Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 00:33   #301
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For min del kommer det litt an på hvilken nabo som hadde kommet også når jeg tenker meg om.

Joda, jeg ser den. Men nabo 1, som er mest "plaget" med vår katt, hadde kanskje tatt den som var mest samvittighetsfull, og det er nok oss. Vi er de eneste som har innedo og har kastrert og chipet katt. Og kanskje de eneste som innser at katten vår kanskje ikke er til glede for andre enn oss selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:44   #302
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg elsker katter, og fryder meg når nabolagets tallrike arter av slaget er innom hos oss for litt kos. Mannen min hater katter, men vi er fremdeles lykkelig gift. Og så har jeg en teori om at dersom man er snill mot pusene; snakker litt hyggelig til dem og klør dem bak øret, så driter de ikke i hagen din.

Det stemmer ikke. Vi snakket hyggelig til nabokatta i lang tid før den begynte å snike seg inn for å tisse.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 03-07-13 kl 00:50.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:47   #303
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker katter, og fryder meg når nabolagets tallrike arter av slaget er innom hos oss for litt kos. Mannen min hater katter, men vi er fremdeles lykkelig gift. Og så har jeg en teori om at dersom man er snill mot pusene; snakker litt hyggelig til dem og klør dem bak øret, så driter de ikke i hagen din.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Problemet er snarere at vi har det for godt. Vi klager og bitcher og kaster bort tid på å irritere oss over katter og bæsj og trær og unger som ammes i det offentlige, og vi har i grunnen for mye tid til overs og for lite å ta oss til.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Klart det er kjipt med kattetiss i hagemøbler.

Det er kjipt , ikke uhyrlige eller et ordentlig stort problem.

Jeg sliter sikkertrd mye, men ikke på empatifronten. Kattetiss (og hundebæsj for min del) er noe som i min verden ikke er verdt en opphetet debatt eller massevis av irritasjon. Det handler ikke om mangel på empati. For meg er det god mentalhygiene å ikke la hundebæsj eller naboens latterlig bråkete gressklipper få påvirke egen hverdagstrivsel i nevneverdig grad.

Du hadde blitt irritert av å bruke x antall kroner på å erstatte sko, gardiner osv som er tisset på av hankatt. Jeg lover. (Aner ikke hvorfor innlegget til Madicken kom to ganger og gidder ikke fikse det)

Gammel 03-07-13, 06:10   #304
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Katter er katter. De er dyr som går løst og så lenge eierne passer på dem, steller med dem og gir dem mat og omsorg, så pleier de altså ikke adoptere nye familier.

Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har katt, at nabokatter tar seg til rette, men sånn er det jo bare. Man får gjøre sitt for å hindre besøk, eller bruke energien på noe annet. Jeg blir arg på hjort som kommer forbi her fra tid til annen. Bæsjer utenfor og spiser opp alle blomsterknoppene. Men vanskelig å hindre.

Du kan jo legge presenning i hagemøbler, strø vekkmedkattpellets i bedene...
Ellerflytte langt fra folk.

Sist redigert av SpetakkelRandi : 03-07-13 kl 16:02.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 06:45   #305
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det stemmer ikke. Vi snakket hyggelig til nabokatta i lang tid før den begynte å snike seg inn for å tisse.

Jeg sa at de ikke driter i hagen din om du klør dem bak øret. Inn for å tisse er noe helt annet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 08:52   #306
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg faktisk er genuint forundret over de av dere som nekter å forstå at deres eller andres kattehold kan være et problem og som mener at mitt og flere andreskqtteproblem skyldes at vi er så himla bortskjemt. Jeg synes det er rimelig spesielt å hevde at msn skal slutte å syte. Jeg synes også det er et forunderlig sammentreff at alle som mener at vi bare må leve med katteskit, kattetiss, uinviterte kattegjester i huset og kattehår i utemøblene, har katt selv.

