ellers har jeg en bekjent som driver og skifter navn. Han har fått klar beskjed om at det er tåpelig. Ikke å skifte navn, men han har nå tre fornavn , det ene mer fantastisk enn det andre.

Arwen er faktisk et fint gammelt nederlandsk navn.

Gammel 07-10-06, 18:54   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Arwen er faktisk et fint gammelt nederlandsk navn.

Hæ?? Har aldri hørt det navnet i Nederland, langt mindre sett det i Nederland. Er du sikker på at det ikke er skotsk, irsk, walisisk eller noe?

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:59   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer til å gi snuppa i magen et navn som jeg har merket at de fleste sier: "Ååå, det har jeg aldri hørt før". Få som sier de liker det, eller synes det er fint.

Men VI synes det er fint, det er det viktigste det. Også passer det greit med våre navn + storebroren + etternavnet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:19   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Vi kommer til å gi snuppa i magen et navn som jeg har merket at de fleste sier: "Ååå, det har jeg aldri hørt før". Få som sier de liker det, eller synes det er fint.

Men VI synes det er fint, det er det viktigste det. Også passer det greit med våre navn + storebroren + etternavnet.

og

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:53   #6
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sambos tante, har sagt rett ut at lillebrors navn ikke er fint. Det er ikke et staut navn. Navnet er et gammelt navn, men muligens ikke det som er mest brukt der som sambo er fra. En av figurene i Kardemomme by, har det navnet.

Jeg kan nok tenke mitt om noen navn, men blir vant med navnene raskt.

I nabolaget her, er det to gutter med to navn som jeg tror ikke er så vanlige, eller i så stor bruk: Thiedeman og Skage.

En av mine tremenninger, en jente på syv år, har fått et navn som gir meg assosiasjoner til en viss puppesyngedame på 80-tallet .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.