|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er Mette-Marits klær en privatsak?Nå går debatten heit på Dagbladet, men det er selvfølgelig best å spørre de mest reflekterte folka her på FP. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Jg kan ikke noe for det - jeg klarer bare ikke engasjere meg i dette, kjenner jeg. Det bryr meg så midt bak hva MM gjør og hva hun har på seg. Og jeg er inderlig glad jeg ikke figurerer i kulørt presse, og blir analysert i fillebiter, uansett om jeg har på Prada eller Ellos.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Eg kjenner eg blir litt matt av denne diskusjonen. Antageleg vert det feil uansett kva ho gjer. Først får ho pes for å bruke mykje pengar på klær og tilbehør. Så kjem det fram at ho har fått det i gåver, og då er det gale også. Mette- Marit skal representere Noreg, og det gjer ho med glans. No må nordmenn slutta å tenkje at alle skal vera like, og at ingen skal skilja seg ut. Ja til meir glamour i kvardagen!
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?I og med at jeg ikke har lest debatten på Dagbladet, blir kanskje dette litt på siden.
|
|
|
#5 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?
Det slo meg også - det blir kritisert uansett.
|
|
|
#6 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Jeg syns ikke det er en privatsak om kongehuset lar seg sponse av store markedsaktører. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?...bare kort innpå - det det har vært snakk om ifht. gaver er vel at det skal være tilgjengelig informasjon, slik stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer f.eks. også opplyser til et register om de har fått gaver. Ikke plakat på ryggen... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Er det greit at hun mottar kjolene i gave da?
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Uansett hva hun gjør så blir hun kritisert. Kommer hun i "vanlige" klær som dongeri og tøysko så blir det helt feil. Er ikke kjolen hun bærer flott nok så blir det også feil. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Usikker på verdien av et slik register når vi snakker om kongefamilien. For de som sitter i regjeringen er det en selvfølge at de er habile tenker jeg, og da kan man ikke ha særinteresser i saken (skapt av gaver, som styremeldlemmer eller eierinteresser), men der føler jeg kongehuset er i en annen stilling. Den reelle makten de har ligger vel kun i fondene de forvalter?
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Hva hun har på på privaten er hennes sak. Hva hun har på på jobb bør hun tenke godt gjennom. Norske designere, og klær man betaler for, etter min mening.
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Nja, tja. Jeg greier ikke bry meg egentlig. Jeg skjønner jo at hun ikke kan troppe opp i kongebryllup med kjole fra Cubus. Og som noen andre skrev, uansett syns noen det blir feil. Hvis hun kjøper dyre klær sløser hun bort skattepenger, og hvis hun får de reklamerer hun for designerene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Hvilke klær hun bruker hjemme er i aller høyeste grad en privatsak også for henne synes jeg. Hvis hun vil dasse rundt i joggebukse må hun for all del få lov til det. Men hva hun velger å ha på seg ute når hun representerer kongehuset er på ingen måte noen privatsak, ei heller smøring fra designere etc. Dette bør de være proffe nok til å ha et opplegg for.
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?I offentlige sammenhenger er ikke klærne hennes en privatsak, som en sa i avisen i går; det hadde blitt reagert om Jens Stoltenberg gang på gang hadde møtt i forskjellige klær fra feks. Boss. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Jeg synes ikke akkurat hun er flink til å bruke norsk design, nei. I det siste har det vært svinedyr haute couture fra internasjonale motehus, ikke norsk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Ja, også har dette vært en "ukultur" i kongehuset lenge før MM, det har vært både båt, sportsutstyr og hester. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Og så er jeg enig med emm og katta.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er Mette-Marits klær en privatsak?Signerer Katta og Pøbelsara. Når hun representerer så representerer hun Norge AS, det er jobben hun sa "Ja!" til når hun giftet seg med Håkon. Hva hun gjør på privaten er likegyldig, men hva hun gjør som offentlig person bør gjenspeile Norge
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ja, der ser du hvor mye jeg følger med. Je je. Enig i at innsyn er fint. |
|
|