Jeg er ingen katte- eller dyrehater. Jeg synes det er givende å være med dyr og har hatt både hund og hest i mange år. Jeg synes katter er kule og morsomme og vakre. Men utegående katter er til sjenanse her vi bor. Og jeg skrev HI fordi jeg ønsket å vite hva slags holdninger katteeierne på FP har til katteholdet sitt, og det har jeg jo fått svar på.

Forøvrig vil jeg si at det ikke bare er fordi man er en bortskjemt borger i verdens rikeste land at man reagerer. Noen mennesker har store allergiplager. For andre kan det være viktig å ikke bli smittet av toxoplasmose.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 09:01   #307
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Katter er katter. De er dyr som går løst og så lenge eierne passer på dem, steller med dem og gir dem mat og omsorg, så pleier de altså ikke adoptere nye familier.

Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har katt, at nabokatter tar seg til rette, men sånn er det jo bare. Man får gjøre sitt for å hindre besøk, eller bruke energien på noe annet. Jeg blir arg på hjort som kommer forbi her framtid til annens. Bæsjer utenfor og spiser opp alle blomsterknoppene. Men vanskelig å hindre.

Seriøst? Gjøre sitt? Akkurat hvordan gjør man det? Aldri ha et vindu oppe? Huske å lukke alle dører selv om det et varmt, selv små barn må huske det? I mitt hode er det langt mer naturlig at folk kastrerer hankattene sine. DET hadde vært å gjøre sitt, dersom man skal ha katt i tettbygd strøk.

Gammel 03-07-13, 09:04   #308
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Jeg sa at de ikke driter i hagen din om du klør dem bak øret. Inn for å tisse er noe helt annet.

Å, men de driter i hagen også, men det koster meg ikke så mye, annet enn tid og arbeidsinnsats, så for meg er det det minste problemet.

Gammel 03-07-13, 09:35   #309
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har katt, at nabokatter tar seg til rette, men sånn er det jo bare. Man får gjøre sitt for å hindre besøk, eller bruke energien på noe annet. Jeg blir arg på hjort som kommer forbi her framtid til annens. Bæsjer utenfor og spiser opp alle blomsterknoppene. Men vanskelig å hindre.

Det er akkurat denne "sånn er det jo bare" som viser en slik grenseløs mangel på evne til å forstå at folks aktive valg om å anskaffe katt er til ulempe for naboer. Hvorfor i alle dager skal jeg dekke utemøblene mine med presenning, strø kjemikalier (jeg antar at slike anti-katt-pellets inneholder stoffer som ikke naturlig forekommer i en hage) i kjøkkenhagen og ellers ta forholdsregler når det er du som velger å ha katten? Hagen min plager ikke deg, så forventer jeg at katten din ikke plager meg.

Og nei - jeg ønsker meg ikke storstilt avliving av eksisterende katter. Jeg ønsker meg at folk tenker seg om før de anskaffer katt, og hvis de ikke kan garantere at katten ikke er til ulempe for naboene så bør de la være å skaffe den.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 09:40   #310
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg må si at jeg faktisk er genuint forundret over de av dere som nekter å forstå at deres eller andres kattehold kan være et problem og som mener at mitt og flere andreskqtteproblem skyldes at vi er så himla bortskjemt. Jeg synes det er rimelig spesielt å hevde at msn skal slutte å syte. Jeg synes også det er et forunderlig sammentreff at alle som mener at vi bare må leve med katteskit, kattetiss, uinviterte kattegjester i huset og kattehår i utemøblene, har katt selv.

Må bare signere hele dette avsnittet og spesielt det jeg har uthevet.

Synes også det er på viddene å sammenligne katteproblemet med hjort, rådyr, fugler og andre ville dyr som kommer innom enkelte steder og lager trøbbel. Ja, det kan være like ergelig. Men vi kan ikke utrydde enkelte ville dyrearter uten videre, det kan få store konsekvenser for andre arter i både flora og fauna. I noen tilfeller er det riktig å holde visse bestander under kontroll og dette passes på og gis fellingstillatelser osv. I tettbygde strøk er jeg også 100% sikker på at det er langt større problemer med katter enn hjortedyr.

