|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Løvetannflekker
Hvordan i all verden klarer dere å håndheve et slikt forbud?
|
|
|
#22 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Mine er 5 og 7. De vet.
|
|
|
#23 |
|
This is normal!
|
Jepp. Her har hovedaktivitet de siste dagene vært å lage blomsterkranser av løvetann. Jeg har sagt i fra at hvis de har klær de ikke vil ha flekker på, er det lurt å holde dem unna løvetann. Ellers er det fritt fram.
|
|
|
|
#24 |
|
Weeeee
|
Sv: LøvetannflekkerGlyserol og sprit virket ikke. I alle fall ikke på allerede vaskede plagg og med taxfreesprit.
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: LøvetannflekkerJeg har ikke hatt problemer med løvetannflekker (og her er rikelig med løvetann og anne grønnske), jeg vasker stort sett med tre-fire typer vaskepulver; Omo hvitvask, Ultra hvitvask, Biotex colour for maskin, og blå biotex (håndvask). Jeg bruker dem alle i maskin. (Jeg bruker noen flytende typer også, alt etter som, en Änglagård merket fra Coop, og Ecover-merket bl.a) Flekkete tøy lar jeg gå på lang vask, gjerne med både flekk- og bløtsettingstasten aktivert (avhengig hva maskinen har av programmer og funksjoner). Man kan forbehandle med Biotex-fjekkfjerningsspray og la den virke 30 minutter før det går i maskinen. Sist redigert av arrow : 26-06-13 kl 21:18. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Weeeee
|
Sv: LøvetannflekkerÅ, jeg tror jeg må ha Arrow boende i skapet mitt!
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: LøvetannflekkerLokalt her lager de en såpe de kaller bunadssåpe, den er veldig effektiv. Linken til hjemmesiden er http://www.alveland.no/index.php.
|
|
![]() |
|
|