|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingHvordan lar dere vaskemaskinen stå dersom den ikke skal brukes på x antall dager?
|
|
|
#2 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingHa litt eddik i siste vask. Åpen dør. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingKjør igjennom en kokvask før du bruker den igjen.
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingJeg lar den alltid stå med døren åpen. Det lærte jeg av en tidligere nabo (vi delte vaskemaskin). Siden hun har ca 60 år lengre erfaring med klesvask enn jeg har, regnet jeg med at hun hadde rett.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingÅpen dør ja.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingJeg har aldri hørt at man skal gjøre hverken det ene eller det andre, men jeg lar alltid døren stå åpen. Det er da mest logisk å få luft til, om man ikke vil at det skal bli surt?
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingJeg lar døra på vaskemaskinen alltid stå åpen jeg. Blir fort surt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingÅpen dør mellom hver vask. De står på vaskerom i kjelleren, ikke på badet, da hadde jeg nok lukket døren. En kokvask i ny og ned med håndklær tar også det som måtte være av lukt.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingÅpen dør ja, men at en kokvask i ny og ne tar sur lukt er jeg ikke helt enig i.
|
|
|
#11 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukking...åpen dør, ja.. Av og til vasker jeg gjennom en maskin med litt klor i for å drepe bakterier. Kan gjerne kombineres med hvitvask, men ingen betingelse. Tar også av og til ut såpeskuffen og vasker den, har en tendens til å samle seg litt svertesopp på den. Samme med gummien i kantåpningen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingLukker kun døra når maskina er igang ja, og definitivt ikke når jeg reiser fra den. Aldri tenkt over lukt i forbindelse med ferie, egentlig. Den brukes til rett før avreise og akutt når vi kommer hjem, uansett...
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukking
Akkurat! Aldri hatt problemer med lukt.
|
|
|
#16 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Unngå sur lukt i vaskemaskin ved ferielukkingOm man kun bruker vaskemiddel for hvitvask skal dette hjelp å holde maskina rein.
|
![]() |
|
|