Det blir en veldig annen sak med huskatter som jo ikke hadde vært her om de ikke var bragt hit av mennesker. Utrydding av katter hadde ikke hatt noen skadelig effekt på flora eller fauna, sannsynligvis ville det vært positivt for fuglelivet. Er med på at katter kan være med å redusere problemet med rotter og mus, men her kan også folk bidra mer ved å ikke la nedfallsfrukt bli liggende i hager osv. Katter hører ikke naturlig hjemme i vår fauna, de har ingen naturlige fiender og at kattebestanden med tilhørende problemer blir store i tettbygde strøk skyldes mennesker som bringer dem dit. Det er en veldig unaturlig situasjon og jeg synes det er urimelig å sammenlignde dette med ville dyr som vi til en stor grad er nødt til å godta å leve med.

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 09:49   #311
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har katt, at nabokatter tar seg til rette, men sånn er det jo bare.

Jeg må bare:

• Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har barn, at nabobarna tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har mann, at nabomannen tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har hund, at nabohunden tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har geit, at nabogeita tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har svigermor, at nabosvigermora tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
Jepp. Sånn er det bare. Såpass må vi tåle i verdens rikeste land.

Gammel 03-07-13, 10:09   #312
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

.

Visst.

Jeg liker også katter, men synes at katteeiere bør ha forståelse for at katten deres kan være til plage. Jeg har hatt katt selv, og syntes ikke det var vanskelig å skjønne da heller.

Man kan godt forlange at andre skal tolerere de synder som en selv påfører andre. Jeg derimot synes respekt for andre er viktigere. Og så må jeg bare si at jeg er temmelig overrasket over utsagnene til en del av brukerne her. Jeg skal ta godt vare på denne tråden sånn i tilfelle disse brukerne forteller at noe er irriterende og som er mindre alvorlig enn sult og voldtekt.

Gammel 03-07-13, 10:26   #313
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg må bare:

• Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har barn, at nabobarna tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har mann, at nabomannen tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har hund, at nabohunden tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har geit, at nabogeita tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
  • Uansett, det er irriterende kanskje, for andre som ikke har svigermor, at nabosvigermora tar seg til rette, men sånn er det jo bare.
Jepp. Sånn er det bare. Såpass må vi tåle i verdens rikeste land.

Ja det må man virkelig tåle. Ønsker man ikke at nabomenn tisser ned hagemøbler så er det bare å legge presenning der. Jeg er mer i tvil om hvilket pellets man bruker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:33   #314
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja det må man virkelig tåle. Ønsker man ikke at nabomenn tisser ned hagemøbler så er det bare å legge presenning der. Jeg er mer i tvil om hvilket pellets man bruker.

Menn liker best å gå løst, vet du, og så lenge kona passer på dem, steller med dem og gir dem mat og omsorg, så pleier de ikke adoptere nye familier.

Gammel 03-07-13, 10:38   #315
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme: visst kan man irritere seg over små ting og mellomstore ting. For meg er det likevel viktig og hensiktsmessig at den følelsesmessige intensiteten står i forhold til tematikken. Hvis ikke, så står misforholdet i veien for budskapet.

Pøbelsara: Jeg er ikke sikker på hvorfor du sier at katteeiere ikke viser forståelse? Blir det ikke sagt om og in igjen at man har forståelse for at katter er til plage og at det er leit, også diskuteres det måter å finne løsninger på?

Gammel 03-07-13, 10:40   #316
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Zoe, jeg synes faktisk ikke det. Jeg synes deal with it er gjennomgående i denne tråden, til min store overraskelse, faktisk.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:43   #317
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For øvrig så "irriterer" jeg meg over de som rir forbi her med hest.... da snakker vi masse bæsj. De plukker ALDRI opp etter seg. Det er like morsomt hver gang jeg skal rygge ut av innkjørslen min og prøve å unngå å treffe de.
Jeg irriterer meg og over bonden som på død og liv må pløye åkrene sine på 1 pinsedag og ha ut bæsj (da snakker vi MYE bæsj og lukt) på de samme jordene den første dagen det var varmt nok til å sitte ute å nyte solen og grille. (vi rømte til sambos bror og grillet der),men det lukta i flere dager etterpå.
Jeg blir og litt irritert på datra til naboen som slipper gneldrebikkja si ut kl 04 om morran i hagen fordi den er tissetrengt, men heldigvis sovner jeg igjen
Jada, jeg velger selv å bo her, med de "problemene" som følger.

