Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 12:13   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Greit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:41   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Greit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.

Det stod skrevet et sted at det er rekordmange katter i Norge. Hvor mye sjenanse det er med katt har jo med mange ting å gjøre, men antall katter og hvor tett man bor er en faktor.
Jeg er oppvokst med at alle naboene hadde fjøskatt og noen hadde jakthund. Det var skog på alle kanter og hundrevis av meter mellom naboene. Det hendte at det kom noen gaulekatter om natten, men ellers var det lite problemer.

Hvis et tettbygget rekkehusområde eller blokkområde blir overfylt med katter som går ute så er også risikoen større for at det blir plagsomt for en del mennesker. Det handler ikke om kattehat eller om at man ikke liker dyr. Jeg synes for eksempel at katter og hunder er ålreite, men jeg kan ikke fordra å tråkke i avføring. Om et rådyr går over plenen min så er det bare sånn det er. Om nabokattene hadde etterlatt seg tre bæreposer med bæsj utenfor døra mi hadde jeg nok kjent på irritasjon.
Da hadde nabokatta ikke gitt meg annet enn prakk.

Jeg synes det er problematisk at man tenker at dyr er noe "alle" kan ha uansett hvor man bor og hvem man er. Det er best for både dyr og andre mennesker at dyrene handler hos eiere som ikke anskaffer seg dyret fordi "sønnen synes pusekatten på TV ser så søt ut" eller at foreldre gir etter for mas når dattera kan fortelle at bestekompisen har fått en hund.
Genuin interesse for dyret og villighet til å betale det det koster både av penger og skitarbeid er en forutsetning.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:48   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenk i en perfekt verden *drømme*

Nei altså i borettslaget her har vi 2katter som bor.
Den ene er en som jeg kaller kalkun, ikke spør, men en sånn hårløs greie. Den er jo aldri ute, for det er barnet til ungkaren som har bodd der i hundre år. Han går på do, , jepp på DO og tisser. Syns det er fryktelig festlig, og skulle gjerne sett det selv.

Den andre, er en katt du ikke må se på når han er ute, en perser, og når han er ute, og hvis du hoster, da frysern til is. Altså en livredd liten herremann. Hvor han gjør fra seg aner jeg ikke, men han er ikke så mye ute han heller, så sikkert inne.

Vi har 3hunder som bor her. 2 a de er mine. Og den siste er en nabo sin. Jeg har en som ikke lager lyd, mens en som er 6mnd og ikke helt har skjønt at han ikke får lov å lage lyd, han nærmer seg, men han er ikke helt der enda. Mens den siste hunden, lager lyd helt gratis. Og jeg har blitt oppringt av beboere kl 1 om natta fordi dette dyret sto å lagde ett helvete.

Så for oss er faktisk hund større "problem" enn katt.

Vi har en del streifekatter, men nå er det presenning over sandkassen så går ikke oppi der heldigvis.

Jeg kunne ønske at katter ble på lik linje med hunder. Altså at man fikk bort store deler av huskatt bestanden, at de ble sterilisert, og chippet. Og at man fikk SALG av katt på lik linje med hund. Kanskje da man også slipper og lese om disse grusomme historiene hver bidige forsommer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.