Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal du lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-13, 19:32   #41
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har Ken Follets Kjempenes Fall og Linn Ullmann Det dyrebare. Rekker ikke så mye mer på 14 dagers tur, har småbarn å passe.

Gammel 15-06-13, 21:00   #42
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, Jussi Adler-Olsen har jeg ikke lest noen av enda. Må bare finne ut hvilken rekkefølge bøkene kom i.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 09:03   #43
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Lurer på om jeg skal prøve meg på Jussi Adler Olsen,etter å ha lest her inne at han skriver så bra. Og så har jeg funnet ut at jeg vil lese Ikke uten min datter igjen. Husker at den boken gjorde veldig sterkt inntrykk på meg sist jeg leste den,på nittitallet engang.

Den vurderer jeg også etter at vi snublet over filmen her en kveld.

Gammel 26-06-13, 01:34   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har så langt lest tre bøker på ferie; Mindfulness for foreldre, Inferno av Dan Brown og The Ocean by the End of the Lane av Neil Gaiman. Browser Amazon as we speak for nye bøker til Kindle'n, og henger litt rundt her for tips

Gammel 26-06-13, 01:42   #45
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøpte Sirkelen av Mats Strandberg, Sara B. Elfgren på fredag, men ble ferdig med den i løpet av helgen. Heldigvis er fortsettelsen, Ild, på vei i posten. Må bare klare å spare den til jeg har ferie.

Sist redigert av Éowyn : 26-06-13 kl 01:48.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 02:53   #46
Bjorgen
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Grått hus
Bjorgen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå holder jeg på med "Snøbarnet"

Bjorgen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 08:09   #47
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En mann ved navn Ove, i alle fall.

Gammel 01-07-13, 11:26   #48
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg bestiller denne, i hvert fall, etter å ha hørt forfatteren lese opp "The man and the moose" på This American Life i går: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_no...the+Day+kindle

Gammel 01-07-13, 17:31   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lese Bellwether i hvert fall. Så får vi se hva som dukker opp.

Om det er noen Hunger Games-fan her, kan jeg anbefale Divergent av Veronica Roth.

Gammel 06-07-13, 20:53   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest mange bøker av Ian McEwan i ferien. Lørdag, Svarte hunder, Serena, Kjærlighet ved første blikk og nå holder jeg på med Chesil Beach.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:35   #51
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser dessverre ikke så mye.
Men nå er jeg på ferie i Tyrkia og har pakket med meg bøker.
Alle tre av Camilla Läckberg. Isprinsessen og Steinhuggeren er lest. Nå venter Havfruen.
Helt super solsenglektyre. Og jeg innser at jeg ikke kommer til å ha lesestoff nok. 4 dager igjen av ferien. Godt jeg har med hekltøy også. :humrer:

Gammel 07-07-13, 19:15   #52
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg sa vel Fifty Shades, og joda, jeg har lest halvannen bok nå. Har også oppdaget Jussi Adler-Olsen og er også der godt uti andre bok. Dessuten venter Politi på meg når jeg kommer til lillesøs (håper de er ferdige begge to), og jeg har bestilt de to første Game of Thrones-bøkene. Kommer nok ikke til å bli fri for lesestoff med det første.

Gammel 07-07-13, 19:27   #53
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kom på en bok til; Emerald Atlas:The Books of Beginning 1 av Stephens, John

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 19:52   #54
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg lagt inn bestilling på biblioteket og tror familien kan glemme å få kontakt med meg resten av sommeren.

Alle bøkene til Adler-Olsen om avdeling Q (holder på med den første)
Shantaram
Papillon
Agnes i senga
Nu jävlar

I tillegg skal jeg kjøpe Politi, Harry Hole må jeg eie.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 22:32   #55
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Marita Fossum- Et siste kyss. Sikkert mer av henne etter hvert.

Gammel 08-07-13, 00:43   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i gang med denne mye omtalte Posthornet, og husker hvorfor jeg ikke har lest Vigdis Hjort på årevis. Hun skriver utvilsomt bra, men det blir for deprimerende med så mye deprimerende mas, og det stutte språket.

Kanskje kontrasten etter Purple Hibiscus, med et så frodig og levende språk og fantastiske historiefortelling, ble for stor? (Chimanda Ngozi Adichie, debutbok). Det er ulempen med Kindle: Man trenger ikke engang lette på rompa for å hente en ny bok, men kan være i gang med den neste etter 3 sekunder. Og det ble litt brå overgang.

Gammel 08-07-13, 00:58   #57
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal begynne å lese engelske bøker, men er usikker på om det blir i sommer (engelske tegneserier har jeg begynt på. Gjenleste første av Fables i går. ) Har en stabel som jeg skal lese først. I og med at jeg bare skal ha en uke ferie i sommer er jeg sikker på at det blir masse lesning.

Gammel 08-07-13, 01:08   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hittil i sommer, har jeg lest "Politi", av Jo Nesbø, "Smil det videre" av Karianne Viken, og "Dypet" av Tom Kristensen.

Nå har jeg akkurat begynt på "And the Mountains Echoed" av Khaled Hoseini, og så ligger Inferno av Dan Brown og venter på meg på Kindelen.

Gammel 08-07-13, 12:03   #59
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ingen konkrete leseplaner, men handlet litt på salget til Ark, og har dermed gjort ferdig
Journal 64 - Jussi Adler Olsen
Du gamla, du fria - Liza Marklund
Gjenferd - Jo Nesbø.

Nå er jeg ca. midt i Politi. Krimsommer, kan du si.

Gammel 08-07-13, 12:05   #60
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med siste til Åsa Larsson på lydbok. Har lest Politi, og en romatisk drama-sak som het Jenta på Klippen.

Nå er jeg såvidt i gang med siste true blood - Sookie Stackhouse boka!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.