Det er mange katter i nabolaget, om de irriterer de andre naboene vet jeg ikke, men jeg vet at mine katter er inne 80% av tiden, ute de resterende.
Om vinteren er de så fine på seg at de er ute å lufter seg, for så å komme inn å gjøre fra seg i kassa, før de går ut en liten tur igjen.
Om sommeren er de mer ute, men de er mye i egen hage og på egen veranda,gjerne sammen med oss.
Mine katter er kastererte.
Kastererte katter holder seg som oftest i nærområdene, de streifer ikke på samme måte som ukastererte og de har ikke det markeringsbehovet som ukastererte katter har.

Jeg irriterer meg også over alle de som ikke klarer å få kattene sine kasterert, og alle de som synes det er så koselig med kattunger at de får kull hvert bidige år på huskatta si.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:47   #318
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Jeg irriterer meg og over bonden som på død og liv må pløye åkrene sine på 1 pinsedag og ha ut bæsj (da snakker vi MYE bæsj og lukt) på de samme jordene den første dagen det var varmt nok til å sitte ute å nyte solen og grille. (vi rømte til sambos bror og grillet der),men det lukta i flere dager etterpå.

Vel, skal du ha noe å legge på grillen, må nesten bøndene få dyrke åkeren sin.

Gammel 03-07-13, 10:47   #319
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Esme: visst kan man irritere seg over små ting og mellomstore ting. For meg er det likevel viktig og hensiktsmessig at den følelsesmessige intensiteten står i forhold til tematikken. Hvis ikke, så står misforholdet i veien for budskapet.

Pøbelsara: Jeg er ikke sikker på hvorfor du sier at katteeiere ikke viser forståelse? Blir det ikke sagt om og in igjen at man har forståelse for at katter er til plage og at det er leit, også diskuteres det måter å finne løsninger på?

Men hva vet du om intensiteten jeg har når jeg peller kattemøkk? Jeg sukker tungt liksom og plukker det opp. Jeg skremmer heller ikke katta som har gjort det. Det er en fiksjon inne i hodet ditt at alle som skriver her er så rasende på katta.

Derimot er jeg helt over holdningene til en del av katteeierene i denne tråden.

Gammel 03-07-13, 10:49   #320
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Du hadde blitt irritert av å bruke x antall kroner på å erstatte sko, gardiner osv som er tisset på av hankatt. Jeg lover. (Aner ikke hvorfor innlegget til Madicken kom to ganger og gidder ikke fikse det)

Jeg hadde ikke oppbevart sko, gardiner, hageputer osv. der hvor sånt kan skje. Jeg har daglige runder i hagen (når jeg har fri) og sjekker hage og enten kjeppjager sløve unger til å plukke opp tingene sine, eller så gjør jeg det selv hvis ungene som ved magi har forsvunnet. Vogn settes inn i garasjen umiddelbart pga regn, katter, unger, fugler som driter. Jeg oppbevarer hageputer inne eller under rumpa mi og det hadde ikke kostet meg 2 kalorier å si til naboen at hannkatten hans tisser på hvadetmåttevære, men kattene heromkring er kastrerte, og bæsj er ikke noe problem. Og jeg driter såklart i de som ikke sier noe skulle det være et provblem, da får de for pokker si fra.

Jeg hadde erstattet ødelagte hageputer uten å blunke, jeg hadde anskaffet kattedo over natta hvis bæsj overalt var et problem. Men jeg er pokker så glad for at LilleMeg ikke er min nabo, for katten min spaserer over naboens plen rett som det er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.